Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Seiko femmorna Àr otroligt prisvÀrda, bland de nya blÄvita modellerna, sÄ Àr femman finast enligt mig.Kanske lite sen pÄ bollen men vad tycker folket om de vit/blÄa 140Ärs jubileums versionerna?
Tyckte sjÀlv att 5an (SRPG47) sÄg riktigt nice ut.
InstÀmmer, 5:an och Prospex Àr hyfsat snygga, men inte fantastiska. För mycket kontrast för att det ska funka i Presage (mer dressad stil), den var inte snygg.Kanske lite sen pÄ bollen men vad tycker folket om de vit/blÄa 140Ärs jubileums versionerna?
Tyckte sjÀlv att 5an (SRPG47) sÄg riktigt nice ut.
Lite bulkig med sina 13mm(?) höjd pÄ endast 38 mm bredd. Men jÀkligt cool klocka, har en som dock aldrig anvÀnts av okÀnd anledning...Har lÀnge varit ute efter en SKX013, men har dock Ànnu inte funnit nÄgon. Vad tycks, hiss eller diss? FÄtt höra att den upplevs lite bulkig, stÀmmer detta? (Stulen bild)![]()
LÄter som en frÄga för vintageavdelningen. FrÄga dÀr ocksÄ, tror det Àr större chans att fÄ respons.Hej SeikovÀnner!
Jag Àr ny hÀr, sÄ om jag skriver pÄ fel stÀlle eller beter mig olÀmpligt sÄ ber jag om en brysk tillrÀttavisning. För att göra en lÄng historia kort sÄ Àr jag spekulant pÄ en 62mas dÄ jag ovÀntat drabbats av ett Äterfall i klocksamlarmissbruk. Det var 20 Är sedan sist och den perioden kom jag ur med en IWC mark XII som vardagsur, men dessa 2 decennier har fÄtt mig att mer och mer uppskatta vardagens bruksföremÄl och iwc:n Àr, trots sitt vackra yttre och svala elegans, inte för mig lÀngre, efter Ànnu en MÀrkesservice. Jag ville ha en Kapten Willard frÄn senaste Kaplanauktionen, men oj vad den drog ivÀg. IstÀllet kom jag hem med en Doxa sharkhunter som ska ta mig genom nÀsta atomvinter. Seikosuget försvann dock inte med Doxan och kanske har jag ett byte av min IWC mot en 62a pÄ gÄng, MEN, seikon Àr relumad...
Egentligen tycker jag bara det Ă€r praktiskt att kunna se tiden nĂ€r Ă„ngesten slĂ„r till i beckmörkret och jag lĂ€ste i ngn annan trĂ„d att man kan lika gĂ€rna fylla pĂ„ lysmassa som att byta dĂ€ck. Det passar mig, jag Ă€r inte sĂ„ petig, men finns det varningstecken hĂ€r? Ăr samlarvĂ€rdet urholkat? Brukar dessa klockor vara fibblade med Ă€ven invĂ€rtes?
Klockan sĂ€ljs av vad som verkar vara en respektabel firma. Ăr det rimligt att byta in min iwc (som alltsĂ„ just varit pĂ„ fetservice) rakt av mot mas:en?
Alla synpunkter tages tacksam mot. BerÀtta inget för min familj, jag tar det sjÀlv i sinom tid.
Tack för info, det uppskattas! Du Àr inte sugen pÄ sÀlja din vidare alternativt byta mot en SRPD65K1?Lite bulkig med sina 13mm(?) höjd pÄ endast 38 mm bredd. Men jÀkligt cool klocka, har en som dock aldrig anvÀnts av okÀnd anledning...
Edit: Jag kan tipsa om Islander watches, gillar du Skx013 kommer du Ă€lska deras klockor. De har ett par i samma boett som Skx013. Ăgt en sĂ„dan klocka, det Ă€r helt enkelt en Skx013 pĂ„ steroider.
Islander Dive Watches
longislandwatch.com
Tack för förslaget. fÄr nog tacka nej. Gillar nÀmligen mindre klockor.Tack för info, det uppskattas! Du Àr inte sugen pÄ sÀlja din vidare alternativt byta mot en SRPD65K1?
JassÄ pÄ strapcoden eller original lÀnken?Strapcode Àr ju helt klart mer robust. Retar mig dock pÄ spÀnnet samt att de finns glapp mellan ÀndlÀnkarna och boet.
Strapcode.JassÄ pÄ strapcoden eller original lÀnken?
Kan tipsa om att det finns en fin till salu i nÀsta Kaplans "Klockor". 12 juni.Har lÀnge varit ute efter en SKX013, men har dock Ànnu inte funnit nÄgon. Vad tycks, hiss eller diss? FÄtt höra att den upplevs lite bulkig, stÀmmer detta? (Stulen bild)![]()
Kul Ă€ndĂ„ att du funnit glĂ€dje för en sĂ„ billig peng!Jag bestĂ€llde ett par i reservden Ă€r sĂ„ jĂ€kla grymâŠ.otrolig kvalite mĂ„ste jag sĂ€gaâŠ
![]()
snkl41j1
Japp sÄ sant! blir ju lite dyrare dÄ jag köpte ett par till dockKul ÀndÄ att du funnit glÀdje för en sÄ billig peng!
Det bÀsta Àr ju att nu slipper du ju att krÄngla om du blir sugen att sÀtta en pÄ ett lÀderband. Bara att byta KlockaJapp sÄ sant! blir ju lite dyrare dÄ jag köpte ett par till dockmen man upptÀcker nytt hela tiden med klockor och det Àr ju det som Àr sÄ jÀkla kul..
Keeper?
Keeper?![]()
DĂ„ behöver du ju bara sĂ€lja den dĂ€r och köpa en Speedmaster sĂ„ har du allt du behöverFĂ„r hĂ€nga hĂ€r nu efter sĂ„lt av âalltâ! utom denna och min SLA033![]()