• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Jag blir tokig.

Efter flera dagars letande efter nÄgot som jag tycker borde vara jÀtteenkelt att hitta sÄ viftar jag med vit flagg. Jag orkar inte mer.

Har kanske stÄtt för 76% av alla seiko-googlingar som gjorts den senaste veckan, utan resultat.
Är det möjligtvis nĂ„gon som pĂ„ rak Seiko-prydd arm kan berĂ€tta vilken modell det Ă€r innan jag imploderar?

Intrycket klockan ger mig Àr att det Àr nÄgon merge med Presage-tavla men SARB-boett, vilket fÄr mig att tvivla pÄ om den ens finns.

Help a man out, please.
3D8FE407-CDC4-4A52-9653-31460E146DD1.jpeg
Ser ut som en SDGM003 :)
 
och jag Àr nÀstan tvÀrtom - provat en del nytt men börjar snegla tillbaka pÄ det jag hade i början pÄ karriÀren.
GrÀset Àr inte alltid grönare

Vi fĂ„r la se nĂ€r jag kommer full circle, i början av min tid hĂ€r pĂ„ KS hade jag en femtiotals Seamaster och en SKX. Vad mer behöver man egentligen 😅
 
Kom ett paket frÄn Klockmaster Globen igÄr. Innehöll en SPB143 samt ett original gummiband (den har ju lÀnk).
Snygg Àr den, bra kÀnns den och bra gÄr den! LÄset pÄ lÀnken Àr vÀl det enda som jag inte Àr helt förtjust i, men för min del blir det nog mest gummiband i alla fall.
Kul att man kunde fÄ nÄt nytt att leka med Àven om det Àr roligare att besöka butiken i Globen, men som lÀget Àr nu avstÄr jag frÄn att Äka till nÄt köpcentra i Stockholm.
9A577D17-8E89-4181-9BF5-A75B5700C23A.jpeg
 
Kom ett paket frÄn Klockmaster Globen igÄr. Innehöll en SPB143 samt ett original gummiband (den har ju lÀnk).
Snygg Àr den, bra kÀnns den och bra gÄr den! LÄset pÄ lÀnken Àr vÀl det enda som jag inte Àr helt förtjust i, men för min del blir det nog mest gummiband i alla fall.
Kul att man kunde fÄ nÄt nytt att leka med Àven om det Àr roligare att besöka butiken i Globen, men som lÀget Àr nu avstÄr jag frÄn att Äka till nÄt köpcentra i Stockholm.
9A577D17-8E89-4181-9BF5-A75B5700C23A.jpeg
Riktigt fin, börjar bli sugen pÄ Ànnu en Seiko och mÄste sÀga att den dÀr modellen ligger bra till!
 
Riktigt nöjd med SPB185. Var först lite tveksam till den röda klicken pÄ sekundvisaren, men nu nÀr jag ser den live blir det en fin detalj.

SpÀnnet Àr tyvÀrr ingen höjdare och skÀr in i handleden, men det Àr inte unikt för den hÀr modellen, utan jag har samma problem med ex min Samuraj. FÄr köra natoband, men hoppas hitta en lÀnk ocksÄ dÄ den gör sig riktigt bra pÄ lÀnk.
20201212_123329_01-01.jpeg
 
Postar samma hÀr som i SKX-trÄden dÄ bandet passar fler modeller.

Jag har ett helt nytt original Z22 som jag inte behöver och tÀnkte dÀrför följande. Den som vill ha det för över valfri summa till BCF och postar en skÀrmdump hÀr. Skicka ett PM till mig med adress, jag bjuder pÄ frakten.
20201130_220555-01.jpeg
 
Tillbaka
Topp