• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Den hÀr eller? http://www.oipolloi.com/seiko-made-in-japan-military-watch-black
Kollade pÄ den först men vill ha nÄgot lite mer stilrent, men ÀndÄ 24timmars.

Jo det ser ut att stÀmma bra!
DÀremot stÄr det skruvkrona, vilket det inte Àr, och bezel diameter stÄr det 35 pÄ ett stÀlle, och diameter 41 pÄ ett annat???
Hur som helst Àr den 41mm?
Jag Àr synnerligen nöjd med min, out of box var det -3 sec/dygn, och nu efter "inkörning" ligger den konsekvent pÄ +4 sec/dygn, inte illa för knappt 800kr.
Jag kan lÀtt rekomendera en sÄdan.

Jo det ser ut att stÀmma bra!
DÀremot stÄr det skruvkrona, vilket det inte Àr, och bezel diameter stÄr det 35 pÄ ett stÀlle, och diameter 41 pÄ ett annat???
Hur som helst Àr den 41mm?
Jag Àr synnerligen nöjd med min, out of box var det -3 sec/dygn, och nu efter "inkörning" ligger den konsekvent pÄ +4 sec/dygn, inte illa för knappt 800kr.
Jag kan lÀtt rekomendera en sÄdan.

41mm Àr ju bÀttre Àn 36mm iaf.

Jag mÄste medge att Springdriverns exakthet pÄ +-1s/dygn Àr imponerande och den flytande sekundvisaren grymt cool.

Oficiella specen pÄ ett spring drive verk Àr ju +/-15s per mÄnad. Japanerna har nog rÀtt kraftig marginal pÄ sina siffror dÄ alla de jag mÀtt upp har varit inom +/-2-3s per mÄnad.

Snubblade in pÄ trÄden sÄhÀr pÄ lördagskvÀllen och efter ett tag blÄste jag i vÀg en bestÀllning pÄ en SKX007. Verkar vara en trevlig klocka för "inga" pengar. Troligen blir det en gÄva till svÀrfar som Àr i stort behov av nytt ur :)

Jag har gett bort sÀkert fem 007 till familjemedlemmar. De Àlskar sina klockor och öppnar verkligen dörren för ett vidare klockintresse...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lustigt det hÀr med 007. Jag köpte en 007:a och en 013 till hustrun som sommar-beater, numera anvÀnder hon aldrig den IWC ingenieur hon fick för 5 Är sedan av mig... enkelheten i 007 och 013 har nÄgot sÀrskilt över sig...

/Pastorn

Wesslan
Ja han Àr ute och cyklar. Det Àr ett automatiskt urverk. Priset Àr Àven löjligt högt Àven om den kostar 3800kr i Sverige hos Klockmaster.

Men priset Àr vÀl ÀndÄ inte helt galet? Den kostar ju som sagt 3800kr i Sverige. Och jag betalade 1200-1300, men risken finns ju att jag Äker pÄ nÄgra hundringar i tull. SÄ vill man ha en men inte "orkar" bestÀlla sjÀlv frÄn utlandet Àr det vÀl kanske ok.

Men priset Àr vÀl ÀndÄ inte helt galet? Den kostar ju som sagt 3800kr i Sverige. Och jag betalade 1200-1300, men risken finns ju att jag Äker pÄ nÄgra hundringar i tull. SÄ vill man ha en men inte "orkar" bestÀlla sjÀlv frÄn utlandet Àr det vÀl kanske ok.

Samtidigt sÀljs det rÀtt mÄnga hÀr t ex, som gÄr för ca 1000kr +/- nÄgon hundralapp. Dom sÀljs vÀl för runt 1500 nya pÄ tradera ? SÄ om man letar lite sÄ gÄr det att hitta bÄde nya och begagnade för mindre Àn 2000.

Samtidigt sÀljs det rÀtt mÄnga hÀr t ex, som gÄr för ca 1000kr +/- nÄgon hundralapp. Dom sÀljs vÀl för runt 1500 nya pÄ tradera ? SÄ om man letar lite sÄ gÄr det att hitta bÄde nya och begagnade för mindre Àn 2000.

