• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Grymt aleks

Tror vi skulle kunna presentera en snarlik trio nu, 7a28, sbgm001 och Tudor flinga :)

Hehe ja, vi bÄda sitter pÄ en del trevliga pjÀser helt klart :)

Och en lite bÀttre bild förtjÀnar SBGM001 ocksÄ

image-jpg.126850
 
Enkel och enkel ... ;)

Mycket riktigt, de hade förvÀxlat en bokstav i referensen. SBGX061 kostar 21950:- sÄ jag sade till att de skulle bestÀlla hem en. PÄ tisdag gÄr jag dit och lÀgger handpenning. Skön kÀnsla att köpa en sprillans ny frÄn en AD

HÄller helt med, dÀr finns inga enkla GS.
//Bosse
 
Jag har haft min SKX i drygt tvÄ mÄnader nu och Àr riktigt nöjd med den. Som ni ser pÄ bilden fick jag ett "mÄndagsexemplar" dÀr det blivit fel nÀr man tryckt DIVER pÄ urtavlan, det saknas fÀrg. Jag tror sÀljaren sÄlde klockor som inte godkÀndes för att sÀljas dÄ den inte heller var ruckad nÀr jag fick den. SÄ efter tvÄ mÄnader av trial/error har jag fÄtt den att gÄ 5-6 sekunder för snabbt per dag.

10948193_1537718213145340_1518951448_n.jpg
 
Min far ska ha en ny klocka för en rimlig peng (2-3000:) och dĂ„ tĂ€nkte jag direkt pĂ„ Seiko, i och med att han jobbar som snickare kommer den fĂ„ ta mycket stryk. Är det nĂ„gon som pĂ„ rak arm kan tipsa om en bra tĂ„lig klocka? Typ dykare.
 
Kanske borde ha norpat din eller Donkiis dÄ ;)
Absolut, men roligare att handla nytt i Japan. Köp nÄgot kul med 5 delad lÀnk!
Och prova SBGE001 och sÀg vad du tycker om storleken pÄ den. En av fÄ GS-modeller jag velat ha lÄnge men inte slagit till pÄ.
 
Hej, Jag har tÀnkt att bestÀlla en klocka ifrÄn watchhubs och funderar pÄ detta med tullavgift och moms, det jag har kommit fram till efter endel sökande i arkiven Àr att tullavgift för armbandsur Àr Max 10kr och momsen ligger pÄ 25% av vÀrdet pÄ klockan.
StÀmmer detta? Om inte, skulle nÄgon vÀnlig skÀl kunna berÀtta vad som gÀller?

Tack pÄ förhand.
 
Har sett att folk har pratat om att det Àr ingen idé att serva en SKX007 och att det Àr bÀttre att köpa ett nytt urverk. Men jag hittar inga lösa urverk att köpa, vart vÀnder jag mig i den situationen?
 
Hej, Jag har tÀnkt att bestÀlla en klocka ifrÄn watchhubs och funderar pÄ detta med tullavgift och moms, det jag har kommit fram till efter endel sökande i arkiven Àr att tullavgift för armbandsur Àr Max 10kr och momsen ligger pÄ 25% av vÀrdet pÄ klockan.
StÀmmer detta? Om inte, skulle nÄgon vÀnlig skÀl kunna berÀtta vad som gÀller?

Tack pÄ förhand.

Tullavgiften verkar vara en procentsats, om Àn inga svindlande belopp. SÄ hÀr skriver Tullverket:

http://www.tullverket.se/innehallao...dutanforeu.4.4ab1598c11632f3ba9280005754.html
 
Tillbaka
Topp