• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

10 Àr ocksÄ extremt orealistiskt

Det Àr fritt fram för vem som helst att komma med ett bud pÄ den, Àr priset rimligt sÄ blir bÄda parterna nöjda - inte sÄ att det Àr hugget i sten.

Sen Àr det ocksÄ fritt fram för den som nu vill leta objekt frÄn tex Japan att klicka hem en, kanske för en billigare peng beroende pÄ skick, tillbehör och annat smÄtt och gott. (Glöm inte moms, tull och eventuella avgifter bara)

Fridens!

Det Àr fritt fram för vem som helst att komma med ett bud pÄ den, Àr priset rimligt sÄ blir bÄda parterna nöjda - inte sÄ att det Àr hugget i sten.

Sen Àr det ocksÄ fritt fram för den som nu vill leta objekt frÄn tex Japan att klicka hem en, kanske för en billigare peng beroende pÄ skick, tillbehör och annat smÄtt och gott. (Glöm inte moms, tull och eventuella avgifter bara)

Fridens!
Jag tyckte oxĂ„ den var lite pricy, men @Lyden , mkt trevlig herre för övrigt , och jag kom överens om ett bra pris för bĂ€gge, tack för affĂ€ren, Seiko haq rocks 😎
35ACE4C8-C173-4CD0-A44E-80901DDFD9A4.jpeg

Grattis! En modell jag viljat köpa lÀnge men aldrig varit lÀge nÀr dom vÀl varit tillgÀngliga pÄ KS! :)
Tack, har alltid gillat skx, men stört mig pĂ„ verk o Seiko rycket, o inga applied indexes, nu fĂ„r man mer crispig dinka, haq, men med rasslig jubilee, sitter alltid sĂ„ nice, original ”oyester” bandet fĂ„r ligga i lĂ„ddan

Senast Àndrad:
Hejsan!! Funderar pÄ min första seiko o vÀljer mellan en vanlig samuraj och en king samuraj.
Klockorna jag spannar pÄ Àr save the ocean great white shark SRPD23K1 och mantra ray SRPD33K1 med Repskyddat safirglas o vad det nu var mer som skilde.. Gillar egentligen White shark bÀttre men dÄ jag tÀnk anvÀnda klockan dagligen funderar jag pÄ hur reptÄligt detta glas Àr jÀmfört med det i king i safir?
Kanske nÄgon hÀr som e sÀlj sugen o har nÄgon av dom?

Bilagor

• B459AB92-3EF9-4889-97B5-27B7037E0762.jpeg
    B459AB92-3EF9-4889-97B5-27B7037E0762.jpeg
    86.1 KB · Visningar: 15
PÄ uris och testade lite seikos igÄr. SLA061 var mycket bÀttre Àn jag trodde innan.
20220316_072914.jpg

Och kan inte bestÀmma mig gÀllande Shu-iro. Ena sekunden kÀnns den sjÀlvklar. NÀsta kÀnns det helt crazy att köpa en jÀttestor röd dykare med lite blandade guldfÀrgade detaljer...
20220316_072854.jpg

Vad tycker ni? Är Shu-iro given eller det motsatta?

PÄ uris och testade lite seikos igÄr. SLA061 var mycket bÀttre Àn jag trodde innan.
20220316_072914.jpg

Och kan inte bestÀmma mig gÀllande Shu-iro. Ena sekunden kÀnns den sjÀlvklar. NÀsta kÀnns det helt crazy att köpa en jÀttestor röd dykare med lite blandade guldfÀrgade detaljer...
20220316_072854.jpg

Given. Mkt cool, men ej every day dinka

20220316_072914.jpg

20220316_072854.jpg

SLA061 skulle jag lÀgga mina slantar pÄ men gillar du rött kör pÄ det. Man lever bara en gÄng och det Àr du som ska ha klockan

SLA061 skulle jag lÀgga mina slantar pÄ men gillar du rött kör pÄ det. Man lever bara en gÄng och det Àr du som ska ha klockan
De skall nog inte ses som konkurrenter i detta lÀget och Àr ju i helt olika prisklasser. Men Shu-iro Àr tydligen helt slut hos Optura, sÄ verkar vara populÀr ÀndÄ. Den lÀmnar en definitivt inte oberörd nÀr man har den pÄ sig. Tack för input!

