• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Ok. Har du nÄgon annan lÀnk eller tillverkare att rekommendera vad gÀller kompletterande lÀnk till Alpinisten?
Jag hade en jubilee frĂ„n watchgecko..men man fĂ„r köpa böjda endlĂ€nkar ocksĂ„, men passar perfekt...😁
photo_20210205_192133.jpg
20210205_113643.jpg
photo_20210205_192322.jpg
20210205_162622.jpg

Ok. NÄgot annat alternativ blir det för lÀdret som följer med Àr inte min tekopp kÀnner jag men det visste jag innan.
Nu Ă€r oskulden tagen iaf och klockan uppackad. Bjuder pĂ„ en sjavig morgonrocks bild 😉
Grym klocka hursomhelst.
CC727082-CF65-45A8-9FAC-C9DC581BEFCB.jpeg
FFF915CF-E8ED-4E7D-886A-F8EAA50D24DB.jpeg
Fin! Grattis :) men det dÀr lÀdret Àr inget kul som du sÀger

Var precis och hÀmta ut min SPB149 pÄ KM Globen. Gick typ 140 sek för fort. Tydligen var den magnetiserad, hon i butiken nÀmnde att det kunde bero pÄ elektrisk bil. Har ju iofs en laddhybrid, men kan det ha orsakat detta. Vore ju minst sagt lite retligt, kan man inte ha klockan nÀr man Äker i bilen dÄ liksom... :(
20210512_143838.jpg

Ok. NÄgot annat alternativ blir det för lÀdret som följer med Àr inte min tekopp kÀnner jag men det visste jag innan.
Nu Ă€r oskulden tagen iaf och klockan uppackad. Bjuder pĂ„ en sjavig morgonrocks bild 😉
Grym klocka hursomhelst.
Riktigt fin klocka det dĂ€r. KlĂ€mde pĂ„ den hĂ€romdagen hos en Ă„terförsĂ€ljare. Hittar du nĂ„got bra lĂ€der som ersĂ€ttning sĂ„ tipsa gĂ€rna😉

Egentligen Àr jag lite emot lÀder ocksÄ, tycker de oftast Àr för styva. Dock snyggt. Kanske borde göra som dig och testa canvas och gummi.
Dessa canvas frÄn Watchwear Àr riktigt trevliga mÄ jag sÀga, mjuka och följsamma. Quickrelease gör det smidigt att byta dessutom. Gummi fÄr det bli nÀr badsÀsongen drar igÄng :)

Idag kom Àntligen mitt Tire Tread frÄn Uncle Seiko UK fram. Hade tur dÄ postnord bara behöll det i tullen en vecka, har lÀst skrÀckhistorier hÀr som berÀttar om betydligt lÀngre vÀntetid Àn sÄ.
1.jpg

Bilagor

• 2.jpg
    2.jpg
    433.9 KB · Visningar: 8
Söker nĂ„gon av SNZG-modellerna. Är det nĂ„got som har en som kan tĂ€nka sig avyttra den till ett bra pris sĂ„ hör gĂ€rna av er.
Är sugen pĂ„ att prova en fieldmodell.

20210513_104531.jpg

LÀnge sen jag hade mina Seiko klockor, mÄste börja ge dem mer handledstid.

Seiko Padi Solar Prospex SNE435P1, bytte till ett blÄ gummiband istÀllet, mycket bekvÀmmare.
Bandet var sÄ lÄngt sÄ jag kortade ner den.
Seiko gummi band sitter sÄ skönt, det enda nackdelen Àr att det dra till sig damm lÀtt.

Har en frÄga: har en annan Solar Prospex SNE441, den stannar hela tiden, det konstiga Àr att om jag skakar pÄ den sÄ rör den pÄ sig igen.
NÄgon som har haft denna fel eller hört nÄgonting om det?
Har laddat med sol och Àven med LED laddare,
Tror ni att det Àr batteriet som mÄste bytas ut?
Ska göra ett sista försök att lÄta den laddas med LED laddaren lite lÀngre tid över natten och se om det hjÀlper.
Om det inte hjÀlper lÀmnar jag antingen in den eller prova att byta batteriet sjÀlv.

IMG_6199.jpg

IMG_6200.jpg

IMG_6201.jpg

Senast Àndrad:
Grym klocka hursomhelst.
Det Ă€r liknande som pĂ„ alla Pressge. De Ă€r smygga och har en smidig lösning för viklĂ„set, men – jag har aldrig lyckats trivas med dem. Synd!
Var precis och hÀmta ut min SPB149 pÄ KM Globen. Gick typ 140 sek för fort. Tydligen var den magnetiserad, hon i butiken nÀmnde att det kunde bero pÄ elektrisk bil. Har ju iofs en laddhybrid, men kan det ha orsakat detta. Vore ju minst sagt lite retligt, kan man inte ha klockan nÀr man Äker i bilen dÄ liksom... :(
20210512_143838.jpg
LÄter mÀrkligt, Àr det verkligen sÄ pass kÀnsligt? Dels att bilen alstrar sÄ mycket magnetism i kupén (annat skulle ocksÄ kunna ta skada?), dels att klockan som Àr ny och modern inte klarar den magnetismen.
Jag Àr inte mycket för lÀder utan köpte pÄ mig lite olika canvasband och gummi att variera med i sommar :cool:
35A2FC60-CBF5-417F-9AB2-EEF532A467C9.jpeg
Men lÀnk dÄ?
Om nÄgon skulle fÄ ett omÄttligt sug efter en grön baby alpinist i toppskick sÄ kommer det troligtvis en ut till försÀljning inom en snar framtid :)
1620896646899.jpeg
Har du en extra Alpinist? Den gröna föll dig inte i smaken? Men du ska inte ta lÀnken frÄn den till din main dÄ?

LÄter mÀrkligt, Àr det verkligen sÄ pass kÀnsligt? Dels att bilen alstrar sÄ mycket magnetism i kupén (annat skulle ocksÄ kunna ta skada?), dels att klockan som Àr ny och modern inte klarar den magnetismen.
Ja tycker oxÄ det lÄter lite skumt. Vet inte hur pass bra urverket Àr mot detta. Men kan ju vara nÄn annanstans det hÀnt. NÀr jag tÀnker pÄ saken kan jag ha lagt den nÀra min induktionsladdare till telefonen oxÄ. LÄter mer troligt...

Det Ă€r liknande som pĂ„ alla Pressge. De Ă€r smygga och har en smidig lösning för viklĂ„set, men – jag har aldrig lyckats trivas med dem. Synd!

Men lÀnk dÄ?

Har du en extra Alpinist? Den gröna föll dig inte i smaken? Men du ska inte ta lÀnken frÄn den till din main dÄ?
BestÀllde en jubilee lÀnk sÄ fÄr vi se hur det blir.
Den gröna Àr riktigt bra men jag Àr nog lite mer för blÄtt i slutÀnden. BlÄtt Àr flott och grönt Àr skönt :)

Tillbaka
Topp