• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Finns vĂ€l ingen chans att den hĂ€r nĂ„gonsin blir till salu? 🙄😍
TĂ€nk pĂ„ mig om det mot förmodan skulle bli aktuellt! â˜ș
I nulÀget sitter han sÀkert i samlingen. Sen mÄste jag tyvÀrr meddelande dig att jag Àr skyldig att höra med tvÄ andra herrar före dig vid eventuell försÀljning. Men du Àr trea pÄ listan! Börjar kÀnna mig som en Rolex AD ;)

I nulÀget sitter han sÀkert i samlingen. Sen mÄste jag tyvÀrr meddelande dig att jag Àr skyldig att höra med tvÄ andra herrar före dig vid eventuell försÀljning. Men du Àr trea pÄ listan! Börjar kÀnna mig som en Rolex AD ;)
Det var inte helt otippat, bra jĂ€kla Ă„r det dĂ€r 😉😁

Min nya lilla soldy(r)kare har stÀngt in alla mina andra klockor i kassaskÄpet
20210809_132126.jpg

Hur kĂ€nns den efter nĂ„gra dagar? Är du nöjd?
Jag Àr vÀldigt nöjd. Gummit drar dock Ät sig en del smuts men verkar bli bÀttre ju mer jag anvÀnder klockan. Anledningen att jag inte köpte med lÀnk var nog mest att det inte var solida ÀndlÀnkar, lite snÄlt till det priset.
Har provat den pÄ nato men dÄ fÄr den lite vÀl tydlig puck-kÀnsla.
Boetten Àr perfekt enligt mig, bezelkÀnslan Àr bra och kronan skruvas in utan problem.

Pga den kÀnns vÀldigt "toolig" och har vÀldigt slimmad boett sÄ skulle den kunna ersÀtta min G-Shock och alla mina dykare som Seamaster, BB58, SKX mm.

20210810_034031.jpg

20210808_122148.jpg

20210808_121336.jpg

20210805_145751.jpg

Senast Àndrad:
Jag Àr vÀldigt nöjd. Gummit drar dock Ät sig en del smuts men verkar bli bÀttre ju mer jag anvÀnder klockan. Anledningen att jag inte köpte med lÀnk var nog mest att det inte var solida ÀndlÀnkar, lite snÄlt till det priset.
Boetten Àr perfekt enligt mig, bezelkÀnslan Àr bra och kronan skruvas in utan problem.

Pga den kÀnns vÀldigt "toolig" och har vÀldigt slimmad boett sÄ skulle den kunna ersÀtta min G-Shock och alla mina dykare som Seamaster, BB58, SKX mm.

20210810_034031.jpg

20210808_122148.jpg

20210808_121336.jpg

20210805_145751.jpg

Tack för utförligt svar :) Jag var sugen pÄ en som skulle ersÀtta min SKX ocksÄ men jag Àr för osÀker. MÄste nog prova klockan först.

20210810_034031.jpg

20210808_122148.jpg

20210808_121336.jpg

20210805_145751.jpg
Tycker den ser riktigt fin ut. Vad kan man förvÀnta sig av ett Solar-ur gÀllande precision och livslÀngd? Hade fÄtt för mig att det var lite billigare grejer, men jag kanske fÄr Àndra instÀllning helt?

Tycker den ser riktigt fin ut. Vad kan man förvÀnta sig av ett Solar-ur gÀllande precision och livslÀngd? Hade fÄtt för mig att det var lite billigare grejer, men jag kanske fÄr Àndra instÀllning helt?
Svarar mig sjÀlv dÄ jag kikade in pÄ Seikos hemsida som sÀger +-15 sek / mÄnad, och att den rullar i 10 mÄnader nÀr den Àr fulladdad. FrÄgan kvarstÄr vÀl om tÀnkbar livslÀngd, kommer den funka lika bra om 10 Är? Och rÀcker daglig anvÀndning i ett relativt mörkt Sverige för att den ska hÄlla sig laddad?

Svarar mig sjÀlv dÄ jag kikade in pÄ Seikos hemsida som sÀger +-15 sek / mÄnad, och att den rullar i 10 mÄnader nÀr den Àr fulladdad. FrÄgan kvarstÄr vÀl om tÀnkbar livslÀngd, kommer den funka lika bra om 10 Är? Och rÀcker daglig anvÀndning i ett relativt mörkt Sverige för att den ska hÄlla sig laddad?

Om den hÄller i 10 Är sÄ Àr ju kostnaden för en ny inte mer Àn vad en service pÄ ett automatiskt ur skulle kosta. Och lite lÀngre Àn 10 Är ska den nog hÄlla.
Efter 6 dagar sÄ Àr den +-0s/d
Min G-Shock blir fullt uppladdad efter tvÄ veckor pÄ vintern i ett fönster i vÀsterlÀge. Tror nog det tar liknande lÄng tid pÄ denna.
Jag har inte köpt denna för att konkurrera med mina dyrare vardagsklockor utan mera ett ombyte för min G-Shock. Men som jag redan nÀmnt sÄ har den stÀllt alla mina klockor i skamvrÄn =)

Bilagor

• 20210810_122014.jpg
    20210810_122014.jpg
    573.7 KB · Visningar: 20
Senast Àndrad:
Om den hÄller i 10 Är sÄ Àr ju kostnaden för en ny inte mer Àn vad en service pÄ ett automatiskt ur skulle kosta. Och lite lÀngre Àn 10 Är ska den nog hÄlla.
Min G-Shock blir fullt uppladdad efter tvÄ veckor pÄ vintern i ett fönster i vÀsterlÀge. Tror nog det tar liknande lÄng tid pÄ denna.
Jag har inte köpt denna för att konkurrera med mina dyrare vardagsklockor utan mera ett ombyte för min G-Shock. Men som jag redan nÀmnt sÄ har den stÀllt alla mina klockor i skamvrÄn =)

Är det inte ganska skönt att den bara funkar? :) Jag som vintage-nörd brottas med höga servicekostnader, delar som inte gĂ„r att hitta, tveksam tidhĂ„llning och manuella uppdrag, datum som aldrig stĂ„r rĂ€tt, och kan verkligen förstĂ„ platsen för pĂ„litliga kvartsare.

