Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Borde ju faktiskt finnas underlag för poll i Àmnet vid det hÀr laget.Föressten ni som har Seiko 6r35 urverk. Hur hÄller er tiden? Min spb149j1 gÄr ca +3sek per dag och ser nu att min Alpinist Spb117j1 gÄr ca -5sek pÄ ca 10-12tim..pÄ Alpinist finns ju en glas baksida och gÄr och se att dÀr man ruckar , att den lilla pinnen ligger pÄ - sidan..
Ăshh gĂ„r till Klockmaster och ber dom flytta pinnen till + sidan..Borde ju faktiskt finnas underlag för poll i Ă€mnet vid det hĂ€r laget.
Mina tvÄ har i genomsnitt legat pÄ ca +5s/dygn
Ni som köpt SPB185/187. Har ni sett Bruce Williams first look pÄ tuben? Jag gick frÄn superköpsugen till kanske ska vÀnta ett tag...
Vad sÀger ni som köpt redan?
HÀrligt! Den vÀxer pÄ en. Och att tankarna förs till det musikaliska geni som Àr Brian May gör ju inte saken sÀmre!
Ăger bĂ„da,. SpĂ€nnet har jag byt mot MM300 claspen, gjordes inom en timme efter hemkomst.
Var tog du spÀnnet ifrÄn, en egen MM300, eller har du köpt spÀnnet löst nÄgonstans ifrÄn?
Jag funderar pÄ att göra motsvarande mod pÄ min nya spb189. NÀr man Àr van vid mikrojustering frÄn andra klockor Àr det svÄrt att leva utan.
Sjukt fin!En liten SLA043
Hur Àr lÀnkarna?Var och testade lite idag..
- SĂ„ fungerar det inte. Justerar du den Ă„t plushĂ„llet sĂ„ gĂ„r verket fortare och Ă„t minus lĂ„ngsammare. Var ânollâ hamnar vet man inte förrĂ€n verket har ruckats noggrant.Ăshh gĂ„r till Klockmaster och ber dom flytta pinnen till + sidan..
Ahh precis det jag skrev..redan fixat. LĂ€mnade in den pĂ„ Klockmaster I nĂ„n tim och nu gĂ„r den ca +3sek pĂ„ 1 dag..- SĂ„ fungerar det inte. Justerar du den Ă„t plushĂ„llet sĂ„ gĂ„r verket fortare och Ă„t minus lĂ„ngsammare. Var ânollâ hamnar vet man inte förrĂ€n verket har ruckats noggrant.
Bra bilder, den smÀlter verkligen in i sitt rÀtta element.
Bra bilder, den smÀlter verkligen in i sitt rÀtta element.
Det stÀmmer, körde grÄ först sen testade jag brun och nu tillbaka pÄ ruta ett Saknade lÀnk alldeles för mycket sen faller den grÄ mig mer i smaken.-Tack sÄ mycket! Och detsamma mÄste jag sÀga! Har du köpt din för andra gÄngen?
Det stÀmmer, körde grÄ först sen testade jag brun och nu tillbaka pÄ ruta ett Saknade lÀnk alldeles för mycket sen faller den grÄ mig mer i smaken.
Ok lassis and lads har ropat hem denna i ett köpfrenzy frĂ„n JPN tĂ€nker den blir en grym beater med go stil. TyvĂ€rr Ă€r bandet jĂ€ttekort sĂ„ det fĂ„r bort, fĂ„r man be panelen om rĂ„d i vad som skulle vara ett passande band. Ănnu bĂ€ttre om nĂ„gon har en 7T92-0BD0 att visa upp.
Grattis!Ok lassis and lads har ropat hem denna i ett köpfrenzy frĂ„n JPN tĂ€nker den blir en grym beater med go stil. TyvĂ€rr Ă€r bandet jĂ€ttekort sĂ„ det fĂ„r bort, fĂ„r man be panelen om rĂ„d i vad som skulle vara ett passande band. Ănnu bĂ€ttre om nĂ„gon har en 7T92-0BD0 att visa upp.