• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Vet inte om det hĂ€r Ă€r rĂ€tt trĂ„d meeeen jag Ă€r sjukt sugen pĂ„ en Tonfiskburk. Kravprofilen Ă€r 1) ”klassiska” visare och inte muspekarna under nĂ„got förhĂ„llande, 2) helst INTE den snorfula Prospex-loggan pĂ„ tavlan, 3) helst kvarts, 4) helst titan, 5) 600 meter plus vattentĂ€thet Ă€r önskvĂ€rt, 6) inte fel med lite guld eller nĂ„gon fĂ€rg, 7) i den bĂ€sta av vĂ€rldar under 20’ kr meeen det kanske inte Ă€r sĂ„ realistiskt. Prioritet i nummerordning Ă€ven om 3)-4) lika gĂ€rna kan byta plats men 1) Ă€r orubbligt sĂ„ nĂ„gra förslag pĂ„ dinkor till salu eller ref.?

Vet inte om det hĂ€r Ă€r rĂ€tt trĂ„d meeeen jag Ă€r sjukt sugen pĂ„ en Tonfiskburk. Kravprofilen Ă€r 1) ”klassiska” visare och inte muspekarna under nĂ„got förhĂ„llande, 2) helst INTE den snorfula Prospex-loggan pĂ„ tavlan, 3) helst kvarts, 4) helst titan, 5) 600 meter plus vattentĂ€thet Ă€r önskvĂ€rt, 6) inte fel med lite guld eller nĂ„gon fĂ€rg, 7) i den bĂ€sta av vĂ€rldar under 20’ kr meeen det kanske inte Ă€r sĂ„ realistiskt. Prioritet i nummerordning Ă€ven om 3)-4) lika gĂ€rna kan byta plats men 1) Ă€r orubbligt sĂ„ nĂ„gra förslag pĂ„ dinkor till salu eller ref.?

Denna kanske? eller Àr detta vad du kallar för muspekare?

Denna kanske? eller Àr detta vad du kallar för muspekare?
Det dÀr var sÄ rÀtt att det nÀstan gjorde ont!
Med muspekare menar jag de nya visarna som SBBN031 har.

NÀr beslutsÄngesten kickar in.

Bilagor

• 0FEECCC5-5475-4C90-9AB6-667AD38BECD5.jpeg
    0FEECCC5-5475-4C90-9AB6-667AD38BECD5.jpeg
    530.4 KB · Visningar: 22
Vad tycker ni om denna nyinfÄngade tonfisk?

NÄgon annan som tycker dykarmbandet Àr cool pÄ denna? Praktiskt om inget annat.

20210713_195654.jpg
20210713_195713.jpg
Jag tycker armbandet Ă€r coolt och passar perfekt pĂ„ klockan. Jag har kikat pĂ„ det armbandet sjĂ€lv till en seiko, men det enda som hindrar mig Ă€r att jag sĂ„ starkt förknippar dessa gummin med citizen. Vet inte om det skulle störa mig. Men det ser riktigt bra ut! 👍

Jag tycker armbandet Ă€r coolt och passar perfekt pĂ„ klockan. Jag har kikat pĂ„ det armbandet sjĂ€lv till en seiko, men det enda som hindrar mig Ă€r att jag sĂ„ starkt förknippar dessa gummin med citizen. Vet inte om det skulle störa mig. Men det ser riktigt bra ut! 👍
Minns att jag inte gillade det rÀfflade gummibandet skx:en kom med. SÄg bra ut men kÀndes inte alls bra pÄ handleden.
Ser förövrigt bra ut 👍

Hej

Är det nĂ„gon som Ă€ger en Sarx 033, 035?

Hur sitter de pÄ handen? Upplevs de vÀldigt stora? Jag har ca 16cm och lyckas bÀra spb149, tror ni det funkar med sarx?

MiLTAT5.JPG

Fick lÀnken pÄ plats, bandstiften expanderade inte ut med fjÀderkraften helt mot boetten utan behövde en liten petning med vektyget ocksÄ för att sitta sÀkert.
KÀnns som bra kvalitet pÄ MiLTAT lÀnken, lite trÄkigt att spÀnnet Àr helt slÀtt men jag förstÄr att det inte kan stÄ Seiko pÄ det nÀr det Àr after-market...
NÀr jag Àr helt nöjd med passningen ska skruvarna fÄ en mikrodroppe Loctite 222 pÄ sej.

Tillbaka
Topp