Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Kom pÄ lÄdan idag![]()
![]()
HÀr Àr min nyss inköpta Seiko 7T27-7a20 M3440-058010 vars tidigare Àgare var Viggenpilot. VÀldigt nÀtt och trevlig. Hur viktigt Àr det att serva en klocka och hur ofta bör det göras? Han har haft den i en lÄda i 10 Är utan batteri i.
Med vÀnlig hÀlsning, Johan
Den tickar pÄ fint. Tack dÄ vet jag!Riktigt fin den dÀr!
Den service som kan vara aktuell pÄ en kvartsare Àr vÀl nÀrmast byte av packningar (som Äldras) och ett trycktest för att se att den hÄller vÀtan ute och sen ska det bara vara att tuta och köra! SjÀlva urverket behöver ingen tidsbunden service som ett mekaniskt dito, utan det Àr vÀl egentligen reparation om nÄt slutar funka. Funkar klockan som den ska?
En sak som kan hÀnda Àr att batterier lÀcker om det förvaras lÀnge i klockan. Om batteriet Àr slut sÄ bör man Ätminstone plocka ut det tomma batteriet innan man lÀgger det pÄ lÄngtidsförvaring just för att undvika det.
Sommarsvid
![]()
ca en mÄnad in med min kan jag inte sÀga annat Àn att jag Àr tok-nöjd!Första gÄngen sedan den kom 28 maj som denna stÄr stilla! Ett rekord i min samling och ett gott betyg. Men nu fÄr den slita igen.
![]()
Kul att du ocksÄ gillar den! Verkar vara ganska mÄnga som har slagit till pÄ en pÄ sistone. FörvÄnar mig inte, tycker det Àr vÀldigt mycket kvalitet och karaktÀr för pengarna.ca en mÄnad in med min kan jag inte sÀga annat Àn att jag Àr tok-nöjd!
Var och klÀmde pÄ den blÄa igÄr, riktigt trevlig! Bra dimensioner och super frÀsch tavla. Tycker dock prissÀttningen Àr lite för högIngen som kikat pÄ eller har nÄgon erfarenhet av nya SPB203J1? Ny version av den som kallas baby GS om jag inte har fel, hittar en vettig rescension dÀr den bara fÄr gott betyg!![]()
Hur var prissÀttningen i det fallet? Finns för runt 8,5k pÄ Chorono. Hur kÀndes lÀnken?Var och klÀmde pÄ den blÄa igÄr, riktigt trevlig! Bra dimensioner och super frÀsch tavla. Tycker dock prissÀttningen Àr lite för hög
LÄg runt 11 men nu sÄ. Tyckte lÀnken var okej , inget speciellt men okej för att vara seiko. LÀnken ser ju lite dressigare ut.Hur var prissÀttningen i det fallet? Finns för runt 8,5k pÄ Chorono. Hur kÀndes lÀnken?
Vad Àr det för band?