• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Fredagsklockan Àr pÄ

IMG_4644.jpeg

20230908_153824.jpg
20230908_153235.jpg

Min senaste Seiko. SRPJ67. Colab med Rowing Blazers. Fick följa med till Medelhavet i somras dÄ den ÀndÄ har 10ATM, dag och datum, nÄgot som hjÀlper nÀr man Àr dagblind. Var tvungen att slÄ till nÀr jag sÄg den, en perfekt sommarklocka helt enkelt som poppar lite. Trots sÀmre specs (Seiko 5-standard) Àr det lite av en Seiko DressKX pÄ steroider pga urtavlan. Funderar dock pÄ att köpa en jubilee frÄn Uncle Seiko.

Testfotar lite. Är inget av en fotograf sĂ„ försöker medt lĂ€ra mig att inte ta helt usla bilder.

Bilagor

• 20230908_153509.jpg
    20230908_153509.jpg
    384.4 KB · Visningar: 9
En av dom sĂ€msta sakerna med att arbeta som konsult Ă€r att man fĂ„r jobba lĂ€nge ibland, Ă€ven pĂ„ Fredagar. Dock har jag min Willard och nĂ„got i glaset som fĂ„r tiden att gĂ„ snabbare. (Ja klockan gĂ„r faktiskt lite för snabbt😂) SkĂ„l och trevlig helg!
2E77E83F-59B3-4791-B71D-7C301C8E08A4.jpeg

FrÄgar experterna i denna trÄd!

Har under en lÀngre tid haft en sparad sökning pÄ Chrono24 pÄ en modell jag sÄg pÄ Instagram och jag verkligen gillade. Idag dök den upp för första gÄngen. Det Àr SBCJ023, en kvarts-alpinist frÄn 90-talet.

Nu till min frĂ„ga: sĂ€ljaren vill ha 800 000 yuan, typ 61 000 kr, utan lĂ„da och papper dessutom. Verkar helt absurt i mina öron men jag har ingen koll pĂ„ Seikos
 Är det sĂ€ljaren som Ă€r ute och cyklar eller jag som Ă€r ignorant och okunnig?

Edit: Efter en liten google-sejour sĂ„ verkar det som att det Ă€r ett rimligt (iaf inte orimligt) pris 😳

Senast Àndrad:

Har under en lÀngre tid haft en sparad sökning pÄ Chrono24 pÄ en modell jag sÄg pÄ Instagram och jag verkligen gillade. Idag dök den upp för första gÄngen. Det Àr SBCJ023, en kvarts-alpinist frÄn 90-talet.

Nu till min frĂ„ga: sĂ€ljaren vill ha 800 000 yuan, typ 61 000 kr, utan lĂ„da och papper dessutom. Verkar helt absurt i mina öron men jag har ingen koll pĂ„ Seikos

Edit: Efter en liten google-sejour sĂ„ verkar det som att det Ă€r ett rimligt (iaf inte orimligt) pris 😳

Finns gott om drömmare pÄ C24 tyvÀrr. Har inte sett den blÄa varianten förut sÄ kan inte sÀga vad dom "ska" kosta. Den vita och svarta versionen gÄr vÀl för 6-8 tkr beroende pÄ skick etc.

Jag har sett dem gÄ för (har jag för mig) runt 40000 pÄ Yahoo japan. FullstÀndigt orimligt om du frÄgar mig, Àven om de Àr sÀllsynta.

Tillbaka
Topp