Spellrong
Basic
DÄ provar vi denna igen dÄ![]()
Den blir ofta kvar lÀnge pÄ armen. Dödar nÀstan intresset för andra klockor
![Beaming face with smiling eyes :grin: đ](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f601.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
DÄ provar vi denna igen dÄ![]()
Vad fick du betala om man fÄr frÄgaJag har bestÀllt ett av min lokala urmakare. VÀntar pÄ leverans.![]()
Det vet jag inte Àn. FrÄgade inte vad det kostar.Vad fick du betala om man fÄr frÄga![]()
NÄgon som har koll pÄ ref för den i mitten och den till vÀnster?NÄgon som vet ref. pÄ dessa 3? Ser bara vilket urverk som sitter i av datan pÄ bakboetten.![]()
![]()
den vÀnstra Àr nog en SFP606P1 och den i mitten kan jag inte riktigt hitta, men om du söker pÄ Seiko Tank 7n00-0az0 sÄ kommer det upp lite olika förslagNÄgon som har koll pÄ ref för den i mitten och den till vÀnster?
Riktigt snygg. BÀsta fÀrgen tycket jag!NÀstan blivit OWG med den hÀr nu, burit den dagligen senaste tre veckorna
![]()
SPB14x-dykarna kanske. Lite pricy men nice.Hola,
Jag skulle behöva er hjĂ€lp, tĂ€nker att detta bör vara rĂ€tt trĂ„d för min frĂ„ga. Ăr sugen pĂ„ en ny dykare inför sommaren, men har lite svĂ„rt att hitta rĂ€tt. Jag har en fĂ€bless för klockor som inte Ă€r sĂ„ "bulkiga" (Tjocka). Har idag en SRPC35K1 som jag börjar tröttna lite pĂ„, delvis pga. dess tjocklek. Har ni nĂ„gra bra förslag bland Seikos alla dykare som Ă€r nĂ„got mer slimmade?
Tack pÄ förhand!
SÄ pricy Àr de vÀl inte?SPB14x-dykarna kanske. Lite pricy men nice.
Riktigt elegant kombo det dÀr!
Varför ser man knappt nÄgra SPB14X lÀngre hÀr pÄ forumet?
AlltsÄ hade SPB14Xorna varit lite tunnare och haft keramisk inlÀgg, sÄ hade klockan varit helt perfekt, felfri.AnvÀnder min varannan vecka typDen dödar lite intresset för mina andra klockor mÄste jag sÀga. Den Àr "för bra".
![]()
Tunnare absolut, Àven om det inte Àr nÄgot jag stör mig pÄ. Men keramiskt inlÀgg vet jag inte. Det kanske bara Àr okunskap frÄn min sida men kan ett keramiskt inlÀgg vara matt?AlltsÄ hade SPB14Xorna varit lite tunnare och haft keramisk inlÀgg, sÄ hade klockan varit helt perfekt, felfri.
Det har jag faktiskt inte tÀnkt pÄ, ingen aning. NÄgon som Àr duktig pÄ materialvetenskap kanske kan svara pÄ det?Tunnare absolut, Àven om det inte Àr nÄgot jag stör mig pÄ. Men keramiskt inlÀgg vet jag inte. Det kanske bara Àr okunskap frÄn min sida men kan ett keramiskt inlÀgg vara matt?
Jag gillar att klockan inte har nÄgra blanka och polerade ytor. Borstningen/blÀstringen, vad det nu Àr, fÄr klockan att se mer toolig ut. Ibland kan jag fÄ för mig att den skulle varit snygg med gulnade index och visare dockDet har jag faktiskt inte tÀnkt pÄ, ingen aning. NÄgon som Àr duktig pÄ materialvetenskap kanske kan svara pÄ det?
Det ska de inte ha nÄgra problem med! Fint skick pÄ den dÀr!Jag letade fram en gammal klocka i gömmorna.
Problemet Àr att lÀnken Àr alldeles för lÄng..
Kan en urmakare korta lÀnken tro?
![]()
![]()
![]()