• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Den vita SBGH037 var inte att leka med, den Àr ju helt perfekt... Vad handlar det om för pengar i Sverige tro ?
620000 yen Àr ca 44.000 SEK. Sen stÄr det "+tax", tillkommer gör vÀl Àven moms ?

SBGH037-L.jpg
SBGH varianterna kommer bara sÀljas o JP verkar det som.
 
Kör! :) Har inte lÀst alla inlÀgg i trÄden, men man undrar ju vad som hÀnder nÀr man drar ut kronan. Oljan borde ju rinna ut.
TÀnkte samma.. sÀrskilt pÄ den 150m han hade. Borde behövas nÄt med motsvarande Rolex triplock som Àr tÀt Àven nÀr kronan Àr ute? Har Seiko sÄna?
 
TÀnkte samma.. sÀrskilt pÄ den 150m han hade. Borde behövas nÄt med motsvarande Rolex triplock som Àr tÀt Àven nÀr kronan Àr ute? Har Seiko sÄna?
Har lÀst trÄden nu och fattar fortfarande inte. Han har nog inte haft olja i den tillrÀckligt lÀnge för att behöva fundera över det. Min SBCM023 hade ju varit perfekt att fylla med olja. Den behöver man ju bara dra ut kronan pÄ nÀr man byter batteri. :)
 
Har lÀst trÄden nu och fattar fortfarande inte. Han har nog inte haft olja i den tillrÀckligt lÀnge för att behöva fundera över det. Min SBCM023 hade ju varit perfekt att fylla med olja. Den behöver man ju bara dra ut kronan pÄ nÀr man byter batteri. :)
Var en annan i trÄden som ocksÄ hade en oljefylld klocka, som sa att den lÀckte lite lite om kronan var ute lÀnge.
 
Jag Àr asnöjd! kÀnns som den kommer fÄ bo hÀr ett bra tag:)


HÀrligt :) Jag Ängrar jag sÄlde min första, den var riktigt fin! De har ju blivit lite dyrare nu med Ären, inte lustigt dÄ de Àr vÀldigt trevliga och jag anser de rent kvalitesmÀssigt hÄller en hög nivÄ.
 
Hittade en stenhÄrd seiko i Malmö idag, kÀndes som en homerun och kommer nog vilja Àga en inom kort. NÄn som vet vad den heter mer Àn Seiko Prospex sÄ jag hittar den? Sökt lite men hittar inget.
uploadfromtaptalk1426949230037.jpg
 
Haha ja jag hittade bara versionen som har svart bezel mellan 12-16... har vÀl gojs i ögonen kanske :D srp587k1 tror jag bestÀmt det var
Ett tips om du hittar en modell, men exempelvis inte rÀtt fÀrg (SNZH57), testa dÄ att googla pÄ tvÄ nummer uppÄt/nerÄt (SNZH55, 53, 51 eller 59, 61, 63).

DĂ„ kan du oftast hitta flera liknande modeller med samma boett.
 
Ett tips om du hittar en modell, men exempelvis inte rÀtt fÀrg (SNZH57), testa dÄ att googla pÄ tvÄ nummer uppÄt/nerÄt (SNZH55, 53, 51 eller 59, 61, 63).

DĂ„ kan du oftast hitta flera liknande modeller med samma boett.
Visste vÀl att det fanns nÄn logik i namnen... det ska jag komma ihÄg :)
 
Funderar pÄ om jag ska behÄlla den hÀr skönheten trots allt. Shc061 köpt som nos förra Äret och knappt anvÀnd.
20150322_090107.jpg
 
Tillbaka
Topp