Efter 6 dagar sÄ Àr den +-0s/d
Yes, jag tycker det verkar kanon 🙂 lĂ€r vara alldeles strĂ„lande som liten smidig beater. Snygg Ă€r den ocksĂ„.

NÄgon hÀr som testat och/eller har erfarenhet av den hÀr pjÀsen?

”SEIKO AUTOMATIC PRESAGE Sharp Edged Series GMT SARF007 Limited Edition Made in Japan”​

6ADA94F6-7E5C-4300-92FA-2DC95B74A20B.jpeg

NÄgon hÀr som testat och/eller har erfarenhet av den hÀr pjÀsen?

”SEIKO AUTOMATIC PRESAGE Sharp Edged Series GMT SARF007 Limited Edition Made in Japan”​

6ADA94F6-7E5C-4300-92FA-2DC95B74A20B.jpeg
SĂ„g den pĂ„ Klockmaster Globen för tvĂ„ veckor sen och mĂ„ste sĂ€ga att den var vĂ€ldigt snygg. Testade den svarta dĂ„ och jag tycker den satt bra och var i lagom storlek. Är sjĂ€lv sugen pĂ„ den gröna och det var dĂ€rför jag testade den. Enda som jag reagerade pĂ„ var att lĂ€nken kĂ€ndes sĂ„ lĂ€tt, men det Ă€r nog bara en vanegrej. HĂ€r kommer en bild pĂ„ nĂ€r jag hade den pĂ„ handleden:

Bilagor

• gmt.jpg
    gmt.jpg
    445.2 KB · Visningar: 48
SĂ„g den pĂ„ Klockmaster Globen för tvĂ„ veckor sen och mĂ„ste sĂ€ga att den var vĂ€ldigt snygg. Testade den svarta dĂ„ och jag tycker den satt bra och var i lagom storlek. Är sjĂ€lv sugen pĂ„ den gröna och det var dĂ€rför jag testade den. Enda som jag reagerade pĂ„ var att lĂ€nken kĂ€ndes sĂ„ lĂ€tt, men det Ă€r nog bara en vanegrej. HĂ€r kommer en bild pĂ„ nĂ€r jag hade den pĂ„ handleden:
Najs! Stort tack för svar. Ser ju riktigt bra ut Ă€ven i svart 😍

Ja, kanske fÄr ta en tur förbi KM och klÀmma lite. Men lÀnken kÀndes ÀndÄ hyfsat i kvalitet? Den ser ju gedigen ut pÄ bild.

Tycker den vita tavlan ser vĂ€ldigt lĂ€cker ut pĂ„ bild sĂ„ övervĂ€ger ett köp

Najs! Stort tack för svar. Ser ju riktigt bra ut Ă€ven i svart 😍

Ja, kanske fÄr ta en tur förbi KM och klÀmma lite. Men lÀnken kÀndes ÀndÄ hyfsat i kvalitet? Den ser ju gedigen ut pÄ bild.

Tycker den vita tavlan ser vĂ€ldigt lĂ€cker ut pĂ„ bild sĂ„ övervĂ€ger ett köp

SÄ lite sÄ. Aaah, gillade den i svart ocksÄ.
Det tycker jag du ska göra, den Àr vÀrd att ta en titt pÄ. Kanske inte helt rÀttvist av mig dÄ jag testade en Spring Drive GS GMT med liknande lÀnk (SBGE257) samtidigt och dÄ gjorde en liten orÀttvis jÀmförelse mellan lÀnkarna. Tycker den ÀndÄ var rÀtt hyfsad i kvaliten och den Àr vÀldigt bekvÀm mÄste jag sÀga.
Ja, den vita var nÄgot speciellt faktiskt och den Àr bÀttre irl.:)

För nÄgot Är sen lanserades en Seiko som sÄg ut som en fieldwatch. Kronan klockan 3, safirglas och kvarts urverk.

Hur var referensen nu igen?đŸ€”

För nÄgot Är sen lanserades en Seiko som sÄg ut som en fieldwatch. Kronan klockan 3, safirglas och kvarts urverk.

Hur var referensen nu igen?đŸ€”
Dessa?
Hmm
 inte safirglas ser jag nu

HallÄ gott folk!

Undrar om det finns nÄgon hÀr som sitter pÄ en Seiko SARB033 som gÄr i sÀljtankar? Jag Àr ute efter just den klockan, sÄ hör gÀrna av er om ni vill sÀlja.

allt gott!

Gents,

Min handled skriker efter en SBDY015. Pronto! NÄgon som har en och Àr sugen att krÀnga den till en behövande sjÀl? PM!

Tillbaka
Topp