Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Schysst lÀnk, aftermarket?Perfekta klockan finns ju inte men denna Àr grym!
![]()
Original pÄ snkl41Schysst lÀnk, aftermarket?
Hej,Var precis och hÀmta ut min SPB149 pÄ KM Globen. Gick typ 140 sek för fort. Tydligen var den magnetiserad, hon i butiken nÀmnde att det kunde bero pÄ elektrisk bil. Har ju iofs en laddhybrid, men kan det ha orsakat detta. Vore ju minst sagt lite retligt, kan man inte ha klockan nÀr man Äker i bilen dÄ liksom...
![]()
Eller sÄ avmagnitiserar du klockan sjÀlv ifall det skulle hÀnda igen. DÄ slipper du springa fram och tillbaka till butiken. Hade detta problem med en av mina klockor tidigare. Fick vÀnta upp till 2 veckor varje gÄng jag lÀmnade in den.Var precis och hÀmta ut min SPB149 pÄ KM Globen. Gick typ 140 sek för fort. Tydligen var den magnetiserad, hon i butiken nÀmnde att det kunde bero pÄ elektrisk bil. Har ju iofs en laddhybrid, men kan det ha orsakat detta. Vore ju minst sagt lite retligt, kan man inte ha klockan nÀr man Äker i bilen dÄ liksom...
![]()
Ja. Tror det Àr nÄt annat faktiskt.Hej,
LÄter vÀldigt mÀrkligt att din bil skulle kunna pÄverka klockan.
Jag har haft min SPB143 sen 30 augusti 2020 och kört laddhybrid hela tiden, den gÄr som en klocka (bÄde bil och klocka).
Mvh,
Daniel
Haha ja absolut. Dock var KM Globen snabba som vanligt. Tog bara ett par dar.Eller sÄ avmagnitiserar du klockan sjÀlv ifall det skulle hÀnda igen. DÄ slipper du springa fram och tillbaka till butiken. Hade detta problem med en av mina klockor tidigare. Fick vÀnta upp till 2 veckor varje gÄng jag lÀmnade in den.
Skulle det vara nÄgot annat fel pÄ klockan mÄste det dÄ ÄtgÀrdas hos en urmakare.
Klockreparation demagnetiserare, TMISHION demagnetiserare professionell reparation avmagnetiserande verktyg mekanisk kvarts klocka avmagnetiserare 250 V, Quarz, Plast : Amazon.se: Mode
Klockreparation demagnetiserare, TMISHION demagnetiserare professionell reparation avmagnetiserande verktyg mekanisk kvarts klocka avmagnetiserare 250 V, Quarz, Plast : Amazon.se: Modewww.amazon.se
Haha ja absolut. Dock var KM Globen snabba som vanligt. Tog bara ett par dar.
FrÄgan Àr hur man ska veta att klockan blivit magnetiserad...
Jag har testat bÄde app och avmagnetiserare.Inte testat appen sjÀlv. Ska fungera om du anvÀnder iPhone.
Jag har en sÄn avmagnetiserare och testade den pÄ frugans nyservade 60-talsTudor som hade lite brÄttom. Funkade galant!Jag har testat bÄde app och avmagnetiserare.
Tyckte inte det fungerade nÀr jag gjorde det men ska ge det ett till försök
Jag tror att avmagnetiseraren fungerar. Mest osĂ€ker pĂ„ hur tillförlitlig appen Ă€râŠJag har en sĂ„n avmagnetiserare och testade den pĂ„ frugans nyservade 60-talsTudor som hade lite brĂ„ttom. Funkade galant!
SĂ„g nĂ„tt klipp dĂ€r nĂ„n kollade med en kompass.Jag tror att avmagnetiseraren fungerar. Mest osĂ€ker pĂ„ hur tillförlitlig appen Ă€râŠ
I Stockholm Àr det vÀl klockmaster globen eller fÀltöversten som gÀller.Vilken ÄterförsÀljare skulle ni rekommendera om man Àr sugen pÄ en Seiko 5 Sport, tex SRPD55K1?
