• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Se upp med icke original delar och oÀrliga sÀljare som den hÀr modellen Àr ofta utsatt för. Den hÀr ser inte Àkta ut.
Tack för uppmaning! Jag har ocksÄ lagt mÀrke till det. Framförallt dÀrför jag vÀnder mig hit, istÀllet för tradera eller liknande! (Bilden tog jag mest för en referens till vilken klocka jag söker, men tack ÀndÄ!)
Har du nÄgot generellt tips pÄ vad man ska kolla efter för att göra nÄgon form av enkel Àkthetskontroll?

Bumpar sÀljannonsen, och nÀr ingen köper fÄr man börja anvÀnda klockan. VÀntar pÄ vÀrmen, medan lite sol tittar fram bland molnen.

5FA76C79-F64F-4DC2-9F0F-C0B64598F7B8.jpeg

Tjenare!
jag har fÄtt ett jÀkla sug efter en 6309-7040 och undrar om nÄgon Àr sugen pÄ att sÀlja?
söker frÀmst en som Àr sÄ nÀra original som möjlig och gÀrna i ok skick, alltsÄ inte nyskick men sÄ man iaf kan se texten pÄ urtavlan och visare som inte vara Àr roststreck!
Tveka inte att höra av er om ni vill sÀlja!
VÀl mött,
Herman
2992391B-AF11-4D92-998B-B5798492B6F0.jpeg

Obs. Ej min bild!
Hej Herman,
En mycket trevlig vintage-Seiko du har börjat kika pÄ. Jag rekommenderar att du studerar modellen noga och lÀser pÄ ordentligt. Finns mycket bra info pÄ Google/YouTube tex. PÄ den hÀr bilden kan jag högst troligt avgöra att tavla, visare samt insert ej Àr original (aftermarket delar).

Hej, jag vill köpa en utgÄngen modell (Seiko SUP250) till min partner och behöver hjÀlp att hitta.
Den finns att importeras frÄn Japan men priset dÀr ligger runt 4500kr före frakt...
Vet att det finns en liknande modell (SWR054P1) men Àr mer intresserad av föregÄngaren.
SUP250P9.png
Tack pÄ förhand!

Var lÀnge sugen pÄ en SLA017, men de som kom ut pÄ K&S hann jag inte pÄ och sÄ blev det istÀllet en spb143 som inhandlades i vintras.

Blev sÄ förtjust i 143an att jag slog till pÄ 213 ocksÄ, perfekt sommardinka!
F5F8BDAC-0F39-4449-8399-42BDA95F0EC9.jpeg

Tillsammans med min Nomos Orion hade jag nu det jag behövde i klockvÀg, jag borde vara nöjd men det var jag ju inte. Ville ha en GS och SLA017 hade jag nog inte riktigt slÀppt..

SPB213 byttes ut mot en GS Sbgx091 och nu fick jag ocksÄ chansen att slÄ till pÄ en SLA017!
994C1B76-22E1-40CC-BDAD-B1259A5C820D.jpeg

E5778C3A-F26A-441B-BFCF-E959060A8C6C.jpeg

ÅterstĂ„r att se om jag nu officiellt fĂ„tt flipparsjukan, eller om jag Ă€r nöjd nu.
SLAn Àr sjukt snygg! Hittade du en ny eller beg?

Tillbaka
Topp