• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko ”Spirit” SARB033 – in the metal!
D641479D-B971-4CC1-A3D3-AF8F1BB4D8C0.jpeg
3C7F7E21-D521-4764-97EC-6D9C06B6EE01.jpeg
2B870EEF-1794-4986-A2E4-E0C985832B54.jpeg
 
Hade missat det helt, sorry đŸ€—
Har sneglat pÄ den ocksÄ. Hur trivs du med den ? Varför Äkte willard och inte masen?
Jag gillar den skarpt, grym finish, urverk och storlek. Jo Willard Ă„kte för att jag funderar pĂ„ en sla033 efter jul..behöver ju inte 2st Willard. Antingen en sla033 ele en sla-62mas..fĂ„r se..😎

Men bĂ„de spb149j1 och Spb153j1 Ă€r riktigt grymma..😁
 
NÄgon som Àr spekulant pÄ SPB199J1? Har bestÀmt mig för att inte behÄlla min om nÄgon hellre vill fÄ tag pÄ den Àn att jag returnerar den.
 
Har mer och mer börjat tycka att lÀnk förstör eller Ätminstone förminskar intrycket av en intressant boett.
KÀnns trÄkigt dÄ jag gillar kÀnslan med lÀnk.
20201215_103228.jpg
Ja, intressant vilken roll armbandet spelar. Men nog fungerar vÀl det dÀr? Tycker de lÀckra blÄ fÀrgerna fungerar bra nÀr de delar lite av uppmÀrksamheten med lÀnken.
 
Ja, intressant vilken roll armbandet spelar. Men nog fungerar vÀl det dÀr? Tycker de lÀckra blÄ fÀrgerna fungerar bra nÀr de delar lite av uppmÀrksamheten med lÀnken.
Jo det funkar, och det Àr vÀl lite som du sÀger att det lÄter annat ta för sig.
Nog bara jag som snöat in pÄ det hÀr. Det gÄr nog över..
 
VÄgar inte svÀra pÄ det, men bezel insert ser original ut tycker jag.
LĂ€nken dĂ€remot, pĂ„ bilden ser det ut som att sidan pĂ„ lĂ€nken inte Ă€r solid och polerad som originaljubeleet. Är mittlĂ€nkarna polerade?
HĂ„ller med om lĂ€nken.. men klockan ser rĂ€tt ut i mina ögon och med alla referensbilder.. sen gĂ„r det ju att bygga ihop en sĂ„n sjĂ€lv av alla reservdelar/AMdelar som finns.. varför man nu skulle göra sig det besvĂ€ret och mörka det Ă€r dock bortom mitt förstĂ„nd 😂

edit: lumenplubben pÄ vridringsinlÀgget ser mycket riktigt fel ut, tack för facit @Mikko Luiro
 
Senast Àndrad:
Har mer och mer börjat tycka att lÀnk förstör eller Ätminstone förminskar intrycket av en intressant boett.
KÀnns trÄkigt dÄ jag gillar kÀnslan med lÀnk.
20201215_103228.jpg
Har grunnat en del pÄ din spaning och kommit till liknande slutsats. Bytte min lÀnk mot gummi för nÄgra dagar sedan och tycker Seiko-DNA:t verkligen fÄr trÀda fram mycket tydligare.
A7BAF13E-4A73-44C9-9444-8AC1A9A62CDE.jpeg
 
Årets viktigaste sammanfattning:
Har jag missat nÄgot avgörande tycker ni?
 
Tillbaka
Topp