• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Du har bĂ€ttre kamera 😆. HĂ€r Ă€r nĂ„gra bĂ€ttre bilder iaf
DSC_2612.JPG
Screenshot_20210526-190132.png
Mkt bra bilder! :D

Hej!
Jag har precis fĂ„tt hem denna klocka & har en undran. DĂ„ man försöker skruva in kronan sĂ„ bara snurrar den, den bottnar liksom inte. Är det sĂ„ pĂ„ dessa klockor eller Ă€r nĂ„got tokigt? Tack för hjĂ€lp!
Men Ă€r de verkligen gĂ€ngad krona pĂ„ den dĂ€r? Är vĂ€l mest dykare som anvĂ€nder det?

Hej,

Har en Seiko ca 1990 och undrar om det finns nÄgot chans att fÄ den att gÄ igen. Antar att hela urverket mÄste bytas, men Àr det ens möjligt? Vem kan i sÄ fall? Tacksam för tips!

Hej,

Har en Seiko ca 1990 och undrar om det finns nÄgot chans att fÄ den att gÄ igen. Antar att hela urverket mÄste bytas, men Àr det ens möjligt? Vem kan i sÄ fall? Tacksam för tips!
Du blir nog tvunget att tillhandahÄlla lite mer info Àn sÄ om nÄgon ska kunna svara. Vad Àr det för klocka och med vilket urverk? Vad Àr det som inte fungerar, Àr det bara nytt batteri som behövs? Har du provat att byta sjÀlv, men sedan fungerar den inte? GÀrna bilder pÄ bÄde klocka och urverk ocksÄ :)

IgÄr landade jag den klockan som skall tjÀna riket under lumpen! Efter att den första "tappades bort" (snarare stals) kom denna tre veckor efter ordern lades
FlickvÀnnen vÀntade tÄlmodigt medan jag justerade lÀnken, som med största sannolikhet knappt kommer att anvÀndas.. Trevlig tisdag mina pSeikopatkamrater!
1644925015195.jpeg

SRPG27k1

Hoppas det Àr ok att frÄga hÀr i SeikotrÄden.

Jag tÀnkte bestÀlla nÄgra DAL1BP-band frÄn Japan. Finns det fler hÀr som behöver eller vill ha ett fÄr ni gÀrna skicka ett PM till mig sÄ kan jag bestÀlla fler. Priset kommer nog landa nÄgonstans mellan 250-300kr/st beroende pÄ hur de deklareras och hur de skickas.

DAL1BP.jpg

Tillbaka
Topp