Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag som inte ens gillar GMT tyckte de dÀr var snygga!om de nu skulle va sant.
Coolt, gjorde du sjÀlv? Hur undviker du irriterande dammpartiklar isÄfall?Glasbyte pÄ G
har en gummiblÄsa som hjÀlpCoolt, gjorde du sjÀlv? Hur undviker du irriterande dammpartiklar isÄfall?
BestÀll hos din lokala AD.Hej SeikoÀlskare
Jag har precis lagt vantarna pĂ„ en SPB213. Jag skulle nu vilja fĂ„ tag i ett riktig bra gummiband till den. Helst skulle jag vilja ha originalgummit som sitter pĂ„ SPB147 (se bild nedan), men jag lyckas inte hitta det nĂ„gonstans. Ăr det nĂ„gon som vet var jag kan fĂ„ tag pĂ„ det, eller har ni kanske ett tips pĂ„ ett bĂ€ttre band?
Donera denna asfula klocka till nÄn bara och köp en Citizen nu ChucksterEn ikon har tillfÀlligt gÄtt i graven
Fick för mig att sjĂ€lv byta glas och mosade urverket nĂ€r kronan skulle tillbakaâŠ
Egentligen hĂ€nde det redan i förra veckan men gav de ett försök till idag genom öppna urverketâŠ
Urverket finns pÄ Ebay för 25dollar dock utan kanji, blir o köpa ett EU-verk och be en urmakare utföra transplationen.
Guorgoego design will be back trust me
Jag har provat en del alternativ till min Spb147 men originalbandet sitter överlÀgset bÀst. Det fyller ut helt rÀtt mellan bandhornen och Àr riktigt förtroendeingivande. Dessutom Àr det fÄ andra band som tar original fat springbars.Hej SeikoÀlskare
Jag har precis lagt vantarna pĂ„ en SPB213. Jag skulle nu vilja fĂ„ tag i ett riktig bra gummiband till den. Helst skulle jag vilja ha originalgummit som sitter pĂ„ SPB147 (se bild nedan), men jag lyckas inte hitta det nĂ„gonstans. Ăr det nĂ„gon som vet var jag kan fĂ„ tag pĂ„ det, eller har ni kanske ett tips pĂ„ ett bĂ€ttre band?
Trevlig modell. Jag letade flera Ă„r (lĂ„gintensivt) efter en passande lĂ€nk till min, och hittade till slut en bra kandidat frĂ„n ebay. LĂ€nkbitarna Ă€r av H-typ med mittled som Ă€r vinklade mot mitten, som en bergstopp. Den sista som fĂ€ster i Ă€ndbiten Ă€r 12mm. Det verkar vara flera Seiko-modeller som har likande lĂ€nk. Ăndbitarna var nĂ€sta problem, och dĂ€r köpte jag aftermarket och filade till.God dag SeikovĂ€nner. Jag har letat runt en hel del efter en lĂ€nk till min 7005-8050 (poor manâs 62mas) och har Ă€ven fĂ„tt lite tips frĂ„n olika hĂ„ll. Superbra tips men tyvĂ€rr utan att jag nĂ„tt nĂ„gon större framgĂ„ng. Inser ju sĂ„klart att det Ă€r lite trixigt men Ă€r det nĂ„gon som har nĂ„got förslag pĂ„ var jag kan leta fĂ„r ni gĂ€rna hojta till hĂ€r i trĂ„den.
Grymt! Tack, jag har ocksĂ„ hittat ett gĂ€ng som âtypâ verkar passa. Det Ă€r Ă€ndlĂ€nkarna som stĂ€ller till det precis som du sĂ€ger. Jag fĂ„r lite vidare (lĂ„gintensivt) jag med Kör pĂ„ lite olika tropic nu och det Ă€r ju ocksĂ„ najs.Trevlig modell. Jag letade flera Ă„r (lĂ„gintensivt) efter en passande lĂ€nk till min, och hittade till slut en bra kandidat frĂ„n ebay. LĂ€nkbitarna Ă€r av H-typ med mittled som Ă€r vinklade mot mitten, som en bergstopp. Den sista som fĂ€ster i Ă€ndbiten Ă€r 12mm. Det verkar vara flera Seiko-modeller som har likande lĂ€nk. Ăndbitarna var nĂ€sta problem, och dĂ€r köpte jag aftermarket och filade till.
VÀrt det? Förmodligen inte. Jag skulle nog köpa en donatorklocka med original lÀnk eller köra pÄ vintage Tropic istÀllet.