Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
SKX007Vad Àr det dÀr för modell?
Har bara min Arnie och en Astron kvar av mina Seikos och funderar pÄ en gyllene tredje Seiko. Kanske nÄgon variant pÄ MM200 kan vara just den, vad Àr speciellt bra med din tycker du? Du har moddat den dÀr lite eller hur?Fortfarande MM200 pÄ armen.
Min Àr moddad med visare frÄn MM300, allt annat Àr standard. Det bÀsta med den hÀr modellen skulle jag sÀga Àr boetten som har en trevlig och klassisk seiko-kÀnsla. Sen har jag haft tur med urverket pÄ min. Den fortar sig normalt med ca fem sekunder per dygn. Vad sÀgs om en MM200 Pepsi kanske?Har bara min Arnie och en Astron kvar av mina Seikos och funderar pÄ en gyllene tredje Seiko. Kanske nÄgon variant pÄ MM200 kan vara just den, vad Àr speciellt bra med din tycker du? Du har moddat den dÀr lite eller hur?
Bra tankar dÀr - ska definitivt spana in MM200 varianterna. Testade en av de 'nya' förra veckan, och den kÀndes som ett hyggligt steg upp frÄn turtle och co. Din MM200 Àr lite större Àn de nya pÄ 42 mm, eller hur Àr det? Och har du testad de nyare mot din? Ledsen över att frÄga istÀllet för att googla sjÀlvMin Àr moddad med visare frÄn MM300, allt annat Àr standard. Det bÀsta med den hÀr modellen skulle jag sÀga Àr boetten som har en trevlig och klassisk seiko-kÀnsla. Sen har jag haft tur med urverket pÄ min. Den fortar sig normalt med ca fem sekunder per dygn. Vad sÀgs om en MM200 Pepsi kanske?
Den gamla ska vara ett snÀpp större men jag har inte sett den nyare varianten sÄ jag kan egentligen inte uttala mig om det. Jag trivs med den jag har iaf. Gillar inte smÄ fjantiga dykare, ha ha!Bra tankar dÀr - ska definitivt spana in MM200 varianterna. Testade en av de 'nya' förra veckan, och den kÀndes som ett hyggligt steg upp frÄn turtle och co. Din MM200 Àr lite större Àn de nya pÄ 42 mm, eller hur Àr det? Och har du testad de nyare mot din? Ledsen över att frÄga istÀllet för att googla sjÀlv
"Gillar inte smÄ fjantiga dykare, ha ha!" True that!!!Den gamla ska vara ett snÀpp större men jag har inte sett den nyare varianten sÄ jag kan egentligen inte uttala mig om det. Jag trivs med den jag har iaf. Gillar inte smÄ fjantiga dykare, ha ha!
Sen mĂ„ste jag tillĂ€gga att jag inte tror att den nya MM200 Ă€r FĂR liten. Jag tror att den sitter ungefĂ€r som en skx007 etc. Den torde sitta som en kĂ€ftsmĂ€ll med andra ord!"Gillar inte smĂ„ fjantiga dykare, ha ha!" True that!!!
Ska försöka hitta en att klÀmma pÄ, tack för hjÀlpen sÄ lÀnge!
Mina andra Ă€r ju en Arnie pĂ„ 48 och en Astron pĂ„ 46, dĂ€rför jag spanar pĂ„ de Ă€ldre mm200 (som jag tror Ă€r 44) sĂ„ den inte blir alltför minimal, liten och fjantigSen mĂ„ste jag tillĂ€gga att jag inte tror att den nya MM200 Ă€r FĂR liten. Jag tror att den sitter ungefĂ€r som en skx007 etc. Den torde sitta som en kĂ€ftsmĂ€ll med andra ord!
Beggad pÄ C24 gÄr för +6k. Finns dock endast 3st till salu just nu.NÄgon som har koll pÄ vad Seiko Sumo (SBDC001), alltsÄ 1st Gen (Non-Prospex Logo) gÄr för i dagslÀget? Verkar som att första generationen gÄtt upp lite i pris. Scannat google lite internationellt men svÄrt att fÄ en korrekt prisbild.
LÀmnade in en Seiko med samma urverk hos Klockmaster i veckan, kostade 500kr att fÄ den ruckad, trycktestad osvNÄgon som vet vad det skulle kosta att serva en SARB033 med cal 6R15 hos urmakare pÄ ett ungefÀr?
Det var bra mycket billigare Àn vad jag hade förvÀntat mig. Men det kanske varierar frÄn stad och butik.LÀmnade in en Seiko med samma urverk hos Klockmaster i veckan, kostade 500kr att fÄ den ruckad, trycktestad osv
Jag ruckade min SARB017 i Karlstad, samma urverk som din klocka. Kostade mig 400 kronor för ruckning.Det var bra mycket billigare Àn vad jag hade förvÀntat mig. Men det kanske varierar frÄn stad och butik.
Hur lÄng tid tog det att fÄ tillbaka den?Jag ruckade min SARB017 i Karlstad, samma urverk som din klocka. Kostade mig 400 kronor för ruckning.
Tror det tog fem till sju dagar, iom att de kunde göra det i butik.Hur lÄng tid tog det att fÄ tillbaka den?
Tack för svar. Testar hos nÀrmsta butiken hÀr dÄTror det tog fem till sju dagar, iom att de kunde göra det i butik.
'Min' uris sade 2-2.5 för komplett service pÄ 6r verk nÀr jag frÄgade för nÄgra mÄnader sedan.NÄgon som vet vad det skulle kosta att serva en SARB033 med cal 6R15 hos urmakare pÄ ett ungefÀr?
Verkar som om det varierar kraftigt beroende pÄ butik...'Min' uris sade 2-2.5 för komplett service pÄ 6r verk nÀr jag frÄgade för nÄgra mÄnader sedan.
LÀmnade in en Seiko med samma urverk hos Klockmaster i veckan, kostade 500kr att fÄ den ruckad, trycktestad osv
Det var bra mycket billigare Àn vad jag hade förvÀntat mig. Men det kanske varierar frÄn stad och butik.
Det stÀmmer iofs. Har aldrig lÀmnat in min pÄ service pÄ svar 7 Är och tidshÄllningen böjar gÄ sÄdÀr. FrÄgan Àr om det rÀcker med ruckning?Dock Àr ju servad en helt annan sak Àn ruckad och trycktestad. Service kostar betydligt mer om behovet finns för det.