• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Haft min Frozen Margerita nu ett par dagar och gillar den skarpt. Kom med ett svart lÀderarmband men har svÄrt tycka det var snyggare Àn deras metall. Funkar nog bÀttre pÄ en ljusblÄtt automatic.

Bilagor

• IMG_4193.jpeg
    IMG_4193.jpeg
    523.1 KB · Visningar: 17
  • IMG_4197.jpeg
    IMG_4197.jpeg
    456.9 KB · Visningar: 11
Vill testa ge mig in i Seiko familjen med de nya 5orna som slĂ€pps i Maj, men vad tycker folket Ă€r 38mm kanske aningen för litet för en Seiko 5? Är rĂ€dd att det skulle se onaturligt litet ut pĂ„ en herr handled

Vill testa ge mig in i Seiko familjen med de nya 5orna som slĂ€pps i Maj, men vad tycker folket Ă€r 38mm kanske aningen för litet för en Seiko 5? Är rĂ€dd att det skulle se onaturligt litet ut pĂ„ en herr handled

Beror ju pÄ hur stor handleden i frÄga Àr.. Men Àr den inte exceptionellt stor sÄ sitter 38 mm jÀkligt bra!

Vilken dag, sommarvĂ€rme hela dagen ☀ JĂ€kla gött att kvĂ€llarna Ă€r ljusare ocksĂ„. Nöjd med senaste Seikon. Orimligt bekvĂ€m med tanke pĂ„ storleken, men jĂ€klar vad bra den hĂ€r boetten Ă€r. MiltatlĂ€nken Ă€r Ă€ven den kanon. Gillar den retromoderna kĂ€nslan King Turtle ger.

PXL_20230416_173039609.jpg

NÄgon som har erfarenhet av den hÀr modellen, Presage SRPD99J1? Ser trevlig ut och bra storlek med sina 38 mm. Men hittar nÀstan inga recensioner eller eller filmer pÄ Youtube. Lite mÀrkligt eller smyger den bara under radarn av nÄgon anledning?

NÄgon som har erfarenhet av den hÀr modellen, Presage SRPD99J1? Ser trevlig ut och bra storlek med sina 38 mm. Men hittar nÀstan inga recensioner eller eller filmer pÄ Youtube. Lite mÀrkligt eller smyger den bara under radarn av nÄgon anledning?

Jag har den vita varianten, srpd97j1. Otroligt nöjd med den, 38 mm passar mina handleder pĂ„ 16 cm perfekt. Ska jag gnĂ€lla pĂ„ nĂ„got sĂ„ Ă€r det insidan av lĂ„set. En liten ”uppbuktning” som Ă„tminstone pĂ„ mig kan skava lite. Men med en annan lĂ€nk, ett lĂ€derband eller tunt canvas Ă€r problemet löst😊. Urverket, 4R35, kan ju variera mellan olika klockor. Min gĂ„r dock riktigt bra med -2spd. Som sagt, byt ut lĂ€nken sĂ„ har du en fulltrĂ€ffđŸ‘đŸ».

Jag har den vita varianten, srpd97j1. Otroligt nöjd med den, 38 mm passar mina handleder pĂ„ 16 cm perfekt. Ska jag gnĂ€lla pĂ„ nĂ„got sĂ„ Ă€r det insidan av lĂ„set. En liten ”uppbuktning” som Ă„tminstone pĂ„ mig kan skava lite. Men med en annan lĂ€nk, ett lĂ€derband eller tunt canvas Ă€r problemet löst😊. Urverket, 4R35, kan ju variera mellan olika klockor. Min gĂ„r dock riktigt bra med -2spd. Som sagt, byt ut lĂ€nken sĂ„ har du en fulltrĂ€ffđŸ‘đŸ».
Tack för svar! Förutom ”uppbuktningen”, vad tycker du om lĂ€nken i övrigt? KĂ€nns den kvalitativ?

Tack för svar! Förutom ”uppbuktningen”, vad tycker du om lĂ€nken i övrigt? KĂ€nns den kvalitativ?
LĂ€nken i sig Ă€r riktigt bra. BekvĂ€m och följsam. Möjligen lite vĂ€l ”blingig” med vissa polerade ytor, men det Ă€r ju en smaksak. Men absolut finns en kvalitetskĂ€nsla, lĂ€nken kĂ€nns gedigen för sitt pris.

Kan du inte ta lite jÀmförelsebilder med sköldpaddan? BÀrs dom lika?
Sköldpaddans boett Àr magiskt bekvÀm trots sin storlek tycker jag, kortare lug to lug och suverÀn rundning mot handryggen gör att den sitter bekvÀmare pÄ mig, Àven om den samtidigt kÀnns lite större. MM200 sitter vÀldigt bekvÀmt den ocksÄ, men inte riktigt lika bra som sköldpaddan pÄ mig. Jubilee-lÀnken som sitter pÄ sköldpaddan Àr ocksÄ lite bekvÀmare, men mellan originallÀnkarna Àr det nog rÀtt lika. Har omkring 18,5 cm handled.
PXL_20230419_153427546.jpg
PXL_20230419_153352474.jpg
PXL_20230419_153451637.jpg

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp