• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Vad ligger de, tÀnker frÀmst pÄ SBGX061, pÄ i pris i Taiwan kontra Sverige och Japan?

Har en kompis som skall till Taipei och Tokyo om tvÄ veckor. Det hade varit gÔtt slippa tull och moms ...

Listpriset verkar vara dubbelt sÄ högt pÄ just den modellen. Köp den i Japan, vilket Àr mest logiskt. GS görs ÀndÄ i Japan.
 
Ok. Skall kolla upp det.

Kontaktade KlockmÀster Hansson i Göteborg. De ville ha 44900 för den. KÀnns vÀl saftigt tycker jag ...
 
Lite nya GS som smugits in (jag har inte sett de innan iaf):

SBGJ013, grÄ(?) och SBGJ011, vit med randiga tavlor.
SBGJ013.JPG
SBGJ011.JPG
 

Jag undrar lite faktiskt. NÀr jag var dÀr hade de en SBGX059 för 29900, men det har jag en redan ...

Gillar formsprÄket pÄ just SBGX-serien stenhÄrt. Har hittat en del pÄ japanska sidor för ungefÀr samma pris som du lÀnkar till, borde landa pÄ runt 20k men tull och moms. Vill gÀrna köpa frÄn en svensk AD, men kan inte försvara en merkostnad pÄ runt 30%.
 
Jag undrar lite faktiskt. NÀr jag var dÀr hade de en SBGX059 för 29900, men det har jag en redan ...

Gillar formsprÄket pÄ just SBGX-serien stenhÄrt. Har hittat en del pÄ japanska sidor för ungefÀr samma pris som du lÀnkar till, borde landa pÄ runt 20k men tull och moms. Vill gÀrna köpa frÄn en svensk AD, men kan inte försvara en merkostnad pÄ runt 30%.
De enkla kvartserna listar pÄ 20 (eller 22) i Sverige.
 
Lite nya GS som smugits in (jag har inte sett de innan iaf):

SBGJ013, grÄ(?) och SBGJ011, vit med randiga tavlor.
SBGJ013.JPG
SBGJ011.JPG
Oj de dÀr Àr sjukt lika de nya OrientStar GMT:arna som kom för nÄgra mÄnader sedan. (PÄstÄr inte att Seiko kopierat Orient utan bara att de tajmat varandra bra i att slÀppa klockor med liknande designval som avviker frÄn föregÄende GMT modeller som erbjudits)
 
Oj de dÀr Àr sjukt lika de nya OrientStar GMT:arna som kom för nÄgra mÄnader sedan. (PÄstÄr inte att Seiko kopierat Orient utan bara att de tajmat varandra bra i att slÀppa klockor med liknande designval som avviker frÄn föregÄende GMT modeller som erbjudits)
Randiga tavlor slÀpptes ju pÄ löpande band för nÄgot Är sedan nÀr SARX-linjen slÀpptes.
 
Randiga tavlor slÀpptes ju pÄ löpande band för nÄgot Är sedan nÀr SARX-linjen slÀpptes.
Ja men utöver det tÀnkte jag pÄ övergÄng till 24 timarsvisning pÄ kapitelringen (och icket stÀllbar 24 timmarsring), boettval som Àr mer som en "vanlig" vardagsklocka och slimmad glasring (Äter igen mer som en "vanlig" klocka) :p

Att man vÀljer att smÀlla in en randig tavla hade jag helt bommat innan du sa det :p
 
Ja men utöver det tÀnkte jag pÄ övergÄng till 24 timarsvisning pÄ kapitelringen (och icket stÀllbar 24 timmarsring), boettval som Àr mer som en "vanlig" vardagsklocka och slimmad glasring (Äter igen mer som en "vanlig" klocka) :p

Att man vÀljer att smÀlla in en randig tavla hade jag helt bommat innan du sa det :p
Boetten i GMT-utförande kom vĂ€l 2014 pĂ„ GS, men allt annat du nĂ€mner har funnits LÄNGE hos GS. Har ju funnits springdrive GMT med inre 24-hrsvisning aplĂ€nge.
 
Den Seiko jag Àgt lÀngst, Àr ocksÄ min mest ovanliga.
Gillar den hÀr köttiga vinkeln pÄ ett nördigt sÀtt, visar hur coolt knapparna smÀlter in i boetten.

[img=]http://lh4.ggpht.com/-gIgf6wJspK4/VQhs2qm9q0I/AAAAAAAADbA/qNz2yo88WHc/s780/DSC_0034%25257E2.jpg[/img]
 
Hittade info pÄ wus om nÄgra GS limited editions som kommer under 2015.

SBGE037 - Titan med guld accenter och en mörkblÄ tavla med gradient. 150st kommer göras.
sbge037.jpg


SBGJ019 - StÄl med brun tavla och guldtonad gmt-visare. Har en unik guldtonad titanrotor med tungstens vikt. 500st.
sbgj019.jpg


SBGX119 - Titan kvartsdykare med lÀcker lila svart tavla. 200st.
sbgx119.jpg

Spring Drive GMT'n och kvartsdykaren ser grymma ut tycker jag. LÀr kosta lite för mycket för min plÄnbok men jag kan drömma lite iaf. :)
 
Hittade info pÄ wus om nÄgra GS limited editions som kommer under 2015.


SBGX119 - Titan kvartsdykare med lÀcker lila svart tavla. 200st.
sbgx119.jpg

Spring Drive GMT'n och kvartsdykaren ser grymma ut tycker jag. LÀr kosta lite för mycket för min plÄnbok men jag kan drömma lite iaf. :)
Det mÄste vara ett aprilskÀmt.... Ser knas ut.
 
Bra köp wotan ! Mycket klocka för pengarna och bra tryck i lyset. Tycker monsterlönkarna Àr helt OK och tycker man inte det sÄ finns det ju massvis led AM-lÀnkar att köpa eftersom lÀnken har raka Àndar.
 
Hittade info pÄ wus om nÄgra GS limited editions som kommer under 2015.

SBGE037 - Titan med guld accenter och en mörkblÄ tavla med gradient. 150st kommer göras.
sbge037.jpg


SBGJ019 - StÄl med brun tavla och guldtonad gmt-visare. Har en unik guldtonad titanrotor med tungstens vikt. 500st.
sbgj019.jpg


SBGX119 - Titan kvartsdykare med lÀcker lila svart tavla. 200st.
sbgx119.jpg

Spring Drive GMT'n och kvartsdykaren ser grymma ut tycker jag. LÀr kosta lite för mycket för min plÄnbok men jag kan drömma lite iaf. :)

Citerar mig sjÀlv hÀr dÄ. Ingen av modellerna kommer finnas utan allt var ett aprilskÀmt frÄn azfinetime. Jaja, ingen skada skedd. :)
 
Tillbaka
Topp