• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Trillade just över denna, alltsÄ den Àr helt sjukt snygg! Kör du den med nÄgra band? Hur Àr lÀnken?
LÀnken Àr bra! Dock lilla spÀnnet med endast tvÄ mikrojusteringar, men för min handled funkar den fint.
TyvÀrr Àr det 19mm luggar, sÄ har inga band att testa just nu. Ska dock testa bÄde 20 och 18mm perlon och se vad som funkar bÀst.
Annars tÀnkte jag klicka hem ett nato och sailcloth frÄn Royal Straps, som har bÄda i 19mm.

SNE569
C8D4D3E1-54F8-4EB3-A1BA-208C2A9C7E1C.jpeg

Min första tanke va att den va hemsk 😁 Men den vĂ€xer oerhört fort och jag mĂ„ste medge att den plötsligt blev riktigt snygg!
Man fÄr fÄr försöka möta den pÄ sina egna premisser, tÀnker jag. Börjar man jÀmföra den med andra historiska referenser sÄ kommer den ju inte upp till den nivÄn. Den Àr vÀl som de nya femmorna Àr mest - litet roliga klockor för en relativt liten peng. Sen har ju den hÀr kanji ocksÄ, och det Àr ju alltid kul!

Man fÄr fÄr försöka möta den pÄ sina egna premisser, tÀnker jag. Börjar man jÀmföra den med andra historiska referenser sÄ kommer den ju inte upp till den nivÄn. Den Àr vÀl som de nya femmorna Àr mest - litet roliga klockor för en relativt liten peng. Sen har ju den hÀr kanji ocksÄ, och det Àr ju alltid kul!
Absolut, hĂ„ller med 🙂 Nya 5orna ger onekligen mkt kul för pengarna.

Grattis! Köpt frÄn USA?

Nej, den hÀr kommer frÄn Gnomon Watches i Singapor. Det Àr sÄledes en sbsa137 istÀllet för srph19. Försökte fÄ tag pÄ en i Sverige men fick beskedet att den inte skulle komma hit.

Vad gick kalaset pÄ, frÄn Singaporr till Sverige?

Utöver normal tull och moms sĂ„ var det fri frakt frĂ„n Asien. Blev inte sĂ„ farligt för jag betalade 310 usd för klockan, sĂ„ dĂ„ kan du ju rĂ€kna sjĂ€lv. 🙂

Klickade ju hem ett par Eulit perlon pÄ 20mm till min Alpinist innan jag fick reda pÄ att det var 19mm luggar. Tog mig Àntligen för att faktiskt testa banden pÄ den, och tycker att det sitter fint! Sitter helt klart bÀttre Àn lÀder och nato som Àr en millimeter för stora. FlÀtningen hjÀlper vÀl, skulle jag tro.
47477261-6f71-4439-adb4-476f1b161b7e-jpeg.1849224

Klickade ju hem ett par Eulit perlon pÄ 20mm till min Alpinist innan jag fick reda pÄ att det var 19mm luggar. Tog mig Àntligen för att faktiskt testa banden pÄ den, och tycker att det sitter fint! Sitter helt klart bÀttre Àn lÀder och nato som Àr en millimeter för stora. FlÀtningen hjÀlper vÀl, skulle jag tro.
47477261-6f71-4439-adb4-476f1b161b7e-jpeg.1849224
Ja, det dĂ€r funkar absolut! 👍

Tillbaka
Topp