• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Tack för info! Har inte haft nĂ„gon jĂ€ttekoll pĂ„ Seiko sĂ„ detta var nytt för min del 😊.
En riktig klassiker nÀr det gÀller Seiko tyvÀr.

Har du möjlighet att köpa i butik Àr det bÀst, dÄ kan du ta det exemplaret som linjerar bÀst.

De flesta nÀtbutiker kan Àven göra en koll och skicka bilder till dig innan de skickar ut.
 
Jag tĂ€nkte snart köra en passaround med Gaara SRPF71K1 dĂ€r vi i slutet utser en vinnare. Vad tror ni om det? 😃

Mer info och anmÀlan kommer i en separat trÄd sÄ snart jag satt villkor m.m.
20201230_201833-01.jpeg
20201230_202033-01.jpeg
20201230_202405-01.jpeg
 
En riktig klassiker nÀr det gÀller Seiko tyvÀr.

Har du möjlighet att köpa i butik Àr det bÀst, dÄ kan du ta det exemplaret som linjerar bÀst.

De flesta nÀtbutiker kan Àven göra en koll och skicka bilder till dig innan de skickar ut.
Det hade jag ingen aning om tyvĂ€rr men glad att jag upptĂ€ckte det i tid innan jag slog till 🙂.

Absolut det Àr nog de vettigaste alternativet. Jag hade dock förvÀntat mig bÀttre kvalité pÄ en klocka som nÀstan kostar 15k hos AD
 
Det hade jag ingen aning om tyvĂ€rr men glad att jag upptĂ€ckte det i tid innan jag slog till 🙂.

Absolut det Àr nog de vettigaste alternativet. Jag hade dock förvÀntat mig bÀttre kvalité pÄ en klocka som nÀstan kostar 15k hos AD
Kvaliteten Àr det ingen fel pÄ, tvÀrtom. Men slutkontrollen i fabriken Àr svajig ;)
 
Det hade jag ingen aning om tyvĂ€rr men glad att jag upptĂ€ckte det i tid innan jag slog till 🙂.

Absolut det Àr nog de vettigaste alternativet. Jag hade dock förvÀntat mig bÀttre kvalité pÄ en klocka som nÀstan kostar 15k hos AD
Men blir man inte lurad av bilden? Det jag ringade in m grönt Àr en spegelbild som gör att det ser jÀkligt snett ut? Sen kanske linjeringen Àr 100% ÀndÄ, men det ser sÀmre ut pÄ bilden Àn det kanske Àr pÄ riktigt.
 

Bilagor

  • Screenshot_20210103-100753.png
    Screenshot_20210103-100753.png
    402.5 KB · Visningar: 3
Men blir man inte lurad av bilden? Det jag ringade in m grönt Àr en spegelbild som gör att det ser jÀkligt snett ut? Sen kanske linjeringen Àr 100% ÀndÄ, men det ser sÀmre ut pÄ bilden Àn det kanske Àr pÄ riktigt.
SÄ Àr det nog. Det som Àr inringat i grönt Àr en reflektion i glaset
 
Men blir man inte lurad av bilden? Det jag ringade in m grönt Àr en spegelbild som gör att det ser jÀkligt snett ut? Sen kanske linjeringen Àr 100% ÀndÄ, men det ser sÀmre ut pÄ bilden Àn det kanske Àr pÄ riktigt.
Absolut det ser sĂ€kerligen vĂ€rre ut pĂ„ bild Ă€n irl men Ă€ndĂ„ inget jag personligen hade godtagit 😊. Sett pĂ„ andra SPB187 som Ă€r centrerade bra i mitten Ă€r istĂ€llet o centrerade pĂ„ sidorna.
 
Absolut det ser sĂ€kerligen vĂ€rre ut pĂ„ bild Ă€n irl men Ă€ndĂ„ inget jag personligen hade godtagit 😊. Sett pĂ„ andra SPB187 som Ă€r centrerade bra i mitten Ă€r istĂ€llet o centrerade pĂ„ sidorna.
Om du Àr sugen pÄ en seiko, hade jag nog kollat pÄ en M300 ist. Allt Àr mycket bÀttre enligt mig.
Storleken Àr du van vid,med tanke pÄ din MRG.
 
Stort tack för tipset 👌. Ska kolla in M300. Är det nĂ„gon speciell beteckning jag ska söka efter eller rĂ€cker det med M300?
 
Jag skulle sÀga rÀtt ovanligt. Inte haft sÄ pÄ nÄn av mina Seikos..
Min spb151 och tvÄ av de spb 143 jag köpte först va kraftigt olinjerade. Minst hÀlften av alla skxer har varit likadana.

Ingen nyhet att Seiko har problem med linjering av vridringsinlÀgg/tavla och tyvÀr ganska vanligt.

Kikade pÄ nya spb 187 hos stjÀrnurmakarna hÀr pÄ byn innan Jul. Jag hade nog köpt den om den inte va sÄ sjukt dÄligt linjerad, jag Àr inte superpetig men det gick inte att missa.
 
MĂ„ste bara lĂ€gga till att en linjering av inserten Ă€r en enkel ”operation”. Min var inte linjerad och den gick att justera med vanlig hĂ„rfön. 😊

sĂ„klart att man kan tycka att för 15000:ish sĂ„ ska det vara linjerat. Men googlar man pĂ„ ”Rolex missalligned rehaut” sĂ„ ser man att det Ă€ven finns dyrare klockor med icke linjerade delar. 😬😁
 
Min spb151 och tvÄ av de spb 143 jag köpte först va kraftigt olinjerade. Minst hÀlften av alla skxer har varit likadana.

Ingen nyhet att Seiko har problem med linjering av vridringsinlÀgg/tavla och tyvÀr ganska vanligt.

Kikade pÄ nya spb 187 hos stjÀrnurmakarna hÀr pÄ byn innan Jul. Jag hade nog köpt den om den inte va sÄ sjukt dÄligt linjerad, jag Àr inte superpetig men det gick inte att missa.
Ringen har jag haft som varit lite olinjerad. Men aldrig haft ett ex med STOR olinjering. Men aldrig sett ele Àgt en Seiko med sne tavla..
 
Tillbaka
Topp