• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

20220301_090951~2.jpg

HjÀlp! Jag Àr i akut behov av ett svart Bonetto 284 eller DAL1BP (22mm Flat Vent gummiband). NÄgon som har ett över?
Edit: Hittat!

Senast Àndrad:
NÄgon som har koll pÄ vad Seiko Sumo (SBDC001), alltsÄ 1st Gen (Non-Prospex Logo) gÄr för i dagslÀget? Verkar som att första generationen gÄtt upp lite i pris. Scannat google lite internationellt men svÄrt att fÄ en korrekt prisbild.

Har bara min Arnie och en Astron kvar av mina Seikos och funderar pÄ en gyllene tredje Seiko. Kanske nÄgon variant pÄ MM200 kan vara just den, vad Àr speciellt bra med din tycker du? Du har moddat den dÀr lite eller hur?
Min Ă€r moddad med visare frĂ„n MM300, allt annat Ă€r standard. Det bĂ€sta med den hĂ€r modellen skulle jag sĂ€ga Ă€r boetten som har en trevlig och klassisk seiko-kĂ€nsla. Sen har jag haft tur med urverket pĂ„ min. Den fortar sig normalt med ca fem sekunder per dygn. 🙂 Vad sĂ€gs om en MM200 Pepsi kanske?

Min Ă€r moddad med visare frĂ„n MM300, allt annat Ă€r standard. Det bĂ€sta med den hĂ€r modellen skulle jag sĂ€ga Ă€r boetten som har en trevlig och klassisk seiko-kĂ€nsla. Sen har jag haft tur med urverket pĂ„ min. Den fortar sig normalt med ca fem sekunder per dygn. 🙂 Vad sĂ€gs om en MM200 Pepsi kanske?
Bra tankar dÀr - ska definitivt spana in MM200 varianterna. Testade en av de 'nya' förra veckan, och den kÀndes som ett hyggligt steg upp frÄn turtle och co. Din MM200 Àr lite större Àn de nya pÄ 42 mm, eller hur Àr det? Och har du testad de nyare mot din? Ledsen över att frÄga istÀllet för att googla sjÀlv :)

Bra tankar dÀr - ska definitivt spana in MM200 varianterna. Testade en av de 'nya' förra veckan, och den kÀndes som ett hyggligt steg upp frÄn turtle och co. Din MM200 Àr lite större Àn de nya pÄ 42 mm, eller hur Àr det? Och har du testad de nyare mot din? Ledsen över att frÄga istÀllet för att googla sjÀlv :)
Den gamla ska vara ett snÀpp större men jag har inte sett den nyare varianten sÄ jag kan egentligen inte uttala mig om det. Jag trivs med den jag har iaf. Gillar inte smÄ fjantiga dykare, ha ha!

Den gamla ska vara ett snÀpp större men jag har inte sett den nyare varianten sÄ jag kan egentligen inte uttala mig om det. Jag trivs med den jag har iaf. Gillar inte smÄ fjantiga dykare, ha ha!
"Gillar inte smĂ„ fjantiga dykare, ha ha!" True that!!! đŸ€Ł

Ska försöka hitta en att klÀmma pÄ, tack för hjÀlpen sÄ lÀnge!

"Gillar inte smĂ„ fjantiga dykare, ha ha!" True that!!! đŸ€Ł

Ska försöka hitta en att klÀmma pÄ, tack för hjÀlpen sÄ lÀnge!
Sen mĂ„ste jag tillĂ€gga att jag inte tror att den nya MM200 Ă€r FÖR liten. Jag tror att den sitter ungefĂ€r som en skx007 etc. Den torde sitta som en kĂ€ftsmĂ€ll med andra ord! 🙂

Sen mĂ„ste jag tillĂ€gga att jag inte tror att den nya MM200 Ă€r FÖR liten. Jag tror att den sitter ungefĂ€r som en skx007 etc. Den torde sitta som en kĂ€ftsmĂ€ll med andra ord! 🙂
Mina andra Àr ju en Arnie pÄ 48 och en Astron pÄ 46, dÀrför jag spanar pÄ de Àldre mm200 (som jag tror Àr 44) sÄ den inte blir alltför minimal, liten och fjantig :)

NÄgon som har koll pÄ vad Seiko Sumo (SBDC001), alltsÄ 1st Gen (Non-Prospex Logo) gÄr för i dagslÀget? Verkar som att första generationen gÄtt upp lite i pris. Scannat google lite internationellt men svÄrt att fÄ en korrekt prisbild.
Beggad pÄ C24 gÄr för +6k. Finns dock endast 3st till salu just nu.

NÄgon som vet vad det skulle kosta att serva en SARB033 med cal 6R15 hos urmakare pÄ ett ungefÀr? :)

Dock Àr ju servad en helt annan sak Àn ruckad och trycktestad. Service kostar betydligt mer om behovet finns för det.
Det stÀmmer iofs. Har aldrig lÀmnat in min pÄ service pÄ svar 7 Är och tidshÄllningen böjar gÄ sÄdÀr. FrÄgan Àr om det rÀcker med ruckning?

Tillbaka
Topp