Har lÀnge varit nyfiken pÄ en MM200 men kÀnt att den inte har det dÀr lilla extra. Att den kÀnns lite trÄkig och neutral. Vissa har Àven varit negativa till tavlan dÄ mÄnga billigare modeller har mer genomarbetade tavlor.
Slog till sist till pÄ en SPB079J1 och idag fick jag hem den och förstÄr nu varför den har sÄ gott anseende. Den har ingenting speciellt som sticker ut men alla detaljer Àr perfekt avvÀgda och balanserade. Det Àr helheten som Àr styrkan.
Den sitter betydligt nÀttare pÄ armen Àn t.ex. MM300 som Àr en best. JÀmförelsen ska snarare göras med Seiko Sumo som jag tycker Àr konkurrenten dÀr MM200 Àr den mer sofistikerade storebrodern som klippt sig, skaffat ett jobb och kommit i form. Smalare profil och mer elegant framtoning
Sedan har vi den trÄkiga tavla. Det Àr just den som jag fastnar för. Enkel, ren och med en underbart matt grÄsvart grund. Inga konstigheter eller försök att locka köparna som vill vara rÀtt hÀr och nu. HÀr fÄr tidlösheten sÀtta dagordningen.
Trodde den skulle passera likt den första vÄrvÀrmen men den fÄr nog stanna och kÀnna sommarens varma strÄlar.
Det blev visst en liten recension, sÄ kan det gÄ nÀr man sitter i bilen och vÀntar. NÄvÀl.