SLA057, limiterad till 600 st.Vad Àr ref pÄ denna?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
SLA057, limiterad till 600 st.Vad Àr ref pÄ denna?
38mm Ă€r perfektVill testa ge mig in i Seiko familjen med de nya 5orna som slĂ€pps i Maj, men vad tycker folket Ă€r 38mm kanske aningen för litet för en Seiko 5? Ăr rĂ€dd att det skulle se onaturligt litet ut pĂ„ en herr handledâŠ
Beror ju pĂ„ hur stor handleden i frĂ„ga Ă€r.. Men Ă€r den inte exceptionellt stor sĂ„ sitter 38 mm jĂ€kligt bra!Vill testa ge mig in i Seiko familjen med de nya 5orna som slĂ€pps i Maj, men vad tycker folket Ă€r 38mm kanske aningen för litet för en Seiko 5? Ăr rĂ€dd att det skulle se onaturligt litet ut pĂ„ en herr handledâŠ
Wow snygga! NÄgon som vet nÀr de landar i butik?PÄ tiden!
![]()
Hot Take: Four New 38mm Seiko 5 Sports Models Join The SKX Sports Style Collection
â The sweet-spot-sized SKX is finally here! â Seiko's new 38mm 5 Sports models are here and ready to conquer the entry-level watch sector âwww.fratellowatches.com
Man blir ju sugenWow snygga! NÄgon som vet nÀr de landar i butik?
Kul! 60-tals-futuristisk!Vad tycker ni om denna specialutgÄva? Jag Àr sugen! Samarbete med en kult-serie vid namnet Ultraseven. Ref SRPJ79. LÀnk
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag har den vita varianten, srpd97j1. Otroligt nöjd med den, 38 mm passar mina handleder pĂ„ 16 cm perfekt. Ska jag gnĂ€lla pĂ„ nĂ„got sĂ„ Ă€r det insidan av lĂ„set. En liten âuppbuktningâ som Ă„tminstone pĂ„ mig kan skava lite. Men med en annan lĂ€nk, ett lĂ€derband eller tunt canvas Ă€r problemet löstNĂ„gon som har erfarenhet av den hĂ€r modellen, Presage SRPD99J1? Ser trevlig ut och bra storlek med sina 38 mm. Men hittar nĂ€stan inga recensioner eller eller filmer pĂ„ Youtube. Lite mĂ€rkligt eller smyger den bara under radarn av nĂ„gon anledning?
![]()
Seiko Watch Corporation
Seiko is one of the few fully integrated watch manufactures. We design and develop our own movements using leading-edge technology.www.seikowatches.com
Tack för svar! Förutom âuppbuktningenâ, vad tycker du om lĂ€nken i övrigt? KĂ€nns den kvalitativ?Jag har den vita varianten, srpd97j1. Otroligt nöjd med den, 38 mm passar mina handleder pĂ„ 16 cm perfekt. Ska jag gnĂ€lla pĂ„ nĂ„got sĂ„ Ă€r det insidan av lĂ„set. En liten âuppbuktningâ som Ă„tminstone pĂ„ mig kan skava lite. Men med en annan lĂ€nk, ett lĂ€derband eller tunt canvas Ă€r problemet löst. Urverket, 4R35, kan ju variera mellan olika klockor. Min gĂ„r dock riktigt bra med -2spd. Som sagt, byt ut lĂ€nken sĂ„ har du en fulltrĂ€ff
.
LĂ€nken i sig Ă€r riktigt bra. BekvĂ€m och följsam. Möjligen lite vĂ€l âblingigâ med vissa polerade ytor, men det Ă€r ju en smaksak. Men absolut finns en kvalitetskĂ€nsla, lĂ€nken kĂ€nns gedigen för sitt pris.Tack för svar! Förutom âuppbuktningenâ, vad tycker du om lĂ€nken i övrigt? KĂ€nns den kvalitativ?
FörstĂ„r, tack. Synd med blinget, dock!LĂ€nken i sig Ă€r riktigt bra. BekvĂ€m och följsam. Möjligen lite vĂ€l âblingigâ med vissa polerade ytor, men det Ă€r ju en smaksak. Men absolut finns en kvalitetskĂ€nsla, lĂ€nken kĂ€nns gedigen för sitt pris.
Kan du inte ta lite jÀmförelsebilder med sköldpaddan? BÀrs dom lika?
Sköldpaddans boett Àr magiskt bekvÀm trots sin storlek tycker jag, kortare lug to lug och suverÀn rundning mot handryggen gör att den sitter bekvÀmare pÄ mig, Àven om den samtidigt kÀnns lite större. MM200 sitter vÀldigt bekvÀmt den ocksÄ, men inte riktigt lika bra som sköldpaddan pÄ mig. Jubilee-lÀnken som sitter pÄ sköldpaddan Àr ocksÄ lite bekvÀmare, men mellan originallÀnkarna Àr det nog rÀtt lika. Har omkring 18,5 cm handled.Kan du inte ta lite jÀmförelsebilder med sköldpaddan? BÀrs dom lika?