• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Mikko Luiro

Silver
Premium
😆...men är det verkligen en slogan att eftersträva och något man som slutkund ska acceptera? Tja, det får väl var och en bedöma fast jag tycker din klocka är en klassisk skönhet hursomhelst.
Nja, det är ju synd att de ska ha dessa problem. Det kostar onekligen en skugga över märket att man förväntar sig problem med linjeringen.

Med det sagt så tycker jag ändå att Seiko fortfarande erbjuder nåt unikt i klockbranschen. Jag bara gillar dem helt enkelt!

Von

Diamant
Nja, det är ju synd att de ska ha dessa problem. Det kostar onekligen en skugga över märket att man förväntar sig problem med linjeringen.

Med det sagt så tycker jag ändå att Seiko fortfarande erbjuder nåt unikt i klockbranschen. Jag bara gillar dem helt enkelt!
Exakt så, problemet kan väl få lyftas fram utan att ogilla märket som sådant, har flera stycken själv så förstå mig rätt.
Seiko är en gigantisk tillverkare och borde kunna ha pengar över för att driva en QC-avdelning...eller åtminstone bistå sin personal med glasögon 😏

FilPro

Platina
SBBN033
64CFFA30-0FCE-4D40-8B44-898EC5D78462.jpeg

Seiko sne569p1 någon?
Jag har eventuellt redan planerat ett andra köp.
Värt med en solarklocka för över 5k?

En del hävdar att klockan är överprisad.
Nån som äger en och har lust att elaborera lite?

FilPro

Platina
Seiko sne569p1 någon?
Jag har eventuellt redan planerat ett andra köp.
Värt med en solarklocka för över 5k?

En del hävdar att klockan är överprisad.
Nån som äger en och har lust att elaborera lite?

-En solar från Cartier kostar 30K

Vad ska en solar med prospex specifikationer kosta? 1k?

Jag hade en SNE569 och jag var nöjd med allt för pengarna.

På en GTG fick jag prova även den svarta varianten också. Samma kille som väljer Omega, Rolex och Tudor väljer en Prospex Solar från Seiko.

Det är ett köp som jag kan varmt rekommendera.

BA47EF06-EEB9-48EE-86F3-55C82DF3EAB2.jpeg

CA430DFF-C6D8-47EB-AFF4-8A0BF09062B9.jpeg

-En solar från Cartier kostar 30K

Vad ska en solar med prospex specifikationer kosta? 1k?

Jag hade en SNE569 och jag var nöjd med allt för pengarna.

På en GTG fick jag prova även den svarta varianten också. Samma kille som väljer Omega, Rolex och Tudor väljer en Prospex Solar från Seiko.

Det är ett köp som jag kan varmt rekommendera.

BA47EF06-EEB9-48EE-86F3-55C82DF3EAB2.jpeg

CA430DFF-C6D8-47EB-AFF4-8A0BF09062B9.jpeg
Förstå mig rätt, jag har själv ingen aning om vad som är "rimligt pris". Tycker den är supercool. Kommer förmodligen köpa en lite längre fram.

Bandet på översta bilden är riktigt snyggt! Varifrån är det?

FilPro

Platina
Förstå mig rätt, jag har själv ingen aning om vad som är "rimligt pris". Tycker den är supercool. Kommer förmodligen köpa en lite längre fram.

Bandet på översta bilden är riktigt snyggt! Varifrån är det?

-Jag förstår dig👍🏼 Jag tycker att den klockan är mycket bra i sin klass och värd pengarna.

Andrahandsvärdet är ganska lågt så det kan vara bra att tänka på det i fall du är osäker på modellen och skulle sälja vidare.

Varken bandet eller klockan är mina men bandet kommer från @Lavatt på Wristbuddys. Riktigt bra för pengen🙂👌🏼

-Jag förstår dig👍🏼 Jag tycker att den klockan är mycket bra i sin klass och värd pengarna.

Andrahandsvärdet är ganska lågt så det kan vara bra att tänka på det i fall du är osäker på modellen och skulle sälja vidare.

Varken bandet eller klockan är mina men bandet kommer från @Lavatt på Wristbuddys. Riktigt bra för pengen🙂👌🏼
Tack för infon!
Jag får hoppas att jag bli nöjd, är inte riktigt inne i hela köp och säljgrejen:)

Tycker bandet ser både casual och dressat ut, riktigt coolt.

Defreud

Brons
Exakt så, problemet kan väl få lyftas fram utan att ogilla märket som sådant, har flera stycken själv så förstå mig rätt.
Seiko är en gigantisk tillverkare och borde kunna ha pengar över för att driva en QC-avdelning...eller åtminstone bistå sin personal med glasögon 😏
Om nu ens Seiko är sned, ingår det i garantin?

C-J

Tantal
Tjena tråden!
Min alpinist spb117 cirka 1 år gammal, köpt på forumet går cirka 30-50 sekunder långsamt per dag, nån som vet hur detta kommer sig?🤔

Topp