Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Gick det att fÄ nÄgra procent avdrag pÄ priset? Klockan Àr alldeles för dyr för att inte vara en automat.Var inne pÄ Klockmaster och provade nya solardykaren idag. Tog tyvÀrr ingen bild men mÄste sÀga att bÄde bezel och urtavla lekte fint i ljuset och att den Àr Ànnu snyggare Àn pÄ bild! Den satt som en smÀck pÄ min ~17,5cm handled och blev riktigt sugen, Àven fast den inte Àr automatisk. NÄgon som slagit till Ànnu?
Ref: SNE569P1
![]()
FrÄn FÀltöverstens instagram:
![]()
Det frÄgade jag inte. Inte handlat dÀr innan, Àr det nÄgot som brukar gÄ att fÄ? HÄller med om att den kÀnns högt prissatt.Gick det att fÄ nÄgra procent avdrag pÄ priset? Klockan Àr alldeles för dyr för att inte vara en automat.
Testa, du har inget att förlora.Det frÄgade jag inte. Inte handlat dÀr innan, Àr det nÄgot som brukar gÄ att fÄ? HÄller med om att den kÀnns högt prissatt.
Tyckte denna kÀndes mycket intressant till en början, tills jag faktiskt provade den idag pÄ KM. Vart tyvÀrr en besvikelse... Boett-designen och luggarna blev ingen hit alls enligt mig, kÀnns fyrkantig "klossig" i designen trots att den bÀrs bra och Àr tunn. Den vikbara delen i lÄset kÀnns vÀldigt billigt utfört, tunn pressad metall. Kikar vidare pÄ nÄgon annan Seiko.Var inne pÄ Klockmaster och provade nya solardykaren idag. Tog tyvÀrr ingen bild men mÄste sÀga att bÄde bezel och urtavla lekte fint i ljuset och att den Àr Ànnu snyggare Àn pÄ bild! Den satt som en smÀck pÄ min ~17,5cm handled och blev riktigt sugen, Àven fast den inte Àr automatisk. NÄgon som slagit till Ànnu?
![]()
![]()
SjÀlv gillade jag den lite "klossiga" designen, men smaken Àr ju olikaTyckte denna kÀndes mycket intressant till en början, tills jag faktiskt provade den idag pÄ KM. Vart tyvÀrr en besvikelse... Boett-designen och luggarna blev ingen hit alls enligt mig, kÀnns fyrkantig "klossig" i designen trots att den bÀrs bra och Àr tunn. Den vikbara delen i lÄset kÀnns vÀldigt billigt utfört, tunn pressad metall. Kikar vidare pÄ nÄgon annan Seiko.![]()
Ja, men precis! Det Àr ju skoj!SjÀlv gillade jag den lite "klossiga" designen, men smaken Àr ju olika
Det har nÀstan blivit ett invant beteende att inte förvÀnta sig mer av seikos armband i "budgetkategorin", men jag hÄller med dig, man borde kunna förvÀnta sig mer nÀr det ÀndÄ Àr kring 6000:- man betalar. Provade ocksÄ Certinas 38mm dykare som kÀndes mer gedigen för bara runt tusingen mer, men Seiko har nÄgon sÀrskild dragningskraft...
Trodde 569 skulle ha grÄ vridring grÄ och inte blÄ som det ser ut hÀr frÄn tuben. Hur upplevde du fÀrgen?SjÀlv gillade jag den lite "klossiga" designen, men smaken Àr ju olika
Det har nÀstan blivit ett invant beteende att inte förvÀnta sig mer av seikos armband i "budgetkategorin", men jag hÄller med dig, man borde kunna förvÀnta sig mer nÀr det ÀndÄ Àr kring 6000:- man betalar. Provade ocksÄ Certinas 38mm dykare som kÀndes mer gedigen för bara runt tusingen mer, men Seiko har nÄgon sÀrskild dragningskraft...
Var inne pÄ Klockmaster och provade nya solardykaren idag. Tog tyvÀrr ingen bild men mÄste sÀga att bÄde bezel och urtavla lekte fint i ljuset och att den Àr Ànnu snyggare Àn pÄ bild! Den satt som en smÀck pÄ min ~17,5cm handled och blev riktigt sugen, Àven fast den inte Àr automatisk. NÄgon som slagit till Ànnu?
![]()
![]()
Trodde 569 skulle ha grÄ vridring grÄ och inte blÄ som det ser ut hÀr frÄn tuben. Hur upplevde du fÀrgen?
![]()
Trodde 569 skulle ha grÄ vridring grÄ och inte blÄ som det ser ut hÀr frÄn tuben. Hur upplevde du fÀrgen?
![]()
Ja den Àr svÄr att fÄnga pÄ bild verkar det som. Jag skulle sÀga att den Àr blÄgrÄ, i vissa vinklar mer Ät det grÄa hÄllet beroende pÄ ljus. Rakt framifrÄn mer blÄ ungefÀr sÄ som produktbilderna visar, men absolut inte i nÀrheten av sÄ blÄ som pÄ bilden du bifogade. Tyckte fÀrgen pÄ insert gav ett intryck av att den var patinerad blÄ nÀstan. SvÄrt att förklara, Äk och kikaIntressant slÀpp, Àven jag fundersam över fÀrgen pÄ insert som pendlar mellan blÄ och grÄ
Schysst dykare ju! Vad Àr det för ref?Sommar, sommar, sommar!![]()
![]()
Tack! Ăr vĂ€ldigt förtjust i den sjĂ€lv. Den heter SPB191J1 pĂ„ den internationella marknaden. Min kommer frĂ„n Asien dĂ€r den har ref. nr. SBDC131. De ska vara identiska med varandra sĂ„vitt jag vet. Smeknamnet Ă€r Shogun.Schysst dykare ju! Vad Ă€r det för ref?
Tackar för det!Tack! Ăr vĂ€ldigt förtjust i den sjĂ€lv. Den heter SPB191J1 pĂ„ den internationella marknaden. Min kommer frĂ„n Asien dĂ€r den har ref. nr. SBDC131. De ska vara identiska med varandra sĂ„vitt jag vet. Smeknamnet Ă€r Shogun.
Bruna ringen ser lÀcker ut! Vad listar varianterna?Var inne pÄ Klockmaster och provade nya solardykaren idag. Tog tyvÀrr ingen bild men mÄste sÀga att bÄde bezel och urtavla lekte fint i ljuset och att den Àr Ànnu snyggare Àn pÄ bild! Den satt som en smÀck pÄ min ~17,5cm handled och blev riktigt sugen, Àven fast den inte Àr automatisk. NÄgon som slagit till Ànnu?
![]()
![]()
Omkring 6k listar dem!Bruna ringen ser lÀcker ut! Vad listar varianterna?
Ser mycket bra ut! tror inte det blir bÀttre matchat med nÄgon fÀrg faktiskt, möjligtvis grÄ.Grönt nato pÄ blÄ tavla, hiss eller diss?
![]()