Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag har för mig att den lanserades 2011. NÄgon annan som har koll?Den hÀr skulle jag vilja lÀgga vantarna pÄ! NÄgon som vet nÀr de tillverkades?
Seiko SNJ023P1
![]()
Vet inte om jag tycker att det âstörâ stör mig mer pĂ„ att Seiko har svĂ„rt att fĂ„ till bezeln exakt pĂ„ 12 markeringen.Ingen som upplevt nĂ„got liknande?
âTyvĂ€rrâ inget fel sĂ„ alla har likadana tavlor om du googlar bilder pĂ„ klockan. Ser bra ut du kommer vĂ€nja digIngen som upplevt nĂ„got liknande?
Jo, tyvĂ€rr fel. Jag upptĂ€ckte detta först med blotta ögat. Sen har jag sĂ„ klart googlat och jĂ€mfört, och kollat med lupp...âTyvĂ€rrâ inget fel sĂ„ alla har likadana tavlor om du googlar bilder pĂ„ klockan. Ser bra ut du kommer vĂ€nja dig![]()
Lycka till att fÄ tillbaka ett exemplar som inte har liknande (eller andra) fel istÀlletJo, tyvÀrr fel. Jag upptÀckte detta först med blotta ögat. Sen har jag sÄ klart googlat och jÀmfört, och kollat med lupp...
LÀmnade in klockan idag, blev ett garantiÀrende. Ska bli intressant att se vad som hÀnder, jag hoppas sÄ klart att de rÀttar till detta.
FörlÄt, men betalar man fem siffrigt för nÄgot som enbart visar tiden, sÄ vill man nog ha perfekt linjering. Tycker vi konsumenter borde stÀlla högre krav pÄ Seiko nÀr det gÀller detta.Lycka till att fÄ tillbaka ett exemplar som inte har liknande (eller andra) fel istÀllet"Charmen" med Seiko i billigare klass (Àven om 15k Àr mycket pengar det med) Àr att man inte bör kolla för noga
![]()
Jag hÄller med dig, tro mig! Jag har Àgt och Àger Seiko sen mÄnga Är tillbaka.FörlÄt, men betalar man fem siffrigt för nÄgot som enbart visar tiden, sÄ vill man nog ha perfekt linjering. Tycker vi konsumenter borde stÀlla högre krav pÄ Seiko nÀr det gÀller detta.
FörstĂ„r inte hur det ska bli ett garantiĂ€rende av det hela. SjĂ€lva tavlan har vĂ€l 12 borrade hĂ„l dĂ€r indexen placeras pĂ„ Fabriksbandet. Ăr de sĂ„ illa att roboten gjort fel just pĂ„ denna tavla?FörlĂ„t, men betalar man fem siffrigt för nĂ„got som enbart visar tiden, sĂ„ vill man nog ha perfekt linjering. Tycker vi konsumenter borde stĂ€lla högre krav pĂ„ Seiko nĂ€r det gĂ€ller detta.
Tja, vem vet? Eller sĂ„ sitter tavlan fel pĂ„ nĂ„gotvis.FörstĂ„r inte hur det ska bli ett garantiĂ€rende av det hela. SjĂ€lva tavlan har vĂ€l 12 borrade hĂ„l dĂ€r indexen placeras pĂ„ Fabriksbandet. Ăr de sĂ„ illa att roboten gjort fel just pĂ„ denna tavla?
Man ska aldrig kolla pÄ en klocka med lupp eller förstoringsglas, dÄ hittar man massa fel. Jag tycker iallafall att all fel som man inte kan se med ögat Àr okej.Jag hÄller med dig, tro mig! Jag har Àgt och Àger Seiko sen mÄnga Är tillbaka.
Ta SKX-serien som exempel. Totalt vÀrdelös QC, kass linjering av bezels, chapterrings, tavelfel, kass tidhÄllning m.m. men likförbannat fortsÀtter vi alla köpa. Det finns klockor som kostar 1000 kr som har bÀttre kvalitet i detta hÀnseende Àn Seiko, sÄ att sÀga att SKX Àr "ÀndÄ en budgetklocka" hÄller inte heller.
Sjuka Àr att tar du en lupp o tittar nÀra pÄ en Rolex Sub eller SeaDweller för 100+ tusen hittar du olinjerade saker dÀr med fast i betydligt mindre grad, men likförbannat.
Jag har ingen aning. Vet dock att ifall Seiko tar efter Breitling sĂ„ kommer det lösa vĂ€ldigt mĂ„nga av Seikos problem. AlltsĂ„ att chapterring sitter fast med tavlan.FörstĂ„r inte hur det ska bli ett garantiĂ€rende av det hela. SjĂ€lva tavlan har vĂ€l 12 borrade hĂ„l dĂ€r indexen placeras pĂ„ Fabriksbandet. Ăr de sĂ„ illa att roboten gjort fel just pĂ„ denna tavla?
Följer upp med ett syskon, ha en fortsatt fin söndagDubbelpostar, men det Àr den vÀl vÀrd?![]()
@yonsson har gjort det. KrÀvde milt vÄld vill jag minnas.Varför har jag inte köpt denna tidigare? Tavlan Àr ju sÄ snygg!
Jag funderar lite pĂ„ att ta bort bubblan. Ăr det nĂ„gon som gjort det och vet om det Ă€r lĂ€tt?
![]()
![]()
SÄpass! Ska söka runt lite nÀr barnen lugnat sig.@yonsson har gjort det. KrÀvde milt vÄld vill jag minnas.
Varför har jag inte köpt denna tidigare? Tavlan Àr ju sÄ snygg!
Jag funderar lite pĂ„ att ta bort bubblan. Ăr det nĂ„gon som gjort det och vet om det Ă€r lĂ€tt?
![]()
![]()
Stort tack!
Jag rekommenderar dock att dricka en cola zero istÀllet för öl nÀr det vÀl Àr dags att fÄ bort bubblan.Stort tack!Hade tÀnkt kika pÄ YT med en öl ikvÀll.
![]()
BestÀllt samma, fast svart, och likadant gummi, fast svart. Uppdatera gÀrna om du hittar sÀtt att fÄ bort bubblan dÄ jag övervÀger detsamma (sÀrskilt om bubblan inte sitter rakt).Varför har jag inte köpt denna tidigare? Tavlan Àr ju sÄ snygg!
![]()
![]()
Vad roligt, jag gillar den skarpt! Gummit kommer faktiskt frÄn Wristbuddys sÄ inte Seiko.BestÀllt samma, fast svart, och likadant gummi, fast svart. Uppdatera gÀrna om du hittar sÀtt att fÄ bort bubblan dÄ jag övervÀger detsamma (sÀrskilt om bubblan inte sitter rakt).
Jag kunde inte lÄta bli att titta pÄ videon nu och jag övervÀger att inte ta bort bubblan.Jag rekommenderar dock att dricka en cola zero istÀllet för öl nÀr det vÀl Àr dags att fÄ bort bubblan.