precisJa detÀr ju en stor fördel, annars ska man ha lite tur att övriga band sitter som ett smÀck![]()
![Grinning face with sweat :sweat_smile: đ](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f605.png)
![Thumbs up :thumbsup: đ](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f44d.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
precisJa detÀr ju en stor fördel, annars ska man ha lite tur att övriga band sitter som ett smÀck![]()
GÄr de banden ocksÄ under botten likt Nato?precishar typ bara perlon nu förtiden
![]()
Jaha dÄ mÄste jag ju skaffa en till klocka med 18mm sÄ jag nyttja det bandet jag köpte-Ja de Àr mycket fina20mm mellan bandhornen, det stÀmmer bra
![]()
exakt sammaGÄr de banden ocksÄ under botten likt Nato?
Fortfarande nöjd? Kan tÀnka mig att köpa den annarsMycket klocka för pengarna, Seiko sur319
![]()
Fortfarande kanonnöjdFortfarande nöjd? Kan tÀnka mig att köpa den annars![]()
TÀnker den skulle va snygg pÄ lÀderband ocksÄ. Hade helst sett dem i 38 mm, men tror 36 kan du kan Àven pÄ lite större handleder ÀndÄ. SÄg att 40mm fanns, men den ser för stor ut. MÀrklig vad nÄgra mm kan gör Astor skillnad ÀndÄ.Fortfarande kanonnöjd. Lite av en fattigmans Grand Seiko. Ska jag gnÀlla pÄ nÄgot sÄ Àr det vÀl lÀnken, lite rasslig. Men man ska nog inte förvÀnta sig mer utifrÄn prislappen. Dock skön. Sitter Àven riktigt skönt pÄ min handled som mÀter 16,5 cm.
Det Àr normalt. Den dÀr lÀnken Àr kÀnd för att vara rasslig som en rolexlÀnk frÄn 70-talet.LÀnken pÄ skx007/009 kÀnns vÀldigt ringlig, speciellt ÀndlÀnkarna Àr de bara jag eller Àr de sÄ?
Vad Àr det dÀr för modell?Dagens Seiko.
![]()
De var fel bandstift pÄ sÄ nu Àr de lite bÀttreDet Àr normalt. Den dÀr lÀnken Àr kÀnd för att vara rasslig som en rolexlÀnk frÄn 70-talet.
Tror ocksÄ den blir riktigt snygg pÄ lÀder. DessvÀrre mÀter den 17mm mellan bandhornen, vilket tyvÀrr minskar utbudet av band. Vet dock att Hirsch har en del snygga band som Àr 17mm. Provade Àven den som var 40mm, men den var för stor. Tycke och smak sÄklart. 38mm och 20mm mellan bandhornen hade varit perfektTÀnker den skulle va snygg pÄ lÀderband ocksÄ. Hade helst sett dem i 38 mm, men tror 36 kan du kan Àven pÄ lite större handleder ÀndÄ. SÄg att 40mm fanns, men den ser för stor ut. MÀrklig vad nÄgra mm kan gör Astor skillnad ÀndÄ.
SPB241, funderar pÄ att sÀlja den dock.Vad Àr det dÀr för modell?
Hur Àr lysmassan pÄ dessa? Ena som lyser starkare Àn dom andra?Sitter i videomöte som vanligt, men har lite tid över - har till slut fÄtt ihop en trio i bra skick av quartz dykare
![]()
VÀnstra och högra (7c43) - lysmassan Àr i princip slut, den i mitten Àr helt fantastisk, fullt lÀsligt hela nattenHur Àr lysmassan pÄ dessa? Ena som lyser starkare Àn dom andra?
Har ingen sjÀlv, men sÄg en variant i AlpinisttrÄden som jag tyckte var riktigt snygg.Sitter pÄ en grön alpinist (sarb017) och har inte hittat nÄgot band jag gillar Àn. Tips? Skicka gÀrna bilder!![]()
strapcode har en, thatâs it tror jag.NĂ„n som vet om det finns lĂ€nkar som passar till willard varianten SPB237?
NÀr man söker pÄ nÀtet sÄ hittar man inget som Àr specat till den, men tÀnker det kanske finns andra som passar?
Det dÀr sÄg ju riktigt snyggt ut! Absolut vÀrt att testaHar ingen sjÀlv, men sÄg en variant i AlpinisttrÄden som jag tyckte var riktigt snygg.
Se denna: https://klocksnack.se/threads/đ-alpinist-trĂ„den.50354/post-4131131
SĂ„ snyggt @LeManiac!
Tydligen ett Vintage Highley, rödbrun frÄn watchgeeko.