• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

image.jpg

Dagens Àr liten men tuff. :)
 
Äsch dĂ„!! Precis nĂ€r man ska bestĂ€lla sĂ„ Ă€r klockan "Sold Out". You snooze you lose som man sĂ€ger. Jaja, bara vĂ€nta pĂ„ att den kommer in igen dĂ„. :oldman:
 
Yup, kunde inte lÄta bli nÀr den dök upp i nÀrheten. Knappt nÄgra bruksmÀrken alls pÄ den. Har Ängrat att jag inte klippte en sen de slutade tillverkas.
 
La en bestÀllning pÄ en MM300 SBDX001 för en liten stund sen! TÀnkt mig en begagnad först men fick bli en ny! Ser fram emot att fÄ öppna paketet. Prövade en pÄ klockmaster globen, otroligt vacker och trevlig!
Grattis. Försökte du förhandla nÄgot i Globen?
 
Grattis. Försökte du förhandla nÄgot i Globen?


Jag var förbi globen i Fredags faktiskt! Var först och frÀmst ute efter en SXK007 som jag har suktat efter lÀnge men hade lÀst en hel del om SBDX001 och urverket som sitter i, kvaliteten etc. NÀr jag vÀl fick hÄlla i en sÄ blev jag frÀlst, men har inte riktigt lagt ner "duktiga" pengar pÄ ett ur förut. Jag och min vÀn var förbi IT-mÀssan förra fredagen sÄ passade vi pÄ och ta en titt, efter 2-3 minuter om ens det sÄ droppade han priset frÄn 25'000 till 20'000, kÀndes att det fanns gott om utrymme och förhandla till sig ett bÀttre pris. Hur som helst, jag har lagt en bestÀllning frÄn en litet familjeföretag nere i Tyskland vilket prismÀssigt verkade bra. Jag Äterkommer förhoppningsvis med öppning inom snar framtid! :)
 
Det var du som klippte den pÄ K&S alltsÄ? Letade efter en sÄn ett tag men insÄg att de klÀttrat för mycket i pris för min del mot nÀr de var nya. Jag har dock en annan blÄ Seiko pÄ ingÄng...


Kan dock tillÀgga att de lÀtt stÄr sig mot klockor i den prisklassen, men hÄller med dig surt att man inte klippte en innan men Ä andra sidan med moms etc hade den ju landat pÄ över 4k ÀndÄ. Jag har ju dock en vit, men en blÄ som komplement vore inte dum. Ruggigt fin tavla :)
 
Jag var förbi globen i Fredags faktiskt! Var först och frÀmst ute efter en SXK007 som jag har suktat efter lÀnge men hade lÀst en hel del om SBDX001 och urverket som sitter i, kvaliteten etc. NÀr jag vÀl fick hÄlla i en sÄ blev jag frÀlst, men har inte riktigt lagt ner "duktiga" pengar pÄ ett ur förut. Jag och min vÀn var förbi IT-mÀssan förra fredagen sÄ passade vi pÄ och ta en titt, efter 2-3 minuter om ens det sÄ droppade han priset frÄn 25'000 till 20'000, kÀndes att det fanns gott om utrymme och förhandla till sig ett bÀttre pris. Hur som helst, jag har lagt en bestÀllning frÄn en litet familjeföretag nere i Tyskland vilket prismÀssigt verkade bra. Jag Äterkommer förhoppningsvis med öppning inom snar framtid! :)
Har snarlik historia frÄn Klockmaster. Dock kunde jag inte motstÄ utan fick med mig en SBDX001 pÄ armen.
SÄld pÄ Seiko sen dess.
 
Brukar ni klara er frÄn moms/tull nÀr ni bestÀller frÄn watchhubs/creationwatches?Imorgon ska jag hÀmta ut mitt monster jag bestÀllde :)
 
La en bestÀllning pÄ en MM300 SBDX001 för en liten stund sen! TÀnkt mig en begagnad först men fick bli en ny! Ser fram emot att fÄ öppna paketet. Prövade en pÄ klockmaster globen, otroligt vacker och trevlig!
Grattis!
Den Ă€r riktigt cool! Är det AR pĂ„ glaset?

Cheers
 
Brukar ni klara er frÄn moms/tull nÀr ni bestÀller frÄn watchhubs/creationwatches?Imorgon ska jag hÀmta ut mitt monster jag bestÀllde :)


Jag har bestÀllt frÄn creationwatches en gÄng och frÄn shoppinginjapan en gÄng och fick betala tull och moms bÄda gÄngerna. Creationwatches skriver iofs ner vÀrdet sÄ mycket sÄ det blir knappt nÄgot att betala.
 
Vad ligger de, tÀnker frÀmst pÄ SBGX061, pÄ i pris i Taiwan kontra Sverige och Japan?

Har en kompis som skall till Taipei och Tokyo om tvÄ veckor. Det hade varit gÔtt slippa tull och moms ...
 
Tillbaka
Topp