• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

SÄg denna "lÀcka" pÄ instagram. Ett aprilskÀmt?
Screenshot_20220415-230153_Instagram.jpg

Screenshot_20220415-230303_Photos.jpg
Tiden fĂ„r vĂ€l utvisa om det Ă€r pĂ„ riktigt eller inte. Varför inte sĂ€ger jag! 🙂

Hej trÄden. Köpte en turtle Ät farsan för nÄt Är sen i födelsedagspresent. Han Àr riktig owg och har lyckats fucka upp spÀnnet. LÀnken i övrigt Àr i bra skick men skulle behöva nytt spÀnne. Har försökt googla efter ett nytt att klicka hem Ät gubben men gÄr bet pÄ Google. Har aningens för lÄngt till AD ocksÄ. NÄgon hÀr som vet vart man enkelt kan köpa ett nytt?? Eller möjligtvis nÄgon som har ett att sÀlja för mer Àn gÀrna dra ett pm till mig. Glad pÄsk pÄ er

Hej trÄden. Köpte en turtle Ät farsan för nÄt Är sen i födelsedagspresent. Han Àr riktig owg och har lyckats fucka upp spÀnnet. LÀnken i övrigt Àr i bra skick men skulle behöva nytt spÀnne. Har försökt googla efter ett nytt att klicka hem Ät gubben men gÄr bet pÄ Google. Har aningens för lÄngt till AD ocksÄ. NÄgon hÀr som vet vart man enkelt kan köpa ett nytt?? Eller möjligtvis nÄgon som har ett att sÀlja för mer Àn gÀrna dra ett pm till mig. Glad pÄsk pÄ er
Jag har inte sett att det lÄset gÄr att köpa separat och en helt ny originallÀnk kÀnns orimligt dyr. Jag skulle antingen köpa en ny strapcode-lÀnk eller nÄt begagnat hÀr pÄ Köp&SÀlj.

Jag har inte sett att det lÄset gÄr att köpa separat och en helt ny originallÀnk kÀnns orimligt dyr. Jag skulle antingen köpa en ny strapcode-lÀnk eller nÄt begagnat hÀr pÄ Köp&SÀlj.
Men det borde vÀl gÄ att köpa spÀnnet separat frÄn AD Ätminstone kan man ju tycka!?
HĂ„ller med om att ny lĂ€nk kĂ€nns vĂ€l extremt och handla ”onödigt”.

Föreslog AM lÀnk till farsan men han tyckte att det ska vara originallÀnken och jag sÀger vÀl inte emot. FÄr ringa Klockmaster globen i veckan (dÀr jag köpte klockan) och kolla om de kan lösa spÀnne.

Men det borde vÀl gÄ att köpa spÀnnet separat frÄn AD Ätminstone kan man ju tycka!?
HĂ„ller med om att ny lĂ€nk kĂ€nns vĂ€l extremt och handla ”onödigt”.

Föreslog AM lÀnk till farsan men han tyckte att det ska vara originallÀnken och jag sÀger vÀl inte emot. FÄr ringa Klockmaster globen i veckan (dÀr jag köpte klockan) och kolla om de kan lösa spÀnne.
Bör ju kunna ordna ett nytt spÀnna kan man tycka. Gissningsvis Àr det vÀl dyrt, kan ju ha i Ätanke att det sÄlts en och annan komplett lÀnk hÀr pÄ ks för 350-400kr.

Om ngn Àr sugen pÄ coola dinkor:

Det ligger en Seiko SJE073 för 13k pÄ K&S. Jag tycker den Àr fin men kan vÀldigt lite om Seiko. Av reaktionerna att döma gissar jag att sÀljaren krÀver ett överpris? Vad Àr i sÄ fall rimligt att ge för en begagnad SJE073?

Det ligger en Seiko SJE073 för 13k pÄ K&S. Jag tycker den Àr fin men kan vÀldigt lite om Seiko. Av reaktionerna att döma gissar jag att sÀljaren krÀver ett överpris? Vad Àr i sÄ fall rimligt att ge för en begagnad SJE073?

Jag har ingen örnkoll, men enkel googling visar att den ej Ă€r överprisad

Okej, tack. DÄ undrar man ju varför fem personer svarat med en gapskrattande emoji...
My 5 cents, Well tror att mĂ„nga generellt har dĂ„lig koll pĂ„ Seikos, speciellt de som Ă€r dyrare, ta min sla025 som Ă€r ”high end” som jag köpte för 36, ligger betydligt dyrare pĂ„ chrono, vart svĂ„rsĂ„ld Ă€ndock i lilla fiskdammen Sverige, Ă€ndĂ„ Ă€r den, i mitt tycke, mucho bĂ€ttre och mer high end Ă€n mĂ„nga dyra Swizz dinkor.., ”men” stĂ„r Seiko pĂ„ tavlan, inget för den presigefulle, som flertalet Ă€r, inkl KS folk ?!

Senast Àndrad:
My 5 cents, Well tror att mĂ„nga generellt har dĂ„lig koll pĂ„ Seikos, speciellt de som Ă€r dyrare, ta min sla025 som Ă€r ”high end” som jag köpte för 36, ligger betydligt dyrare pĂ„ chrono, vart svĂ„rsĂ„ld Ă€ndock i lilla fiskdammen Sverige, Ă€ndĂ„ Ă€r den, i mitt tycke, mucho bĂ€ttre och mer high end Ă€n betydligt dyrare Swizz dinkor..
Du har nog rĂ€tt tror jag. Är vĂ€l fortfarande mĂ„nga som automatiskt tĂ€nker att det bara Ă€r Grand Seiko som kan vara dyra och high end.

Avskyr de skrattande emojisarna (och ja, nu kommer vÀl lustigkurrar gapskratta Ät mitt inlÀgg, men det bjuder jag pÄ).
Googlade lite till pĂ„ berörda dinkan, lite intressant ”SöndagslĂ€sning”..

Tillbaka
Topp