Ahlgren_K
Basic
Hade ju varit snyggt med en bild pÄ Ginza-alpinisten i Ginza annars..Hade min Ginza alpinist pÄ mig i Shibuya idag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Hade ju varit snyggt med en bild pÄ Ginza-alpinisten i Ginza annars..Hade min Ginza alpinist pÄ mig i Shibuya idag
Lovar att bÀttra mig, regnigt som fan hÀr borta just nu sÄ jag fÄr skylla pÄ det!Hade ju varit snyggt med en bild pÄ Ginza-alpinisten i Ginza annars..
Den dÀr Àr fet, har vart sugen pÄ en ett bra tag. Men dÄ mÄste jag rotera i samlingenTror Speedtimern kan bli ett strapmonster i sommar.
Mkt trevlig, men sla025 Àr mumma oxÄIdag skiner solen, panda pÄ.
Sla025 kan vara en av dom bÀsta! Upp med bildMkt trevlig, men sla025 Àr mumma oxÄ
DÀrför man har alla fyra sÄ man fÄr smak super mummanMkt trevlig, men sla025 Àr
Riktigt snygg!Budade hem den hÀr lite pÄ chans. NÄgon som har koll pÄ nÀr den kan vara ifrÄn? Gissar sent 50-tal..?
Kul att du gillar den! Jag var pÄ jakt efter en Àldre Seiko med S-mÀrket pÄ tavlan som kompletterar samlingen, sÄ jag Àr nöjd. Jag hoppas den Àr lika fin i verkligheten nÀr jag fÄr hem den.Riktigt snygg!
Den maxar verkligen tavlan. Jag gissar att den Àr runt 36mm, och kommer dÄ ÀndÄ kÀnnas rÀtt stor.Kul att du gillar den! Jag var pÄ jakt efter en Àldre Seiko med S-mÀrket pÄ tavlan som kompletterar samlingen, sÄ jag Àr nöjd. Jag hoppas den Àr lika fin i verkligheten nÀr jag fÄr hem den.
Budade hem den hÀr lite pÄ chans. NÄgon som har koll pÄ nÀr den kan vara ifrÄn? Gissar sent 50-tal..?
Tack för info och kuriosaSnygg, Cronos (med dess olika verk) var vÀl en föregÄngare till King Seiko, gjorda av Daini Seikosha som svar pÄ Marvel. Balansbron pÄ verken Àr formad som ett S med tvÄ fÀstpunkter, mycket vacker enligt mig.
En kurios detalj Àr ju att S:et frÄn tavlan pÄ dÄtidens modeller Äterfinns pÄ kronan hos exempelvis omÄttligt populÀra SARB-serien, sÀkert inte mÄnga som har koll pÄ ursprunget.
Lite info:
Seiko Movement Numbers History
The Seiko Marvel from 1956 Introduction In the early to mid 60s, Seiko seems to have standardized its movement numbers, with the pattern xx06. The 3rd digit represents the grade of movement (so...www.trovestar.com
SARB072
Trevlig, ref?Trevlig helg pÄ er
Srq029Trevlig, ref?