Tack!!I Stockholm Àr det vÀl klockmaster globen eller fÀltöversten som gÀller.
Snyggt! Var bestĂ€llde du originallĂ€nken ifrĂ„n? Har sjĂ€lva lĂ€nken nĂ„got âmodellnummerâ? UngefĂ€r vad fick du betala?SPB159 nu pĂ„ originallĂ€nk efter tre mĂ„naders vĂ€ntan, kĂ€nns bĂ€ttre Ă€n förvĂ€ntat!
![]()
![]()
Den dÀr timvisaren Àr inte kul, men som tur Àr har Seiko börjat fasa ut den pÄ nÄgra modeller. Kolla exempelvis in nya MM200, SPB185 eller SPB187.Hej har en frÄga, hoppas jag postar i lÀmplig trÄd, sÀg till annars kikar lite pÄ en Seiko, dÄ hjÀrtat klappar för deras dykare. Har ju haft ett gÀng Skx 007 009 013, nu ett par 7548or Àven haft en sumo. Kikat lite som exempel spb 077 och sbdx017.
Grejen Àr att jag verkligen inte gillar visarna pÄ spb. Fullkomligt Àlskar visarna pÄ MM300. Finns det nÄgon annan modell som ligger runt 10k begagnad som har de raka visarna eller Àr de timpilen som gÀller i de modeller under prisklassen av mm300. Bifogar 2 bilder som jag lÄnar frÄn C24. Har svÄrt för pilen. Med vÀnlig hÀlsning
Tack för svar ska kika in dessaDen dÀr timvisaren Àr inte kul, men som tur Àr har Seiko börjat fasa ut den pÄ nÄgra modeller. Kolla exempelvis in nya MM200, SPB185 eller SPB187.
![]()
Jag har en s.k. MM200 som jag bytt visare pÄ till de frÄn MM300 av samma anledning som du. Men sen började jag vÀnja mig litet vid originalvisarna innan jag bytte de ocksÄ sÄ nu skulle jag nog inte byta dem. Det finns en liten nackdel med MM300-visarna. Minutvisaren Àr aningens kort. Originalvisaren gÄr hela vÀgen ut till kanten. SÄ hÀr ser min klocka ut nu. Bedöm sjÀlv om det behövs nya visare eller ej. Jag tycker ÀndÄ att det Àr boetten som Àr den stora grejen med den hÀr modellen. Den Àr kanonfin! En absolut favorit!Hej har en frÄga, hoppas jag postar i lÀmplig trÄd, sÀg till annars kikar lite pÄ en Seiko, dÄ hjÀrtat klappar för deras dykare. Har ju haft ett gÀng Skx 007 009 013, nu ett par 7548or Àven haft en sumo. Kikat lite som exempel spb 077 och sbdx017.
Grejen Àr att jag verkligen inte gillar visarna pÄ spb. Fullkomligt Àlskar visarna pÄ MM300. Finns det nÄgon annan modell som ligger runt 10k begagnad som har de raka visarna eller Àr de timpilen som gÀller i de modeller under prisklassen av mm300. Bifogar 2 bilder som jag lÄnar frÄn C24. Har svÄrt för pilen. Med vÀnlig hÀlsning
Tackar för svar kul att se ett visar byte, finns visst alla svar pÄ detta hÀrliga forum. Som sagt blir den ju lite kort. Men tycker det ÀndÄ ser bÀttre ut en original.Jag har en s.k. MM200 som jag bytt visare pÄ till de frÄn MM300 av samma anledning som du. Men sen började jag vÀnja mig litet vid originalvisarna innan jag bytte de ocksÄ sÄ nu skulle jag nog inte byta dem. Det finns en liten nackdel med MM300-visarna. Minutvisaren Àr aningens kort. Originalvisaren gÄr hela vÀgen ut till kanten. SÄ hÀr ser min klocka ut nu. Bedöm sjÀlv om det behövs nya visare eller ej. Jag tycker ÀndÄ att det Àr boetten som Àr den stora grejen med den hÀr modellen. Den Àr kanonfin! En absolut favorit!
![]()
![]()