• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

BĂ€sta Seikon, sagt det förut och sĂ€ger det igen 😀
38A7C3CF-56D1-4A18-994C-82F0BFCA022D.jpeg
Stilren och elegant.

Hej hallĂ„ alla Seiko entusiaster! 😊
Jag Àr pÄ jakt efter en seiko dykare, men finns sÄ mÄnga att jag inte vet vart jag bör börja kolla!

Har ni nÄ tips o trix jag kan förhÄlla mig till i djungeln?

Har en ungefĂ€rlig budget pĂ„ 10k och nytt eller gammalt spelar inte sĂ„ stor roll, men jag har en förkĂ€rlek till lite vĂ€derbitet vintage 😊

Tack!

Jag Àr pÄ jakt efter en seiko dykare, men finns sÄ mÄnga att jag inte vet vart jag bör börja kolla!

Har en ungefĂ€rlig budget pĂ„ 10k och nytt eller gammalt spelar inte sĂ„ stor roll, men jag har en förkĂ€rlek till lite vĂ€derbitet vintage 😊

Tack!
Du behöver helt klart en sbdc061 i samlingen 😉

Tack!
Nya spb (62mas) ele alpinist ele nya willard utan tvekan. Ok alpinist Àr ingen dykare men fort 200m vattentÀt...

Fullkomligt Àlskar min nya Turtle SRP777. Bland det roligaste med denna hobby mÄste ÀndÄ vara att klockor i 2-5 tkr-klassen kan skÀnka lika mycket glÀdje som Rolex, Omega m.fl.

Inte nog med det, jag mÄste fÄtt ett Àngla-exemplar för den linjerar perfekt och har mÀtt +3 sekunder pÄ 48h

Alla var superfina!

Rekommenderar du att köpa frÄn seiokos egna sida?

Tack för svar 🙏🙏
Köp begagnat 😊 Dyker upp hĂ€r med jĂ€mna mellanrum đŸ‘đŸ» Finns massor med fina Seiko,högt som lĂ„gt. Kolla runt i trĂ„darna, sök pĂ„ köp & sĂ€lj. Undrar du över mĂ„tt eller nĂ„got annat sĂ„ stĂ€ll frĂ„gan i trĂ„den 😊

Lycka till med jakten 😊

Ni som köpt SPB185/187. Har ni sett Bruce Williams first look pÄ tuben? Jag gick frÄn superköpsugen till kanske ska vÀnta ett tag...
Vad sÀger ni som köpt redan?
Jag har spb187, och utan att vara partisk sĂ„ hĂ„ller jag inte riktigt med Bruce. En riktigt supertrevlig klocka! Älskar den! Har dock lagt ut den till försĂ€ljning för att testa en Willard. Har inget emot ifall den inte blir sĂ„ld, och blir den sĂ„ld sĂ„ kommer jag förmodligen att köpa en likadan nĂ€sta mĂ„nad 😅 .
En mer rÀttvis review:

Har suttit i karantÀn sÄ har bara bilder i inomhus miljö, men bilderna gör inte klockan rÀttvisa.
B92ACED9-B89E-4A98-AF80-44E89F73F83B.jpeg
752ACBF9-1BF6-421B-9885-E9C66B8B8670.jpeg

Senast Àndrad:
Köp begagnat 😊 Dyker upp hĂ€r med jĂ€mna mellanrum đŸ‘đŸ» Finns massor med fina Seiko,högt som lĂ„gt. Kolla runt i trĂ„darna, sök pĂ„ köp & sĂ€lj. Undrar du över mĂ„tt eller nĂ„got annat sĂ„ stĂ€ll frĂ„gan i trĂ„den 😊

Lycka till med jakten 😊
Kommer hĂ„lla ögonen öppna och satsa pĂ„ beggat! MĂ„ste lĂ€ra mig att inte ha sĂ„ brĂ„ttom 😊😊

Dagen innan nyĂ„r 2020. Om allt gĂ„r enligt planerna kommer nĂ€sta Ă„r 2021 bli ett riktigt bra "klockĂ„r". Har ni nĂ„gra nya klockor inplanerade nĂ€sta Ă„r? 😁
photo_20201230_102422.jpg

Ska ta det lite lugnt i Ă„r tĂ€nkte jag... SPB143, Sinn 104, Baltic Aquascaphe svart och nĂ„gon form av Speedmaster. Är vĂ€l inköpta innan Februari om jag kĂ€nner mig sjĂ€lv rĂ€tt :hungry:

@Wasabi Du som har spb187, hur upplever du att den bÀrs? Sitter med grova 16cm handleder och har idag en turtle som jag tycker Àr lite i största laget.
Vid första anblick ser den riktigt fin ut.:)

Seiko matar ut fina saker och sÀkert Ànnu mer kommande framöver i och med firandet.
DĂ„ undrar en man som jag kommer det nĂ„gra tyngre Quartz slĂ€pp framöverđŸ€“
TĂ€nk tex en Mm200R med 7c46.
FrÄgar forumet @yonsson och @Molle och de som har info.
Tjena

Hej,
Har en 6309-7040 dĂ€r rotorn lĂ„ter vĂ€ldigt mycket nĂ€r den anvĂ€nds, den hĂ„ller dock tiden bra. Är det nĂ„got att oroa sig över tro? Köptes hĂ€r pĂ„ forumet och hade servats innan köp. Vad tror ni?
791A5CD2-8DA5-4A42-8892-45CBAC54F2B9.jpeg

Tillbaka
Topp