• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Trillade in en knappt anvÀnd 7c43 frÄn 88 idag. Extra kul att tillbehören finns kvar

20210330_165545.jpg

För ett par Ă„r sedan köpte jag en ”Seiko SRPC91K1 Turtle Save the Ocean Edition” pĂ„ nĂ€tet, var mer ett impulsköp. Nu Ă€r min bror sugen pĂ„ en likadan sĂ„ vi kollade lite pĂ„ nĂ€tet och tydligen Ă€r det inte lika mĂ„nga som sĂ€ljer dem som innan samt att de har gĂ„tt upp minst 50%. RĂ€tt sĂ„ nyfiken pĂ„ vad som har hĂ€nt...

Har det skett nÄgot speciellt? Prishöjning eller en uppdaterad urverk?

För ett par Ă„r sedan köpte jag en ”Seiko SRPC91K1 Turtle Save the Ocean Edition” pĂ„ nĂ€tet, var mer ett impulsköp. Nu Ă€r min bror sugen pĂ„ en likadan sĂ„ vi kollade lite pĂ„ nĂ€tet och tydligen Ă€r det inte lika mĂ„nga som sĂ€ljer dem som innan samt att de har gĂ„tt upp minst 50%. RĂ€tt sĂ„ nyfiken pĂ„ vad som har hĂ€nt...

Priset pÄ klockor har generellt gÄtt upp senaste Ären.

Vilket pris var det du kollade pÄ för nÄgra Är sen? Jag köpte min för under 3000kr men dÄ hade klockmagasinet typ 40% rea pÄ just den. Klockmagasinet sÀljer inte ens Seiko lÀngre, de hade massvis förut. Vilket verkar bero pÄ att Seiko vill öka priset pÄ sina klockor och inte tillÄter att handlare har stor rea pÄ Seiko lÀngre.

Bild pÄ min:
20210401_125306.jpg

Vilket pris var det du kollade pÄ för nÄgra Är sen? Jag köpte min för under 3000kr men dÄ hade klockmagasinet typ 40% rea pÄ just den. Klockmagasinet sÀljer inte ens Seiko lÀngre, de hade massvis förut. Vilket verkar bero pÄ att Seiko vill öka priset pÄ sina klockor och inte tillÄter att handlare har stor rea pÄ Seiko lÀngre.

Bild pÄ min:
20210401_125306.jpg
Kollade precis pÄ kvittot och sÄg att den inhandlades 17/1-20, alltsÄ inte sÄ lÀngesen. KÀnns som att det var en evighet fast att det Àr drygt nÄgot Är sedan bara. Som du nÀmner köpte Àven jag den för strax under 3000kr frÄn klockmagasinet. Nu minns jag inte om den var pÄ rea, stÄr inget pÄ kvittot heller.

Bild pÄ min:
20210401_125306.jpg

Är sĂ„ jĂ€dra trĂ„kigt att klockmagasinet inte lĂ€ngre sĂ€ljer Seiko, en av fĂ„ handlare man kunde fynda ifrĂ„n :(

Bild pÄ min:
20210401_125306.jpg
Hmm köpte min för 2700kr nyligen, NY frĂ„n AD (Sverige)..sĂ„ld nu..😁

Jag tycker de ser trevliga ut đŸ‘ŒđŸ» Gummit Ă€r snyggt pĂ„ bilden men troligen silicon och det Ă„ker av rĂ€tt fort hĂ€r 😬
Visst gör dem 😍

Mm, sant... Som sagt ser schyst ut men gissar att det Ă€r sĂ„ som du sĂ€ger. Har en tendens att bli sĂ„ hĂ€r ocksĂ„ 😅

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp