• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Jag och "lÀnkar" Àr definitivt ingen bra kombination. Har sökt med ljus och lyckta efter lÀnkar till 7S26-0050 (SKX021-023-025-027). Borde inte chronograph.com ha? Men den dÀr sidan gör mig tokig, lÀttare att Äka till mÄnen en att söka pÄ den dÀr sidan. Vill bara ha en lÀnk som passar, kan det vara sÄ svÄrt :)

Jag och "lÀnkar" Àr definitivt ingen bra kombination. Har sökt med ljus och lyckta efter lÀnkar till 7S26-0050 (SKX021-023-025-027). Borde inte chronograph.com ha? Men den dÀr sidan gör mig tokig, lÀttare att Äka till mÄnen en att söka pÄ den dÀr sidan. Vill bara ha en lÀnk som passar, kan det vara sÄ svÄrt :)

Jo de har ett urverk till SKX, jag tror att 7002 Àr samma storlek som SKx boetten men jag Àr lite osÀker. En sak jag googlat mig till Àr att det inte gÄr att anvÀnda en 7002 boett och ett 6309 urverk för att datumet hamnar fel. DÀrför jag undrade om det dÄ passar med alla delar frÄn SKX.

4a2407af4e5b47939ad66b370b0d17d0.jpg

Skx007 fick följa med pÄ gymmet idag. [emoji41]

kanske delar SKX02x med SKX013?
http://www.watchsleuth.com/seikodiverfinder/compare/?MOD1=SKX013&MOD2=SKX023

uploadfromtaptalk1427098832663.jpg
uploadfromtaptalk1427098838122.jpg

NÄn av ovanstÄende lutar det mot inom kort... nÄn som har smaktips och input om kvalitetskÀnsla osv innan man bestÀmmer sig? :)

Antagligen dÀrför den kostar sÄ lite pÄ tradera dÄ. Good to know :)
Och om man tittar pÄ de andra modellerna, Àr det samma kvalité eller Àr det SKX007 och SRP585 som hÄller mÄttet bÀst? Tycker det ser ut att skilja en del i pris nÀmligen.

Jag har haft en SKA hemma(den kinetiska nere till vÀnster pÄ din bild), och var vÀldigt nöjd med den. Kan rekommendera en sÄdan om man Àr sugen pÄ en elektromekanisk(?). Men jag Àven SRP585, vÀlj den som du gillar mest de ligger vÀl i en liknande nivÄ vad gÀller kvalitet. Skillnaden Àr vÀl att SKX007 har ett billigare urverk som inte gÄr att dra upp samt som inte hackar samt att SRP Àr lite dyrare = lite bÀttre kvalitet. SKX Àr dock riktigt gedigna för priset och urverken Àr riktiga arbetshÀstar.

Har Àgt en klocka med samma urverk som SRP585 och det Àr ett av mina favoriturverk i alla prisklasser!

Bör tillÀggas att jag för tillfÀllet Àger ett monster med 7s26-verket, samma som i SKX007. Jag Àr vÀldigt nöjd Àven med det men skulle hellre Àga ett monster med det nya urverket. Kommer troligen göra mig av med mitt monster sÄ att jag kan byta till ett med det andra urverket.

Hoppas mitt lite virriga inlÀgg var till nÄgon hjÀlp ;)

Jag har haft en SKA hemma(den kinetiska nere till vÀnster pÄ din bild), och var vÀldigt nöjd med den. Kan rekommendera en sÄdan om man Àr sugen pÄ en elektromekanisk(?). Men jag Àven SRP585, vÀlj den som du gillar mest de ligger vÀl i en liknande nivÄ vad gÀller kvalitet. Skillnaden Àr vÀl att SKX007 har ett billigare urverk som inte gÄr att dra upp samt som inte hackar samt att SRP Àr lite dyrare = lite bÀttre kvalitet. SKX Àr dock riktigt gedigna för priset och urverken Àr riktiga arbetshÀstar.

Har Àgt en klocka med samma urverk som SRP585 och det Àr ett av mina favoriturverk i alla prisklasser!

Bör tillÀggas att jag för tillfÀllet Àger ett monster med 7s26-verket, samma som i SKX007. Jag Àr vÀldigt nöjd Àven med det men skulle hellre Àga ett monster med det nya urverket. Kommer troligen göra mig av med mitt monster sÄ att jag kan byta till ett med det andra urverket.

Hoppas mitt lite virriga inlÀgg var till nÄgon hjÀlp ;)

Mycket hjÀlp, tackar!
SRP585 Àr ju den enda jag testat i verkligheten och mÄste sÀga att jag blev riktigt impad bÄde av tyngd, kvalité och utseende faktiskt. SÄ det Àr nog den det lutar mest emot, sÀrskilt eftersom den verkar vara bÀst i prestanda ocksÄ av din recension att döma :) Àr ju inte mÄnga 100-lappar man mÄste lÀgga pÄ för att fÄ den

Mycket hjÀlp, tackar!
SRP585 Àr ju den enda jag testat i verkligheten och mÄste sÀga att jag blev riktigt impad bÄde av tyngd, kvalité och utseende faktiskt. SÄ det Àr nog den det lutar mest emot, sÀrskilt eftersom den verkar vara bÀst i prestanda ocksÄ av din recension att döma :) Àr ju inte mÄnga 100-lappar man mÄste lÀgga pÄ för att fÄ den
Sen finns ju Seiko Sumo som du kan fÄ tag pÄ i köp och sÀlj för ~ 3000:-. Har du biffiga underarmar kanske en Sumo Àr att föredra [emoji41]

8bfe06f08e7649f1044dec297e8a38cf.jpg

Sen finns ju Seiko Sumo som du kan fÄ tag pÄ i köp och sÀlj för ~ 3000:-. Har du biffiga underarmar kanske en Sumo Àr att föredra [emoji41]
Jag fÄr en Breitling Superocean 46mm att se ut som en Aqua Terra med mina armar!
NÀÀÀ men har rÀtt breda handleder i alla fall sÄ det kan ocksÄ vara en idé, snackas ju mycket gott om dem :)

Seikonutten jag rÄkade klicka hem i ett svagt ögonblick en lördakvÀll kom idag. Första intryck HELVETE vilken dÄlig lÀnk!!! Andra intrycket, lÄset sitter fast! Jag fÄr inte den av mig...
Annars rÀtt kul en liten stund, men nja.
IMG_20150323_195740.jpg

Seikonutten jag rÄkade klicka hem i ett svagt ögonblick en lördakvÀll kom idag. Första intryck HELVETE vilken dÄlig lÀnk!!! Andra intrycket, lÄset sitter fast! Jag fÄr inte den av mig...
Annars rÀtt kul en liten stund, men nja.
IMG_20150323_195740.jpg

SÄ blir det nÀr man köper billigt skit ;)
Boettformen Àr ball, nyköp eller begagnad?

Tillbaka
Topp