• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

InsÄg att jag ju mÄste komplettera den hÀr med en bild av min 7a28.

WP_20150323_001.jpg
Riktigt fint. SjÀlv sÄ fÄr man vrida armen 45 grader för att fÄ 007 lÀget.
75b981ab88e7e152545166c4caee123c.jpg
 
Ja alltsÄ nÄgon borde skÀmmas för den lÀnken! Men billigt stÀmmer, löjligt billigt faktiskt. Ett par hundra sprojlans ny.

Synd att den Àr integrerad sÄ att den inte gÄr att byta. SÄ du fÄr sitta med en kass lÀnk :p
GÄr den att bada med? I sÄ fall har du en billig beater i alla fall!
 
Hejhej. Största nybörjarfrÄgan.. jag köpte en Seiko stargate men tyvÀrr Àr lÀnken för kort. Jag har xtra lÀnkar. Men vill köpa gummi och och lÀder. Men har 0 koll pÄ vad som behövs för att byta till detta sjÀlv och var jag fÄr tag pÄ detta (verktyg) .. tack pÄ förhand
 
Hejhej. Största nybörjarfrÄgan.. jag köpte en Seiko stargate men tyvÀrr Àr lÀnken för kort. Jag har xtra lÀnkar. Men vill köpa gummi och och lÀder. Men har 0 koll pÄ vad som behövs för att byta till detta sjÀlv och var jag fÄr tag pÄ detta (verktyg) .. tack pÄ förhand


Du behöver för att byta frÄn lÀnk till lÀder/gummi:
1 st spring bar tool. GÄr att grÀva fram pÄ forumet eller utanför. Bergeons grejer Àr tydligen bra men överkurs.
Ev. lite tejp att maskera bandhornen med sÄ du slipper repor nÀr du A) slinter med verktyget pÄ baksidan och B) pillat ut det ena bandhornet och det i sin tur lyckas repa nÄgonstans.
TĂ„lamod.
 
Pratade med Dennis pÄ Klockmaster Frölunda Torg idag och de kommer ta in ett exemplar av nya mastodontdykaren SBEX001.

Snuskigt snygg. Hade varit fulltrÀff OM följande var annorlunda.
- 'Bultarna' vid ÀndlÀnkarna inte funnits dÀr.
- Röda tippen pÄ sekundvisaren hade jag inte saknat, men har en viss charm, kanske en tribute? Ingen aning.
- SÄ brutalt onödigt hög, för visst Àr det den modellen som Àr typ 50mm hög? Eller nÀra iaf? GÄr bort direkt..
 
Snuskigt snygg. Hade varit fulltrÀff OM följande var annorlunda.
- 'Bultarna' vid ÀndlÀnkarna inte funnits dÀr.
- Röda tippen pÄ sekundvisaren hade jag inte saknat, men har en viss charm, kanske en tribute? Ingen aning.
- SÄ brutalt onödigt hög, för visst Àr det den modellen som Àr typ 50mm hög? Eller nÀra iaf? GÄr bort direkt..
19,8mm har jag för mig. Gillar den inte. Tycker varken visarna eller indexmarkeringen kl12 Àr Sanna SEIKOs designhistorik, men vad vet jag. :) KÀnns inte hi end stilmÀssigt utan som en ASG frÄn 90-talet.
 
Seikonutten jag rÄkade klicka hem i ett svagt ögonblick en lördakvÀll kom idag. Första intryck HELVETE vilken dÄlig lÀnk!!! Andra intrycket, lÄset sitter fast! Jag fÄr inte den av mig...
Annars rÀtt kul en liten stund, men nja.
IMG_20150323_195740.jpg
HÀrligt att man lÀser din sÀljannons som lÀnkar till det hÀr.... Köpsugen, not ;)
 
Tillbaka
Topp