• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

FrÀscht med min SRPG47K1
IMG_20210718_100341_edit_323818265567254.jpg

Senast Àndrad:
Hej, SeikotrÄden. Skulle vilja ha lite Äsikter hÀr...
TÀnkte hugga nya 1959-Alpinisten nÀr den slÀpps (samma vecka som jag fyller Är, sÄ blir en present till mig sjÀlv (som om jag inte hade unnat mig annars...)).
FrÄgan as old as time, dock... Svart eller vit?
Seiko-Alpinist-Prospex-Modern-Interpretation-SPB243J1-grey-review-4.jpg

Tycker att bÄda Àr ruskigt fina, och har en del trevliga fÀrgskiftningar i tavlorna. Den svarta lutar en del mot grÄtt.
Seiko-Prospex-SPB243J1.004.jpg

Den vita har ju uppenbara grÀddtoner.
Seiko-Prospex-SPB241J1.001.jpg

Det lutar kanske liiiiite mer Ät den vita pga datumhjulet och för att jag har span pÄ nÄgra andra klockor med svart/grÄ tavlor (som den andra kompasslösa Alpinisten, SPB159).
SĂ„, vad tycker ni? Svart eller vit?

TÀnkte hugga nya 1959-Alpinisten nÀr den slÀpps (samma vecka som jag fyller Är, sÄ blir en present till mig sjÀlv (som om jag inte hade unnat mig annars...)).

Tycker att bÄda Àr ruskigt fina, och har en del trevliga fÀrgskiftningar i tavlorna. Den svarta lutar en del mot grÄtt.

Det lutar kanske liiiiite mer Ät den vita pga datumhjulet och för att jag har span pÄ nÄgra andra klockor med svart/grÄ tavlor (som den andra kompasslösa Alpinisten, SPB159).
Först och frÀmst grattis i förskott! BÄda kanonfina men tycker den vita Àr nÄgot skarpare! :)

Först och frÀmst grattis i förskott! BÄda kanonfina men tycker den vita Àr nÄgot skarpare! :)
Tack och tack för input! Tittar man pÄ originalen sÄ tycker jag nog att den vita var finare dÄ med. Ett ytterligare argument dÀr.
Alpinists.jpg

Edit: Ett ytterligare argument för den vita Àr att jag börjat gilla gummi av klassiska Tropic-modellen, och den vita kan nog se ruskigt bra ut pÄ ett vitt eller orange sÄdant.

Senast Àndrad:
Tack och tack för input! Tittar man pÄ originalen sÄ tycker jag nog att den vita var finare dÄ med. Ett ytterligare argument dÀr.
Alpinists.jpg

Edit: Ett ytterligare argument för den vita Àr att jag börjat gilla gummi av klassiska Tropic-modellen, och den vita kan nog se ruskigt bra ut pÄ ett vitt eller orange sÄdant.
InstÀmmer pÄ samtliga plan!

DÄ Àr det beslutat! Tror nog att jag mest var ute efter nÄn att hÄlla med mig!
Tycker modellen kÀnns som ett riktigt bra alternativ till Rolex Explorer eller andra Àventyrsklockor. Den ska fÄ hÀnga med pÄ lite Àventyr i framtiden!
Bra val! Den vita ser riktigt trevlig ut, med den lite varmare grÀddiga tonen. Blir kul att se.
FÄr bli Alpinist idag bara för det. (Med kompass, viktigt sÄ man inte gÄr vilse mellan kaffebryggaren och kylskÄpet...)
IMG_20210719_093640-01.jpeg

Bra val! Den vita ser riktigt trevlig ut, med den lite varmare grÀddiga tonen. Blir kul att se.
FÄr bli Alpinist idag bara för det. (Med kompass, viktigt sÄ man inte gÄr vilse mellan kaffebryggaren och kylskÄpet...)
IMG_20210719_093640-01.jpeg
Jo, jag Àr ruskigt pepp pÄ releasen! Tack för input!
Din Àr riktigt nice ocksÄ. Ett trevligt bryt mot dom gröna man ser hela tiden.

Idag kom Àntligen leverans frÄn Uncle Seiko (det tog exakt tvÄ veckor frÄn bestÀllning till handled, men man Àr ju otÄlig;)
Precis lagom till första semesterdagen :cool:
Det Àr mitt tredje Uncle Seiko, men det första i short (de andra tvÄ finns inte i short).
Short versionen sitter som en smÀck pÄ min 15,5cm handled :p (första gummit nÄgonsin som gjort det)

GL831 "Irezumi" pĂ„ en Titan Samurai​

F73FE130-9899-490C-B2A2-B05E33A16057.jpeg

AD6B3BEE-767E-413F-9EC8-3D844D4B3F54.jpeg

Idag kom Àntligen leverans frÄn Uncle Seiko (det tog exakt tvÄ veckor frÄn bestÀllning till handled, men man Àr ju otÄlig;)
Precis lagom till första semesterdagen :cool:
Det Àr mitt tredje Uncle Seiko, men det första i short (de andra tvÄ finns inte i short).
Short versionen sitter som en smÀck pÄ min 15,5cm handled :p (första gummit nÄgonsin som gjort det)

GL831 "Irezumi" pĂ„ en Titan Samurai​

F73FE130-9899-490C-B2A2-B05E33A16057.jpeg

AD6B3BEE-767E-413F-9EC8-3D844D4B3F54.jpeg
SĂ„ jĂ€kla trevligt det bandet 😍 Blir lite roligare med mönstret pĂ„ đŸ‘ŒđŸ»

Helt klart den svarta 👌

Dagens klocka. Ligger ute till försÀljning nu dock. AnvÀnds för lite efter jag köpte Omega Skyfall.
Är det fler Ă€n jag som tycker "kompassen" Ă€r riktigt fattig?
20210719_172353_01.jpg

Slog till pÄ en SPB105J1 i söndags. SÄg fram emot premiÀr imorgon...

🧐 men upptĂ€ckte nĂ„got trist. Spana in index: 5, 6 och 7. De Ă€r ojĂ€mnt placerade. Inte ok pĂ„ en klocka för 15 papp enligt mig... Blir en tripp tillbaka till butiken imorgon.

Vad sĂ€ger ni? Är detta vanligt förekommande?

20210721_223514.jpg

Slog till pÄ en SPB105J1 i söndags. SÄg fram emot premiÀr imorgon...

🧐 men upptĂ€ckte nĂ„got trist. Spana in index: 5, 6 och 7. De Ă€r ojĂ€mnt placerade. Inte ok pĂ„ en klocka för 15 papp enligt mig... Blir en tripp tillbaka till butiken imorgon.

Vad sĂ€ger ni? Är detta vanligt förekommande?

20210721_223514.jpg
Ingen som upplevt nÄgot liknande?

Tillbaka
Topp