• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tror ni om denna kombo? Har noll behov men sugen pÄ att testa.
Seiko-5-SNK809-Review-15.jpg
1544881658-18181.2.jpg
Mycket trevlig klocka, som skriker efter ett bÀttre band. GÀrna flera. Ser ut som en perfect match IMO.
 
Mycket trevlig klocka, som skriker efter ett bÀttre band. GÀrna flera. Ser ut som en perfect match IMO.
Jag försöker bestÀmma mig mellan en Stowa marine eller en Stowa flieger. Ett alternativ Àr dÄ att köpa marine och ett flieger band som jag kan slÀnga pÄ Seikon. Tveksamt att jag kommer ha Seikon lÀnge dock men de kostar ju inte mycket och hÄller vÀrdet bra.

Jag har bara haft fyra Seiko 5. Man mÄste ju ha provat 5 Seiko 5!
 
MÀtte gÄngreserven pÄ min SPB147. 72 timmar och ca 45 minuter. VÀldigt imponerad.
Jag snackade med min urmakare om detta och berÀttade att min sumo med 6r35-verket kom upp i 73 timmar nÀr jag testade gÄngreserven pÄ den. Han hade ocksÄ provat och kommit fram till 72 timmar. Hans slutsats var att man siktat pÄ tre dygn men för sÀkerhets skull bara lovar 70.
 
Jag snackade med min urmakare om detta och berÀttade att min sumo med 6r35-verket kom upp i 73 timmar nÀr jag testade gÄngreserven pÄ den. Han hade ocksÄ provat och kommit fram till 72 timmar. Hans slutsats var att man siktat pÄ tre dygn men för sÀkerhets skull bara lovar 70.
Det Àr smidigt med en sÄdan imponerande gÄngreserv
 
KM Globen kunde rucka min, det gör dom sjÀlva sÄ det kunde dom fixa under dagen.
LÀmnat in min, de sa det kommer ta flera dagar ifall den ska ruckas. De mÄste testa tidshÄllning och tidsreserv bÄde innan och efter ruckningen. SÄ som minst tar det 70+70=140 timmar, dvs sex dagar för min del. Underligt att de fixade din under en dag...
 
LÀmnat in min, de sa det kommer ta flera dagar ifall den ska ruckas. De mÄste testa tidshÄllning och tidsreserv bÄde innan och efter ruckningen. SÄ som minst tar det 70+70=140 timmar, dvs sex dagar för min del. Underligt att de fixade din under en dag...
DÀr ser man. LÄter iaf seriöst och bra. Min gick inte speciellt dÄligt, men ville fÄ den inom 10spd iaf.
 
Tillbaka
Topp