• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Hela familjen ska renas frÄn sjövatten!
20210707_190132.jpg

Kom pĂ„ lĂ„dan idag đŸ€©
EE425769-A4A2-4E3D-AFFC-13EA787C1570.png

Riktigt fin den dĂ€r! 👍

HÀr Àr min nyss inköpta Seiko 7T27-7a20 M3440-058010 vars tidigare Àgare var Viggenpilot. VÀldigt nÀtt och trevlig. Hur viktigt Àr det att serva en klocka och hur ofta bör det göras? Han har haft den i en lÄda i 10 Är utan batteri i.
Med vÀnlig hÀlsning, Johan

Den service som kan vara aktuell pÄ en kvartsare Àr vÀl nÀrmast byte av packningar (som Äldras) och ett trycktest för att se att den hÄller vÀtan ute och sen ska det bara vara att tuta och köra! SjÀlva urverket behöver ingen tidsbunden service som ett mekaniskt dito, utan det Àr vÀl egentligen reparation om nÄt slutar funka. Funkar klockan som den ska?

En sak som kan hÀnda Àr att batterier lÀcker om det förvaras lÀnge i klockan. Om batteriet Àr slut sÄ bör man Ätminstone plocka ut det tomma batteriet innan man lÀgger det pÄ lÄngtidsförvaring just för att undvika det.

Riktigt fin den dĂ€r! 👍

Den service som kan vara aktuell pÄ en kvartsare Àr vÀl nÀrmast byte av packningar (som Äldras) och ett trycktest för att se att den hÄller vÀtan ute och sen ska det bara vara att tuta och köra! SjÀlva urverket behöver ingen tidsbunden service som ett mekaniskt dito, utan det Àr vÀl egentligen reparation om nÄt slutar funka. Funkar klockan som den ska?

En sak som kan hÀnda Àr att batterier lÀcker om det förvaras lÀnge i klockan. Om batteriet Àr slut sÄ bör man Ätminstone plocka ut det tomma batteriet innan man lÀgger det pÄ lÄngtidsförvaring just för att undvika det.
Den tickar pÄ fint. Tack dÄ vet jag!

Finns en Seiko sarb033 pĂ„ tradera nu för samtliga Seiko entusiaster! Är lite sugen men har precis införskaffat mig en vintage omega

Hej!
jag behöver tÀta min Seiko SKX031.
Den saknar packning bak i boetten och jag Àr osÀker pÄ om det Àr allt.
Vet nÄgon hÀr var jag kan hitta nya sÄna packningar?
Jag har försökt bestÀlla men fÄr inte hem rÀtt mÄtt.

Melker vet ni nÄgonstans man kan lÀmna in den för ÄtgÀrd för billig peng?

Tack!

EDIT: Om det hĂ€r Ă€r fel trĂ„d sĂ„ peka mig gĂ€rna i rĂ€tt riktning 😊

Senast Àndrad:
Ingen som kikat pÄ eller har nÄgon erfarenhet av nya SPB203J1? Ny version av den som kallas baby GS om jag inte har fel, hittar en vettig rescension dÀr den bara fÄr gott betyg! :)

Ingen som kikat pÄ eller har nÄgon erfarenhet av nya SPB203J1? Ny version av den som kallas baby GS om jag inte har fel, hittar en vettig rescension dÀr den bara fÄr gott betyg! :)
Var och klÀmde pÄ den blÄa igÄr, riktigt trevlig! Bra dimensioner och super frÀsch tavla. Tycker dock prissÀttningen Àr lite för hög

TrÄnat lÄnge efter att kÀnna mig hemma i Kobra Kai pÄ KS. Nu kÀnns det rimligt att hÀnga hÀr mer med min nya mini tuna som i sin tur redan skapat mersmak för nya Seikos. En SPB191J1 skulle fan vara fint.
Bilder pÄ relativt nya srpf81k1:
20210710_132227.jpg
20210710_132211.jpg
20210710_132112.jpg

Har en seiko med dag-datum funktion dÀr datumet inte centrerar helt och hÄllet. GÄr det att lÀmna in den hos urmakare som kan ÄtgÀrda ett sÄdant problem?

Tillbaka
Topp