Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
En polerad Lord Marvel 36000 med restaurerad tavla och vad som ser ut att vara ârĂ€ttâ visare, finns det nĂ„got sĂ€tt att kolla upp ursprunglig tavla med hjĂ€lp av serienumret? Förmodligen var den ju inte sky Blue frĂ„n början, vilket förtar charmen totalt.
Fantastisk klocka, jag ryser!Sicken dinka, en NOS Seiko Twin Superior 9983-8000, kostade ca 3 Subâs nĂ€r det begav sig, 78 och gick pĂ„ 5 spy - unheard of âŠ
LÀnkens infÀstning i boett Àr tveksam pÄ den modellen anser jag. Personligen gillar jag Sinn 104 Àven om det Àr en flygdykare.God afton!
Jag var lÀnge inne pÄ att köpa en sbdc051/053 för ett tag sedan, men slog aldrig slag i sak. Nu kan jag istÀllet inte skaka av mig tanken av att Àga en SPB143. Visst kÀnns det vÀl som ett lÀmpligt alternativ om jag vill ha en dykare som "huvudklocka"? Eller har ni nÄgra andra spÀnnande alternativ pÄ sparsmakade stilrena dykare i ungefÀr samma prisklass?
God afton!
Jag var lÀnge inne pÄ att köpa en sbdc051/053 för ett tag sedan, men slog aldrig slag i sak. Nu kan jag istÀllet inte skaka av mig tanken av att Àga en SPB143. Visst kÀnns det vÀl som ett lÀmpligt alternativ om jag vill ha en dykare som "huvudklocka"? Eller har ni nÄgra andra spÀnnande alternativ pÄ sparsmakade stilrena dykare i ungefÀr samma prisklass?
Otroliga bilder verkligen! SÄ jÀkla snygg.För < 8k i fint skick hÀr pÄ K&S fÄr du inte tag i en bÀttre vardagsdykare. Visst, bezel linjerar inte alltid perfekt, och lÀnken glappar lite lite pÄ vissa exemplar. Absolut ingenting att höja pÄ ögonbrynen för pÄ just mitt.
galet nöjd, svÀljer allt i bandvÀg och sunbursteffekten tillsammans med visarna som Àr halvt polerade/borstade, ger verkligen liv Ät tavlan.
KĂP
Ăr sjĂ€lv sjukt sugen pĂ„ att lĂ€gg till en SPB149 med den lĂ€ckra blĂ„ tavlan och gul sekundvisare, lite âroligareâ alternativ till just 143an.
Det blev den! Nu vÀntar jag IVRIGT pÄ posten och hoppas kanske lite naivt att den hinner dyka upp (hehe) innan helgen!För < 8k i fint skick hÀr pÄ K&S fÄr du inte tag i en bÀttre vardagsdykare. Visst, bezel linjerar inte alltid perfekt, och lÀnken glappar lite lite pÄ vissa exemplar. Absolut ingenting att höja pÄ ögonbrynen för pÄ just mitt.
galet nöjd, svÀljer allt i bandvÀg och sunbursteffekten tillsammans med visarna som Àr halvt polerade/borstade, ger verkligen liv Ät tavlan.
KĂP
Ăr sjĂ€lv sjukt sugen pĂ„ att lĂ€gg till en SPB149 med den lĂ€ckra blĂ„ tavlan och gul sekundvisare, lite âroligareâ alternativ till just 143an.