• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Trevlig helg 😎
IMG_20220319_114934_edit_215922056448823.jpg

Hejsan!! Funderar pÄ min första seiko o vÀljer mellan en vanlig samuraj och en king samuraj.
Klockorna jag spannar pÄ Àr save the ocean great white shark SRPD23K1 och mantra ray SRPD33K1 med Repskyddat safirglas o vad det nu var mer som skilde.. Gillar egentligen White shark bÀttre men dÄ jag tÀnk anvÀnda klockan dagligen funderar jag pÄ hur reptÄligt detta glas Àr jÀmfört med det i king i safir?
Kanske nÄgon hÀr som e sÀlj sugen o har nÄgon av dom?
För normalt anvÀndande sÄ duger hardlex alldeles utmÀrkt. Det Àr ocksÄ snyggare tycker jag och drar inte Ät sig smuts lika lÀtt. Gillar du gamla samurai bÀst sÄ köp den.

MÄste man resa till (eller bestÀlla frÄn) Japan om man vill ha Credor? Eller finns det handlare i Europa som sÀljer? Alternativt, gÄr det att bestÀlla hem hos Seiko/GS AD?

SKX013 eller 007 för en med smÄ handleder? Har en SKX033 pÄ 40 mm som jag tycker Àr en bra storlek men den hÄller inte ute vatten sÄ bra sÄ Àr lite sugen pÄ en ny dykare till sommaren. Hört av vissa att 013 kan upplevas som att den blir lite för komprimerad och att dykare inte gör sig bra i mindre diametrar men vad sÀger ni som haft bÄda?

Var i klockbutik och kikade idag..och dÀr lÄg i glasmontern Brian May L E klockan i sin flotta box inklusive ett mynt som may anvÀnder istÀllet för plektrum. Fan va lÀcker den sÄg ut. Men iallafall den va inte sÄ dyr som jag trott...strax över 6000kr ... Ponera att jag köper den och helt enkelt stuvar undan den. LÄter den bli en casequeen ... Kan jag tjÀna en slant inom rimlig tid, sÀg 5-10 Är max??

Bilagor

• Seiko-5-Sports-Brian-May-Limited-Edition-Gold-colored-SRPH80K1-1.jpg
    Seiko-5-Sports-Brian-May-Limited-Edition-Gold-colored-SRPH80K1-1.jpg
    339.2 KB · Visningar: 10
Var i klockbutik och kikade idag..och dÀr lÄg i glasmontern Brian May L E klockan i sin flotta box inklusive ett mynt som may anvÀnder istÀllet för plektrum. Fan va lÀcker den sÄg ut. Men iallafall den va inte sÄ dyr som jag trott...strax över 6000kr ... Ponera att jag köper den och helt enkelt stuvar undan den. LÄter den bli en casequeen ... Kan jag tjÀna en slant inom rimlig tid, sÀg 5-10 Är max??
VÀrdeutvecklingen Àr betydligt bÀttre pÄ andra sÀtt Àn att hoppas pÄ en seikofemma att stiga till skyarna

9C26FBB2-0E23-4613-B611-DD4A06785113.gif

Köp fonder istĂ€llet. Det 100% sĂ€krare rent investeringsmĂ€ssigt. Annars köp klockan o anvĂ€nd den som det Ă€r tĂ€nkt. FĂ„r du tillbaka pengarna om 5 Ă„r sĂ„ har du haft en klocka ”gratis” i de Ă„ren.
Jo jtack jag har redan majoriteten av mina tillgÄngar i fonder, om man inte rÀknar in huset dÄ. Men jag gillar att göra en hÀrlig vinst Àven den inte Àr sÄ stor totalt sett. Det Àr mest för att det Àr kul inte för att degen mÄste in!

hehe knÀckehÀxan finns det en pÄ ett annat stort svenskt forum som heter ;-)

Jag lĂ€ste just pĂ„ gnomonwatches.com att de ska fĂ„ in en sista leverans av sla021 eller sbdx023 som den heter i Japan. De menar att den ska ersĂ€ttas. Är det nĂ„gon som hört nĂ„t om detta?

SKX013 eller 007 för en med smÄ handleder? Har en SKX033 pÄ 40 mm som jag tycker Àr en bra storlek men den hÄller inte ute vatten sÄ bra sÄ Àr lite sugen pÄ en ny dykare till sommaren. Hört av vissa att 013 kan upplevas som att den blir lite för komprimerad och att dykare inte gör sig bra i mindre diametrar men vad sÀger ni som haft bÄda?
Kika lite i skx trÄden. Jag köpte en 013 för nÄgra veckor sedan, tyckte den var liten och smidig men min fru annekterade den.

Tillbaka
Topp