De skall nog inte ses som konkurrenter i detta lÀget och Àr ju i helt olika prisklasser. Men Shu-iro Àr tydligen helt slut hos Optura, sÄ verkar vara populÀr ÀndÄ. Den lÀmnar en definitivt inte oberörd nÀr man har den pÄ sig. Tack för input!
Nej de klart de skiljer ju lite lite prismĂ€ssigt 😅 Bara för den Ă€r röd betyder det inte att du bara kan ha den pĂ„ jul. Blir man glad av en klocka ska man anvĂ€nda den. Sommardinka pĂ„ vintern funkar ju! Kör! 😆

Bilagor

• CF677324-DFCF-4F59-B7D4-C1B20977FCD0.jpeg
    CF677324-DFCF-4F59-B7D4-C1B20977FCD0.jpeg
    443.3 KB · Visningar: 11
Har precis fĂ„tt klĂ€mma pĂ„ en modern Seiko willard (svarta spb151) och blev helt sĂ„ld. Har redan börjat hota spargrisen med hammare. Dock tycker jag originalgummit pĂ„ den gröna (spb153) skulle passa bĂ€ttre Ă€n lĂ€nken. NĂ„gon som vet om det originalgimmit gĂ„r att köpa löst nĂ„gonstans? 🙂

Har precis fĂ„tt klĂ€mma pĂ„ en modern Seiko willard (svarta spb151) och blev helt sĂ„ld. Har redan börjat hota spargrisen med hammare. Dock tycker jag originalgummit pĂ„ den gröna (spb153) skulle passa bĂ€ttre Ă€n lĂ€nken. NĂ„gon som vet om det originalgimmit gĂ„r att köpa löst nĂ„gonstans? 🙂
Finns garanterat att köpa, seikos originalgummin brukar kosta ca 700kr. Fast jag skulle hellre köpt ett eftermarknads "Chokolate Bar". för 2-300 Det var ju den designen som satt pÄ originalet.

Senast Àndrad:
Finns garanterat att köpa, seikos originalgummin brukar kosta ca 700kr. Fast jag skulle hellre köpt ett eftermarknads "Chokolate Bar". för 2-300 Det var ju den designen som satt pÄ originalet.
Jo det Àr ju faktiskt i helt rÀtt stil. Jag har lite fördomar mot billiga band, men det kanske Àr obefogat nÀr det kommer till gummi? Ska absolut provas!

Hejsan!! Funderar pÄ min första seiko o vÀljer mellan en vanlig samuraj och en king samuraj.
Klockorna jag spannar pÄ Àr save the ocean great white shark SRPD23K1 och mantra ray SRPD33K1 med Repskyddat safirglas o vad det nu var mer som skilde.. Gillar egentligen White shark bÀttre men dÄ jag tÀnk anvÀnda klockan dagligen funderar jag pÄ hur reptÄligt detta glas Àr jÀmfört med det i king i safir?
Kanske nÄgon hÀr som e sÀlj sugen o har nÄgon av dom?
Kör den du tycker sitter/kÀnns bÀst! Jag har aldrig haft nÄgot problem med att anvÀnda hardlex pÄ daglig basis. Tror det duger tillrÀckligt för de flesta som sitter och skriver pÄ KS :)

Nygammal kÀrlek. Jag har ÄterupptÀckt den hÀr gamla finbeatermodden jag gjorde för kanske 12Är sen. DÄ tryckte jag dit ett kupat safirglas med blÄ AR. Det har aldrig kÀnts helt 100 sÄ nu fick det bli ett platt safirglas med klar AR frÄn Crystal Times. Vilken skillnad! En helt ny klocka och jag Àr kÀr igen.

6BB5E42A-654B-4315-95F2-54527AC9384A.jpeg

Tillbaka
Topp