• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Simhallen nÀsta!
1C9B0E1A-26F0-4ECD-848A-6B7E0186B6D1.jpeg

TÀnkte bara slÀnga ivÀg en frÄga hÀr sÄ att fler kanske kan komma till samma slutsats som jag. Denna klocka Àr utlagd till försÀljning med "Condition: Mint". Tycker kanterna Àr för runda och pÄ bandhornen ser det vÀldigt mycket ut som att den Àr polerad. Visst Àr det sÄ?
LĂ€nk till klockan: https://vintageseiko.nl/store/product/king-seiko-4502-7001-45ksc-010-oem-buckle
king seiko fram.JPG
King seiko sida.JPG

Ser vÀldigt nypolerad ut och tavlan Àr missfÀrgad, Àr ju inget vrak men för 14k borde den vara i princip oanvÀnd. Lever i tanken att ett fint ex kostar 7-8 typ

TÀnkte bara slÀnga ivÀg en frÄga hÀr sÄ att fler kanske kan komma till samma slutsats som jag. Denna klocka Àr utlagd till försÀljning med "Condition: Mint". Tycker kanterna Àr för runda och pÄ bandhornen ser det vÀldigt mycket ut som att den Àr polerad. Visst Àr det sÄ?
LĂ€nk till klockan: https://vintageseiko.nl/store/product/king-seiko-4502-7001-45ksc-010-oem-buckle
king seiko fram.JPG
King seiko sida.JPG
Jag skulle ocksÄ sÀga att den Àr polerad.

king seiko fram.JPG
King seiko sida.JPG
Den Àr hÄrt polerad. Tavlan Àr vÀldigt gulnad.

Priset Àr galet högt sett till skicket

king seiko fram.JPG
King seiko sida.JPG
Nej, den Àr definitivt inte "mint". Man ser tydligt att boettens kanter/linjer Àr för runda, till att börja med. För det priset skulle jag leta vidare.

Var inne hos urmakaren i veckan och provade Seikos nya solar speedtimer SSC819, satan sĂ„ tjusig den var. Är inte lika förtjust i pandan som mĂ„nga andra verkar vara. Om det Ă€ndĂ„ hade funnits en reverse panda! Blev erbjuden 10% pĂ„ denna dock. Kliade lite i köp-fingret — men fĂ„r nog bli ett framtidsköp.

1639231697369.png

@slugg

Den svarta Ă€r inte dum den heller. Hann tyvĂ€rr inte klĂ€mma pĂ„ den igĂ„r men ska förbi KM i Globen i vecka 👍
Gillade den skarpt! Den hade skön tyngd och var inte lika hög som jag förvĂ€ntat mig. Om man fĂ„r gnĂ€lla lite sĂ„ kan jag tycka att en klocka som sniffar pĂ„ 7000:- ska ha solid end links och inte rassla sĂ„ mycket, men vad vet jag — det kanske Ă€r Seikos signum trots allt ;)

Gillade den skarpt! Den hade skön tyngd och var inte lika hög som jag förvĂ€ntat mig. Om man fĂ„r gnĂ€lla lite sĂ„ kan jag tycka att en klocka som sniffar pĂ„ 7000:- ska ha solid end links och inte rassla sĂ„ mycket, men vad vet jag — det kanske Ă€r Seikos signum trots allt ;)
Exakt min Äsikt ocksÄ om min Panda (
JĂ€mför jag armbandet pĂ„ min victorinox fieldwatch Ă€r skillnaden pĂ„ armbanden som natt och dag ) men Ă€r dock sugen pĂ„ att testa ett BoR armband till den😁

Den har solida ÀndlÀnkar? :)

Grattis!! Dela gĂ€rna din story ser absurdt bra ut đŸ˜đŸ˜đŸ˜đŸ„°đŸ„°
Tack!
Fick tag pÄ den frÄn en herre i Tyskland, som i sin tur köpt den via Seikoprofilen "Baris (ajiba54)" pÄ Uhrforum för mÄnga Är sedan.
Kom med lÄda, waffle-gummi, en seiko president-lÀnk med passade end-links, Uncle Seiko H-link och en olongapo-lÀnk ( https://www.vwcltd.com/the-origins-of-the-olongapo-bracelets/ ).
Skicket Àr oklanderligt, nÄgra mindre mÀrken pÄ boetten vilket Àr rimligt för en nÀstan 50 Är gammal klocka :)
Kul med lÀnkar att vÀxla mellan, men kommer förmodligen fÄ bo pÄ gummibandet.

HÀr pÄ president-lÀnken:
20211212_094903.jpg
20211212_094956.jpg
20211212_091307.jpg

Senast Àndrad:
Blev ett impulsköp av en begad Seiko som jag tror heter snzf15k1. FörvÀntningarna var vÀl inte skyhöga om jag ska vara Àrlig men jag Àr riktigt nöjd! VÀldigt sjysst för nÀstan inga pengar alls.
En fundering, nÄn som vet mellan vilka Är den hÀr referensen tillverkades?
20211212_125011.jpg

Tillbaka
Topp