Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ăr inte det hĂ€r en udda 6309 sĂ„ sĂ€g. Antar att dom aldrig gjordes med grön urtavla för det första men datum pĂ„ arabiska?
NĂ„gon som vet mer? Ăr det ett hemmabygge?
Har ingen aning tyvÀrr, men tyckte den var riktigt charmig i grön!
Ăr inte det hĂ€r en udda 6309 sĂ„ sĂ€g. Antar att dom aldrig gjordes med grön urtavla för det första men datum pĂ„ arabiska?
NĂ„gon som vet mer? Ăr det ett hemmabygge?
Tavlan Àr tokfejk, men verk med arabisk dag finns det.
Ăr sugen pĂ„ ett gummiarmband till min SKX007. Vill nog gĂ€rna ha ett original Z-22 dĂ„ jag tycker de passar bĂ€st. Dock funderar jag lite om man ska "flat vent" eller "wave vent". Har hört mĂ„nga som tycker att wave Ă€r stelt och obekvĂ€mt, och jag antar att det blir vĂ€rre om man har smĂ„ handleder som jag. Ăr det nĂ„gon som har koll pĂ„ om flat vent Ă€r bĂ€ttre i det avseendet?
BonusfrÄga: Vilken variant tycker du passar bÀst pÄ en SKX007?
Menar du möjligtvis Bonetto? PÄ vilket sÀtt Àr de bÀttre och har de nÄgot som liknar original flat vent?Flat went alla dagar i veckan. Personligen tycker jag Bonnetti's (stavning?) version Àr mycket bÀttre Àn original.
Lite mjukare utan att vara sladdrigt, kÀnns rejÀlt och modernt. Matt fin fÀrg. Det Àr inte silikon.Menar du möjligtvis Bonetto? PÄ vilket sÀtt Àr de bÀttre och har de nÄgot som liknar original flat vent?
Ăr sugen pĂ„ ett gummiarmband till min SKX007. Vill nog gĂ€rna ha ett original Z-22 dĂ„ jag tycker de passar bĂ€st. Dock funderar jag lite om man ska "flat vent" eller "wave vent". Har hört mĂ„nga som tycker att wave Ă€r stelt och obekvĂ€mt, och jag antar att det blir vĂ€rre om man har smĂ„ handleder som jag. Ăr det nĂ„gon som har koll pĂ„ om flat vent Ă€r bĂ€ttre i det avseendet?
BonusfrÄga: Vilken variant tycker du passar bÀst pÄ en SKX007?
Ăven fast Molle Ă€r Seikoguru sĂ„ kĂ€nner jag att jag vill lĂ€gga mig i diskussionen .
Jag tycker personligen att wave mest symboliserar dykare, ja det Àr hÄrt i början mot handlederna, du kan dock koka i vatten och böja till sÄ det bli mer följsamt.
Jag tycker presidentlÀnk pÄ Seikodykare Àr det som smakar mest smultron
Zackarias Dullfiere
Jo, jag förstÄr vad du menar. Riktade in mig pÄ flat för att jag hade lÀst att wave var sÄ stelt. MisstÀnkte att det inte skulle funka dÄ jag har smala handleder. SKX007 kommer vÀl med wave om man bestÀller med gummi?
NÀr jag tittat runt sÄ verkar mÄnga gummiband vara vÀldigt lÄnga (över 20cm). Med mina smala handleder sÄ misstÀnker jag att det inte blir sÄ jÀttebra. NÄgon som har tips pÄ ett snyggt gummi till SKX007 som inte Àr sÄ förbaskat lÄngt?
Edit: Eller det kanske bara Àr att kapa det?
Ja den kommer med wave. Jag tycker det Àr absolut bÀst att köpa med gummi och dÀrefter vÀlja en lÀnk frÄn wjean tex som har riktigt fin Oyster. Nu har dock min smak skiftat till president, men oyster Àr vÀl mest poppis.
Jag har sjÀlv ganska smala handleder och hÄller med angÄende lÀngden, för mig fungerar det Àven fast det Àr pÄ grÀnsen och jag har runt 17.
Har aldrig kapat, men det bör vÀl fungera
Jag köpte min med lÀnk och det Àr jag faktiskt glad för. Tycker förvÄnansvÀrt mycket om lÀnken, hade förberett mig pÄ nÄgot mycket vÀrre. Kanske ska tillÀggas att jag inte provat nÄgon annan lÀnk heller. Oyster har jag aldrig riktigt fastnat för, iallafall inte pÄ SKX. DÄ Àr president bÀttre
Blir nog till att bestÀlla ett sÄnt dÀr benetto och hoppas att det passar. Man mÄste ju börja förbereda sig för sommaren
Bonusbild ocksÄ, blir sÄ trÄkigt med all text
FörstÄr inte vad du pratar om...
Har dock inte kvar alla de dÀr och nÄgra fÄ pÄ bilden var inte mina.Imponerande samling, dÀr hoppas jag att jag sitter en dag! Klockan lÀngst upp i mitten Àr en vacker syn.
Jo tack, jag ser redan tendenserna. Dröjde inte lÀnge innan jag köpte mig ett knippe nato och sen en Stargate ocksÄ sÄ att man har nÄgot att byta mellan Var inte lÀnge sen jag fick hem ett nytt lÀdernato och det kliar ju i fingrarna sÄ fort man vet att inget Àr pÄ vÀg med posten!Du har gjort ett bra köp! JubiléelÀnken Àr helt ok, finns i betydligt "bÀttre" kvalitet, men du fÄr mycket pang för pengarna.
Efter att du har fastnat ordentligt i seikotrÀsket kommer du ha samtliga lÀnkar att byta runt med + ca 1 miljon natos och ett antal Seikos FrÄga Molle
Googla wjean, han gör superbra nyversioner av dessa. Ăr dock 19mm.Jo tack, jag ser redan tendenserna. Dröjde inte lĂ€nge innan jag köpte mig ett knippe nato och sen en Stargate ocksĂ„ sĂ„ att man har nĂ„got att byta mellan Var inte lĂ€nge sen jag fick hem ett nytt lĂ€dernato och det kliar ju i fingrarna sĂ„ fort man vet att inget Ă€r pĂ„ vĂ€g med posten!
Imponerande samling, Molle! Var hittar man sÄna dÀr waffle-gummin enklast och bÀst? De Àr riktigt snygga pÄ Seikodykare!
Mittbitarna och Ă€ndlĂ€nkarna Ă€r inte solida. Rasslighet Ă€r vĂ€l lite subjektivt antar jag och jag har dessutom ingen bra referens nĂ€r det gĂ€ller lĂ€nkar. Har inte provat sĂ„ mĂ„nga, men jag skulle nog sĂ€ga att den Ă€r rasslig. Dock klart bekvĂ€m och jag anvĂ€nder den mycketĂr den dĂ€r lĂ€nken solid och nĂ„gorlunda inte alltför rasslig?