Jo, det Àr klart. Men den landar nog pÄ 1500 nÀr "blocketprutandet" Àr klart :)

Det finns ingen tullavgift pÄ varor under 1500kr och momsen Àr 25%. 1250*1,25 = 1562kr och risken Àr dessutom ganska liten att Äka pÄ moms, sÄ jo, 2000kr Àr dyrt. Samtliga Seikos Àr ju överprisade hos svensk AD. Kolla bara pÄ Seiko astron.

Kolla bilden klockan kommer frÄn creationwatches, pris just nu 1321 SEK inkl frakt.

Jag har inga synpunkter pĂ„ priset men lite jobbigt att man inte vet vad man sĂ€ljer för ovana Seiko spekulanter, 7s26 Är urets motsvarighet till GrĂ„lle (för dom undra sĂ„ Ă€r det en traktor)

//Bosse

Det finns ingen tullavgift pÄ varor under 1500kr och momsen Àr 25%. 1250*1,25 = 1562kr och risken Àr dessutom ganska liten att Äka pÄ moms, sÄ jo, 2000kr Àr dyrt. Samtliga Seikos Àr ju överprisade hos svensk AD. Kolla bara pÄ Seiko astron.

Var momsen jag syftade pÄ. Men den lÀr vÀl som sagt hamna pÄ runt 1500 nÀr det Àr fÀrdigprutat. Skönt att han hade fel om urverket iaf :).
Jag har lÀst att vissa Äker pÄ moms och vissa slipper. Vi fÄr se hur det gÄr för mig, jag valde DHL (100kr extra) istÀllet för "vanlig post". Gissar att det Àr större risk att Äka pÄ moms nÀr man vÀljer DHL dÄ de har egen importavdelning.

Risken Àr större med DHL, ja. Det beror lite pÄ var du handlat frÄn. Vissa skriver ner priset per automatik utan att man ber dem.

Handlade pÄ watchhubs. Den borde dyka upp i veckan. Tror dock jag fÄr skaffa nÄgot nytt band till den. Gummibandet ser inte sÄ upphetsande ut pÄ bild.

NÀstan rÀtt. ;)

FrÄn Tullverkets hemsida:

Internethandel frÄn ett land utanför EU
NĂ€r du bestĂ€ller eller köper en vara pĂ„ nĂ€tet frĂ„n ett land utanför EU – mĂ„ste du betala eventuell tull, moms och andra skatter – det vill sĂ€ga importera varan. Det rĂ€knas som att varan importeras nĂ€r du köper eller bestĂ€ller pĂ„ nĂ€tet frĂ„n privatperson eller ett företag, ropat in pĂ„ nĂ€tauktion, köpt via postorder eller vunnit pĂ„ internet.
Om försĂ€ndelsen innehĂ„ller varor med ett sammanlagt vĂ€rde pĂ„ högst 1 300 kronor – behöver du inte betala nĂ„gon tull – momsen dĂ€remot mĂ„ste du alltid* betala.

Skönt att tullen tar vid nÀr vÀrdet Àr över 1 300 kronor. Jag har nÀmligen kollat pÄ en klocka pÄ frÄn creationwatches, och jag undrar om nÄgon hÀr har nÄgon erfarenhet av den, en Seiko 5 SRP361K1.

Har googlat urverket (4R36) och det verkar fungera som det ska. Har ocksÄ kollat pÄ skx007, men det jag gillar med denna jÀmfört med 007:an Àr att den inte har prickar utan streck i urtavlan.

Och hÀr kommer en lÀnk till klockan: http://goo.gl/dLAoN9 :)

Ser kul ut JaTack, pÄ ett bra sÀtt alltsÄ. Sunburst-tavla och hÀnder som liknan sumons + det nya urverket för ett grymt bra pris. UtgÄ ifrÄn att lÀnken suger sÄ lÀr du inte bli besviken.

Till de som inte orkar bildgoogla:
srp361k1.jpg

Tillbaka
Topp