Code
AKA Vincent B
Jag hade en jubilee frÄn watchgecko..men man fÄr köpa böjda endlÀnkar ocksÄ, men passar perfekt...Ok. Har du nÄgon annan lÀnk eller tillverkare att rekommendera vad gÀller kompletterande lÀnk till Alpinisten?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag hade en jubilee frÄn watchgecko..men man fÄr köpa böjda endlÀnkar ocksÄ, men passar perfekt...Ok. Har du nÄgon annan lÀnk eller tillverkare att rekommendera vad gÀller kompletterande lÀnk till Alpinisten?
Ok. NÄgot annat alternativ blir det för lÀdret som följer med Àr inte min tekopp kÀnner jag men det visste jag innan.Dom Àr helt ok. Men jag skulle vÀlja orginal
Fin! Grattis men det dÀr lÀdret Àr inget kul som du sÀgerOk. NÄgot annat alternativ blir det för lÀdret som följer med Àr inte min tekopp kÀnner jag men det visste jag innan.
Nu Àr oskulden tagen iaf och klockan uppackad. Bjuder pÄ en sjavig morgonrocks bild
Grym klocka hursomhelst.
Riktigt fin klocka det dÀr. KlÀmde pÄ den hÀromdagen hos en ÄterförsÀljare. Hittar du nÄgot bra lÀder som ersÀttning sÄ tipsa gÀrnaOk. NÄgot annat alternativ blir det för lÀdret som följer med Àr inte min tekopp kÀnner jag men det visste jag innan.
Nu Àr oskulden tagen iaf och klockan uppackad. Bjuder pÄ en sjavig morgonrocks bild
Grym klocka hursomhelst.
Riktigt stiligt det dÀr Vincentb Tack för inspirationen.Jag hade en jubilee frÄn watchgecko..men man fÄr köpa böjda endlÀnkar ocksÄ, men passar perfekt...
Jag Àr inte mycket för lÀder utan köpte pÄ mig lite olika canvasband och gummi att variera med i sommarRiktigt fin klocka det dÀr. KlÀmde pÄ den hÀromdagen hos en ÄterförsÀljare. Hittar du nÄgot bra lÀder som ersÀttning sÄ tipsa gÀrna
Jag hade den blÄa USA limiterade alpinisten. Den var grym pÄ olika perlonband. Tycker du ska testa perlonband pÄ din klocka ocksÄ.Jag Àr inte mycket för lÀder utan köpte pÄ mig lite olika canvasband och gummi att variera med i sommar
Har aldrig provat perlon sÄ det skulle helt klart kunna vara ett alternativJag hade den blÄa USA limiterade alpinisten. Den var grym pÄ olika perlonband. Tycker du ska testa perlonband pÄ din klocka ocksÄ.
Egentligen Àr jag lite emot lÀder ocksÄ, tycker de oftast Àr för styva. Dock snyggt. Kanske borde göra som dig och testa canvas och gummi.Jag Àr inte mycket för lÀder utan köpte pÄ mig lite olika canvasband och gummi att variera med i sommar
Dessa canvas frÄn Watchwear Àr riktigt trevliga mÄ jag sÀga, mjuka och följsamma. Quickrelease gör det smidigt att byta dessutom. Gummi fÄr det bli nÀr badsÀsongen drar igÄngEgentligen Àr jag lite emot lÀder ocksÄ, tycker de oftast Àr för styva. Dock snyggt. Kanske borde göra som dig och testa canvas och gummi.
Ska kolla in Watchwear, tack för tipset. Ja, quickrelease Àr riktigt smidigt.Dessa canvas frÄn Watchwear Àr riktigt trevliga mÄ jag sÀga, mjuka och följsamma. Quickrelease gör det smidigt att byta dessutom. Gummi fÄr det bli nÀr badsÀsongen drar igÄng
FörstĂ„r det, den Ă€r vĂ€ldans stiligĂntligen hittade jag en 7548 frĂ„n 1980 som uppfyllde mina önskemĂ„l!
Alpinist
LÀderband funkar fint, riktigt snygg kombo dÀrSeiko Baby MarinMaster
SPB079J1
Urverk 6R15
LÀderband pÄ dykare?
OWG snart ett halvÄr med denna kanonklocka.
Diashield-coatingen Àr mkt bÀttre Àn förvÀntat dÄ dÀr knappt Àr en hairline nÄgonstans. Bra jobbat Seiko
Det Ă€r liknande som pĂ„ alla Pressge. De Ă€r smygga och har en smidig lösning för viklĂ„set, men â jag har aldrig lyckats trivas med dem. Synd!Ok. NĂ„got annat alternativ blir det för lĂ€dret som följer med Ă€r inte min tekopp kĂ€nner jag men det visste jag innan.
Grym klocka hursomhelst.
LÄter mÀrkligt, Àr det verkligen sÄ pass kÀnsligt? Dels att bilen alstrar sÄ mycket magnetism i kupén (annat skulle ocksÄ kunna ta skada?), dels att klockan som Àr ny och modern inte klarar den magnetismen.Var precis och hÀmta ut min SPB149 pÄ KM Globen. Gick typ 140 sek för fort. Tydligen var den magnetiserad, hon i butiken nÀmnde att det kunde bero pÄ elektrisk bil. Har ju iofs en laddhybrid, men kan det ha orsakat detta. Vore ju minst sagt lite retligt, kan man inte ha klockan nÀr man Äker i bilen dÄ liksom...
Men lÀnk dÄ?Jag Àr inte mycket för lÀder utan köpte pÄ mig lite olika canvasband och gummi att variera med i sommar
Har du en extra Alpinist? Den gröna föll dig inte i smaken? Men du ska inte ta lÀnken frÄn den till din main dÄ?Om nÄgon skulle fÄ ett omÄttligt sug efter en grön baby alpinist i toppskick sÄ kommer det troligtvis en ut till försÀljning inom en snar framtid
Ja tycker oxÄ det lÄter lite skumt. Vet inte hur pass bra urverket Àr mot detta. Men kan ju vara nÄn annanstans det hÀnt. NÀr jag tÀnker pÄ saken kan jag ha lagt den nÀra min induktionsladdare till telefonen oxÄ. LÄter mer troligt...LÄter mÀrkligt, Àr det verkligen sÄ pass kÀnsligt? Dels att bilen alstrar sÄ mycket magnetism i kupén (annat skulle ocksÄ kunna ta skada?), dels att klockan som Àr ny och modern inte klarar den magnetismen.
BestĂ€llde en jubilee lĂ€nk sĂ„ fĂ„r vi se hur det blir.Det Ă€r liknande som pĂ„ alla Pressge. De Ă€r smygga och har en smidig lösning för viklĂ„set, men â jag har aldrig lyckats trivas med dem. Synd!
LÄter mÀrkligt, Àr det verkligen sÄ pass kÀnsligt? Dels att bilen alstrar sÄ mycket magnetism i kupén (annat skulle ocksÄ kunna ta skada?), dels att klockan som Àr ny och modern inte klarar den magnetismen.
Men lÀnk dÄ?
Har du en extra Alpinist? Den gröna föll dig inte i smaken? Men du ska inte ta lÀnken frÄn den till din main dÄ?