Röstar ocksÄ pÄ den översta.Sitter och experimenterar med olika spÀnnen till min lÀnk. Vet inte vilken jag föredrar. Vilken passar bÀst?![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Röstar ocksÄ pÄ den översta.Sitter och experimenterar med olika spÀnnen till min lÀnk. Vet inte vilken jag föredrar. Vilken passar bÀst?![]()
![]()
Den nedre Àr ju kortare sÄ den kanske blir mer bekvÀm eller? Annars funkar bÄda rent estetiskt.Sitter och experimenterar med olika spÀnnen till min lÀnk. Vet inte vilken jag föredrar. Vilken passar bÀst?![]()
![]()
Jag tycker den övre kombinationen Àr lite mer proportionerligt tilltalande och föredrar dÀrför den. Men ingen kombination Àr vÀl direkt nÄgon katastrof, lÄngt ifrÄn. Kanonsnygg lÀnk.Sitter och experimenterar med olika spÀnnen till min lÀnk. Vet inte vilken jag föredrar. Vilken passar bÀst?![]()
![]()
TvÀrt om faktiskt! Den lÀngre Àr mer bekvÀm dÄ den nÀstan Àr lika lÄng som spÀnnets inre del till skillnad frÄn den korta.Den nedre Àr ju kortare sÄ den kanske blir mer bekvÀm eller? Annars funkar bÄda rent estetiskt.
Tack!Jag tycker den övre kombinationen Àr lite mer proportionerligt tilltalande och föredrar dÀrför den. Men ingen kombination Àr vÀl direkt nÄgon katastrof, lÄngt ifrÄn. Kanonsnygg lÀnk.
Jag tror det finns en speciell plats för dom som kör lĂ€der pĂ„ dykareĂr lĂ€derband pĂ„ dykare ens lagligt?![]()
Kan vi sĂ€ga att en gĂ„ng Ă€r ingen gĂ„ng? 200m âdive styleâ watchJag tror det finns en speciell plats för dom som kör lĂ€der pĂ„ dykare.. med det sagt gillar du det sĂ„ kör!
Och nu ligger det en annons pÄ KS, hatar att slÀppa denna men i bland behövs detSeiko veckan fortsÀtter med Mm200 Twillight som Àven den kommer ut pÄ Ks inom kort till superpris sub 6000kr, nytt Seiko pÄ ingÄng som det krÀvs likvida medel till![]()
Det finns en trÄd för Seiko 6139, dÀr finns mycket kunskap om dessa. Troligtvis slarvigt ihopsatt med tanke pÄ tachymetern. Datumet stÀller du genom att trycka in kronan. HÄrt tryck för att stÀlla bÄde dag/datum, lÀttare tryck för endast datum.Tjena, har lite frÄgor kring ett köp, vet inte om detta Àr rÀtt plats att vÀnda sig till, finns det nÄgon annan trÄd som jag bör ta sÄnt hÀr i sÄ upplys mig gÀrna!
Har precis fÄtt hem en vintage krono som jag har lite funderingar kring. Köpte den av en klockhandlare pÄ tradera, vann den för 2000. Har tvÄ veckor öppet köp, sÄ kan skicka tillbaks den om nÄgot skulle vara fel. Det rör sig om en Seiko automat, men jag har lite tvivel kring klockan.
1. tachymetern Ă€r inte centrerad, vilket Ă€r rĂ€tt tydligt. Ăr det nĂ„got som kan förklaras med att klockan plockats isĂ€r och sen satts ihop igen pĂ„ ett slarvigt sĂ€tt? Bör jag vara oroad? Se bild:
![]()
2: kronan tycks sitta snett, och jag kan inte for the life of me förstĂ„ hur jag ska kunna stĂ€lla om datumet. TĂ€nkte först att det rör sig om att klockan inte skulle ha en âquick set dateâ funktion, men kom sedan pĂ„ att den mĂ„ste ha det, det Ă€r ju en day-date. Se bild:
![]()
Det Ă€r en gammal krono, jag utgĂ„r ifrĂ„n att den kan finnas fel och brister. SjĂ€lva kronograf-funktionen fungerar, centrerar Ă€ven helt okej. Ăr det vĂ€rt att be nĂ„gon duktig kolla pĂ„ den eller Ă€r problemen jag listat tillrĂ€ckligt för att jag ska skita i det och skicka tillbaks den helt enkelt?
tack pÄ förhand!
men med tanke pÄ att den Àr sned sÄ kanske det inte fungerar som det ska? Jag hade skickat tillbaka den.Det finns en trÄd för Seiko 6139, dÀr finns mycket kunskap om dessa. Troligtvis slarvigt ihopsatt med tanke pÄ tachymetern. Datumet stÀller du genom att trycka in kronan. HÄrt tryck för att stÀlla bÄde dag/datum, lÀttare tryck för endast datum.
Allt fungerar som det ska, nollstÀller korrekt ocksÄ förutom subsekunden. TidshÄllningen över natten verkar ocksÄ vara okej. Det enda som Àr Àr att datum funktionen Àr nÄgot trög, Àven om den funkar som den ska. Tror att det har att göra med att nÄgon satt ihop klockan slarvigt. Ska ta den förbi en urmakare jag har lite kontakt med och be dom kika pÄ den och se om nÄgot Àr pÄ tok, skulle det vara det sÄ fÄr den Äka tillbaka. Skulle det vara lite smÄ-fix bara sÄ Àr jag villig att lÀgga en slant pÄ att fÄ klockan snygg, gillar modellen överlagmen med tanke pÄ att den Àr sned sÄ kanske det inte fungerar som det ska? Jag hade skickat tillbaka den.
Augusti 2018
![]()
vs
december 2021
![]()
Tack för jag fick köp tillbaka denĂven om jag kan sakna den ibland sĂ„ kĂ€nns det sĂ„ rĂ€tt den kom tillbaka till dig igen![]()
PremiumEn rejÀl prisökning pÄ Seiko iaf pÄ Uret.se
![]()