• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Hur gör ni för att hÄlla reda pÄ sekunder sÄ?

jag tÀnkte bara kolla dÄ och dÄ .. sÄ ser man vÀl om den svÀvat ivÄg nÄgra minuter Ät nÄt hÄll !
Jag anvÀnder en app.
LÀgger oftast in morgon och kvÀll, och testar lÄta klockan vila i olika positioner under natten.
Ser ut typ sÄhÀr:
Screenshot_20220220-200454_WatchCheck.jpg

Det Àr ju kÀckt, sÄ lÀgger du bara in klockans tidsstÀllning nÀr du kÀnner för det och sÄ fÄr du löpande ett genomsnitt?
Precis. Den föreslÄr tex 18:43 om din klocka borde vara 18:42 och ett gÀng sekunder. NÀr din klocka slÄr om till 18:43 klickar man pÄ en knapp i appen och man fÄr upp aktuell avvikelse och vad det blir i snitt pÄ en dag.

JassÄ vad har du som du aldrig slÀpper ifrÄn dig ? =)
Lite blandat. Om man bortser frĂ„n Ă€rvda klockor som kanske Ă€r en sjĂ€lvklarhet att inte sĂ€lja sĂ„ har jag nĂ„gra vintage Seiko som ligger mig varmt om hjĂ€rtat, nĂ„gon klocka frĂ„n ungdomen, första ”riktiga” klockan jag köpte. Typ sĂ„.

Fick tillbaka min sarb idag. Har varit hos doktorn klockmĂ€staren som fixade till en fantastiskt rimlig peng! Jag rekommenderar inte att tappa sin klocka face down I golvet frĂ„n midjehöjd... Verkligen saknad och nu börjar mars dĂ„ jag har comittat till annat junk đŸ˜±

image.jpg

En liten utvÀrdering efter första dagen med nya klockan pÄ armen. RÀtt trevligt faktiskt, lite pedantisk med fingeravtryck osv, det gÄr över pÄ nÄgra dagar som alltid. Den har den dÀr kvalitetstyngden eller vad man ska sÀga, men jag Àr van vid quartz,,Den kÀnns helt klart av pÄ ett annant sÀtt!

MYCKET lĂ€ttavlĂ€st i alla situationer, och tittar gör jag hela tiden, gillar nĂ€r ljuset leker med fĂ€rgen. reagerar hela tiden pĂ„ att jag tycker det stĂ„r Armadillo och inte Automatic 😂

Grejat med armlÀnken idag, nöjd men tror det kan bli bÀttre, optimalt Àr sÄklart lika mÄnga lÀnkar pÄ varje sida, eller? nu slutade det men en mer pÄ ena sidan och justeringsmöjligheter Ät bÄda hÄllen vid knÀpplÀnken. sÄ lite mer pill imorrn..

Men Natoband kommer skaffas inom kort...frÄgan Àr bara var? förslag pÄ fysiska butiker i Göteborg hade varit trevligt!

Jag Àr jÀttenöjd och tycker det Àr gött med vÀldigt fÄ funktioner...jag tÀnker workhorse och tanken Àr att hon ska va med lÀnge och slita mycket arm! Man mÄste ju behÄlla sin första riktiga !!

Tack för mig!

Bilagor

• IMG_20220228_220410.jpg
    IMG_20220228_220410.jpg
    160.1 KB · Visningar: 12
Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp