• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Kvaliteten Àr det ingen fel pÄ, tvÀrtom. Men slutkontrollen i fabriken Àr svajig ;)
Detta visar ju sig Àven pÄ gÄngen som bara garanteras till +25 till - 15.
Verken skulle ju kunna fÄ att garanteras inom mycket smalare spann om en gubbe bara efterkontrollerade det.
Som mycket annat förstÄeligt att man inte kan göra det i SKX-klassen, men nÀr man börjar ligga runt 15k i list sÄ tycker jag man kan kosta pÄ sig det.
 
Detta visar ju sig Àven pÄ gÄngen som bara garanteras till +25 till - 15.
Verken skulle ju kunna fÄ att garanteras inom mycket smalare spann om en gubbe bara efterkontrollerade det.
Som mycket annat förstÄeligt att man inte kan göra det i SKX-klassen, men nÀr man börjar ligga runt 15k i list sÄ tycker jag man kan kosta pÄ sig det.
Jag hÄller med dig.

Nu har jag ingen insyn i hur Seikos qc fungerar. Men att urverket har ett sÄ pass stort spann i gÄngen borde ha med gÄngjustering att göra.
 
Jag hÄller med dig.

Nu har jag ingen insyn i hur Seikos qc fungerar. Men att urverket har ett sÄ pass stort spann i gÄngen borde ha med gÄngjustering att göra.
Precis. Man mÀrker ju om man vilar dem i olika positioner att de inte Àr COSC-material direkt, men att fÄ dem inom +10/-5 skulle kunna lösas om man la minsta energi pÄ det.
De tre Seikos jag haft har alla klarat det i ur lÄdan, sÄ borde inte vara mÄnga ur som hade behövt skickas pÄ justering av qc-ninjan.
 
En vass kombo! Seiko och lillebror Orient.

DSC00616.jpg
 
Tack för en bra sajt och bra klocksnack!

Jag Ă€r relativt ny pĂ„ forumet och köpte mig precis min första Seiko, SNK809, vilken verkar vara mycket klocka för pengarna. Är det nĂ„gon som vet en bra sida att köpa lite roliga straps till den?
 
Tack för en bra sajt och bra klocksnack!

Jag Ă€r relativt ny pĂ„ forumet och köpte mig precis min första Seiko, SNK809, vilken verkar vara mycket klocka för pengarna. Är det nĂ„gon som vet en bra sida att köpa lite roliga straps till den?
VÀlkommen och grattis! Kolla cheapestnatostraps.com sÄ kan du köpa ett gÀng och fÄ lite variation, jag gillar deras elastiska. Baserad i Göteborg sÄ du behöver inte bekymra dig om tull osv.
 
SÄ var det dags för en ny... Jag verkar fastna för seiko's limiterade utgÄvor som flugit under radarn. Seiko spb085 - Urushi Byakudan-nuri...

ska försöka fÄ ihop en paketöppning dÀr jag skriver vad som Àr speciellt med klockan, men urtavlan Àr det mest speciella, det Àr ingen dussintavla sÄ att sÀga...
edit: orkade inte = lÀsvÀrt kommer hÀr...



och sjÀlvklart rockar man mjukisklÀder till dresssur - det Àr sen gammalt!
IMG_20210105_173139_777.jpg
IMG_20210105_173139_780.jpg
IMG_20210105_173139_783.jpg
DSC_0060.JPG
 
Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp