• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

4db8b393302680097ecf5f0692025f52.jpg


Sumon levererar som vanligt!
 
Började kÀnna en press pÄ mig sjÀlv dÄ jag utan att Àga en seiko varit hÀrinne och smyglÀst, likat bilder och varit hemlig:)
DÀrför tog jag mig i kragen och la en bestÀllning pÄ en budget(?)seiko idag. En barnslig monster mÄste man tydligen ha i en samling:)
 
Det hÀr kanske varit uppe förr, men hur gör man med service pÄ de billigare Seiko-uren? Har en Seiko som Àr runt 10 Är som förvisso gÄr bra nu men kommer vÀl inte göra för evigt. NÀr den lÀgger av, var vÀnder man sig dÄ? Finns delar att fÄ tag i? Uret i frÄga Àr en SKX0031.
 
Började kÀnna en press pÄ mig sjÀlv dÄ jag utan att Àga en seiko varit hÀrinne och smyglÀst, likat bilder och varit hemlig:)
DÀrför tog jag mig i kragen och la en bestÀllning pÄ en budget(?)seiko idag. En barnslig monster mÄste man tydligen ha i en samling:)


Vilken monster blir det? :)
 
Det hÀr kanske varit uppe förr, men hur gör man med service pÄ de billigare Seiko-uren? Har en Seiko som Àr runt 10 Är som förvisso gÄr bra nu men kommer vÀl inte göra för evigt. NÀr den lÀgger av, var vÀnder man sig dÄ? Finns delar att fÄ tag i? Uret i frÄga Àr en SKX0031.


Är det ett 7S26 som sitter i? Blir nog billigast att köpa ett nytt verk och peta i. 7S26 Ă€r nog jĂ€kligt svĂ„rt att fĂ„ tag pĂ„ men 7S36 borde passa som ersĂ€ttare. Kan nog tĂ€nkas att det nyare 4R35, eller 4R36, Ă€ven passar, dĂ„ fĂ„r du hack & wind ocksĂ„. :)
 
Det Àr andra gÄngen som jag har en sbdx001. Jag Ängrade mig nÀstan direkt nÀr jag sÄlt den förra och fattar inte varför det tagit sÄ lÄng tid att skaffa en igen.
En av de saker som jag verkligen gillar med modellen Àr att den Àr sÄ hög. Underbar "nÀrvaro" pÄ handleden
image.jpg
 
Det Àr andra gÄngen som jag har en sbdx001. Jag Ängrade mig nÀstan direkt nÀr jag sÄlt den förra och fattar inte varför det tagit sÄ lÄng tid att skaffa en igen.
En av de saker som jag verkligen gillar med modellen Àr att den Àr sÄ hög. Underbar "nÀrvaro" pÄ handleden
image.jpg
Snyggt, har funderat pÄ en sÄn dÀr ett antal gÄnger men höjden Àr lite avskrÀckande!
:)
 
Den ser ju bra ut. Du fÄr gÀrna berÀtta hur lÀnken Àr. Giassar pÄ att den inte Àr sÄ rolig. NÄgot hÀftigt gummi och nato till sommaren blir ju perfekt. :)

FörvÀntar mig en high-end lÀnk;)

NÀ, men lÀste ngn recension frÄn usa dÀr dom rekommenderade att ta en med lÀnk och kompletera med nato/eget gummi
 
Oj oj, jag har faktiskt ingen aning om sÄdana detaljer :) Antar att jag fÄr ta reda pÄ det nÀr det blir dags. Men oavsett sÄ borde vÀl ett sÄdant byte kunna göras av nÀstan vilken urmakare som helst antar jag? Dvs om man mÄste byta precis hela verket pÄ en gÄng?
 
Oj oj, jag har faktiskt ingen aning om sÄdana detaljer :) Antar att jag fÄr ta reda pÄ det nÀr det blir dags. Men oavsett sÄ borde vÀl ett sÄdant byte kunna göras av nÀstan vilken urmakare som helst antar jag? Dvs om man mÄste byta precis hela verket pÄ en gÄng?


Det kan man fixa sjÀlv med ganska enkla medel. :) Men kÀnner man sig osÀker sÄ lÀr det inte vara en stor kostnad hos en urmakare att byta. Verket kan du bestÀlla sjÀlv, lÀr bli mycket billigare Àn om urmakaren gör det. 7S36 kostar ca £30 frÄn cousinsuk.com. Kanske finns Ànnu billigare pÄ andra stÀllen.
 
Första klockan jag skaffade nÀr intresset vaknade. En Samurai SNM011K, köpt ny -07. Trots en del tillkortakommanden som den lite mÀrkliga och obekvÀma avsaknaden av kronskydd, sÄ har den alltid valts före de SKX jag haft, vilket har börja synas pÄ det vÀlanvÀnda skicket. Kan bero pÄ tavlans struktur och lettringen pÄ vridring och krona, kanske?
20150328_111608.jpg
 
Nu ska jag snart lÀgga en bestÀllning hos seiko3s pÄ Rakuten. Hoppas allt kommer gÄ smidigt. Ny jobbklocka som ska tÄla lite tuffa tag ska inhandlas. :)
 
Tillbaka
Topp