• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

NÄgon som vet ref. pÄ dessa 3? Ser bara vilket urverk som sitter i av datan pÄ bakboetten.
CE7FD0B1-12E5-4B5B-8F7D-0E7FDC161ABD.jpeg
B5F0B6A3-9F64-48E2-AB7B-1E59B1856673.jpeg
NÄgon som har koll pÄ ref för den i mitten och den till vÀnster?

Hola,

Jag skulle behöva er hjĂ€lp, tĂ€nker att detta bör vara rĂ€tt trĂ„d för min frĂ„ga. Är sugen pĂ„ en ny dykare inför sommaren, men har lite svĂ„rt att hitta rĂ€tt. Jag har en fĂ€bless för klockor som inte Ă€r sĂ„ "bulkiga" (Tjocka). Har idag en SRPC35K1 som jag börjar tröttna lite pĂ„, delvis pga. dess tjocklek. Har ni nĂ„gra bra förslag bland Seikos alla dykare som Ă€r nĂ„got mer slimmade?

Tack pÄ förhand!

Hola,

Jag skulle behöva er hjĂ€lp, tĂ€nker att detta bör vara rĂ€tt trĂ„d för min frĂ„ga. Är sugen pĂ„ en ny dykare inför sommaren, men har lite svĂ„rt att hitta rĂ€tt. Jag har en fĂ€bless för klockor som inte Ă€r sĂ„ "bulkiga" (Tjocka). Har idag en SRPC35K1 som jag börjar tröttna lite pĂ„, delvis pga. dess tjocklek. Har ni nĂ„gra bra förslag bland Seikos alla dykare som Ă€r nĂ„got mer slimmade?

Tack pÄ förhand!
SPB14x-dykarna kanske. Lite pricy men nice.

Min Mini Turtle hade stannat i torsdags nÀr jag klev upp pÄ morgonen vilket var överraskande dÄ jag burit klockan dagligen i fyra mÄnader utan att den slutat ticka. Jag skakade igÄng den och stÀllde tiden men lÀt den ligga en halvtimme medan jag gjorde mig i ordning. NÀr jag en halvtimme senare tog upp klockan igen hade den tappat typ tio minuter och jag tyckte mig se att sekundvisaren hackade nÄgot innan den började svepa som vanligt igen.
"Nu Àr det kört" tÀnkte jag, men jag stÀllde klockan igen och satte den pÄ armen. Sedan dess har den gÄtt precis som vanligt i över tre dagar nu, hÄller tiden som den gjorde innan och har inte stannat heller.

Hur ska man "tolka" detta? FrĂ„n mina erfarenheter av vintagesamlande vet jag att en klocka som plötsligt börjar stanna vanligtvis inte mĂ„r sĂ„ bra, men denna Ă€r köpt ny i början av Ă„ret och har som sagt anvĂ€nts dagligen sedan dess. Att den ska ha fĂ„tt för lite laddning och stannat pĂ„ grund av det kĂ€nns dĂ€rmed som ganska osannolikt. Jag tycker inte att jag anvĂ€nt den pĂ„ nĂ„got annorlunda sĂ€tt innan torsdagen heller, Ă€r inte ute och springer och vevar med klockan precis men har aldrig upplevt att den har fĂ„tt för lite laddning av mitt mestadels stillasittande studentliv Ă€ndĂ„ 😁
Ska jag ta med klockan till AD'n jag köpte den frÄn och försÀkra mig om att allt Àr som det ska redan nu, eller ska man invÀnta och se om nÄgot mer eventuellt hÀnder? Har sÄklart garanti kvar med tanke pÄ att den Àr köpt nyligen.

Tunnare absolut, Àven om det inte Àr nÄgot jag stör mig pÄ. Men keramiskt inlÀgg vet jag inte. Det kanske bara Àr okunskap frÄn min sida men kan ett keramiskt inlÀgg vara matt?
Det har jag faktiskt inte tÀnkt pÄ, ingen aning. NÄgon som Àr duktig pÄ materialvetenskap kanske kan svara pÄ det?

Det har jag faktiskt inte tÀnkt pÄ, ingen aning. NÄgon som Àr duktig pÄ materialvetenskap kanske kan svara pÄ det?
Jag gillar att klockan inte har nĂ„gra blanka och polerade ytor. Borstningen/blĂ€stringen, vad det nu Ă€r, fĂ„r klockan att se mer toolig ut. Ibland kan jag fĂ„ för mig att den skulle varit snygg med gulnade index och visare dock 😊

RÄkade dÄ bjuda hem denna lilla SNXZ16 med kaliber 7s26. VÀldigt vacker i mitt tycke o lite homagedeluxe kÀnsla. Finns det fler hÀr med kunskap och erfarenhet av liknande modell?

Bilagor

• A2E7E285-2A4E-44AD-A58A-3E806AC7205F.png
    A2E7E285-2A4E-44AD-A58A-3E806AC7205F.png
    203.3 KB · Visningar: 20
  • 538BA323-F257-4B50-B9F0-2F609D749509.png
    538BA323-F257-4B50-B9F0-2F609D749509.png
    672.2 KB · Visningar: 12
Tillbaka
Topp