• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Nej, dÄ hade jag nog faktiskt köpt en sjÀlv, och en i reserv. Kronor var valutan tyvÀrr.
Och för tydligheten; jag tycker personligen att bÄde 40 000 och 60 000 Àr ytterst orimligt, men om samlarhjÀrnan behöver en sÄdan för att alpinistsamlingen ska bli komplett eller nÄt Ät det hÄllet, sÄ fÄr man vÀl betala vad man vill. Den Àr ju ÀndÄ fin och finns vÀl bara i 500 exemplar.

Senast Àndrad:
Nu fick jag en obetvinglig lust att kolla, lite svÄrt att hitta prishistorik, men fann i alla fall denna, förvisso ett Är sedan:
Screenshot_20230913_193148_Chrome.jpg

Nej, dÄ hade jag nog faktiskt köpt en sjÀlv, och en i reserv. Kronor var valutan tyvÀrr.
Och för tydligheten; jag tycker personligen att bÄde 40 000 och 60 000 Àr ytterst orimligt, men om samlarhjÀrnan behöver en sÄdan för att alpinistsamlingen ska bli komplett eller nÄt Ät det hÄllet, sÄ fÄr man vÀl betala vad man vill. Den Àr ju ÀndÄ fin och finns vÀl bara i 500 exemplar.
ÄndĂ„ orimligt för en kvartsklocka med ett verk som Ă€r kĂ€nt för att krĂ„ngla. Hellre en 6159 för samma pris i sĂ„ fall.

• Like
Reactions: Jpg
Är det nĂ„gon som vet vad det Ă€r för typ av packning till de runda batteriluckorna pĂ„ GQ, KQ? Fungerar det med samma typ av packning till Seiko lcd? Var handlar man dem? Är det nĂ„gon som har till salu?

Är det ingen som vet? Jag trodde detta var ett entusiastforum.
RÀtt sÀker pÄ att det inte Àr samma till alla gq och kq, och svÄrt att svara pÄ vad som kan passa till din klocka, prova att söka pÄ referensnummer + parts list, det har funkat för mig nÄn gÄng, annars fÄr du ta till skjutmÄttet och köpa valfri generisk packning.

Är det ingen som vet? Jag trodde detta var ett entusiastforum.

Sökningar pÄ modellens boett-modellnummer pÄ baksidan + battery hatch gasket brukar vara en bra start. Men det Àr inte helt lÀtt dÄ originaldelarna ofta inte produceras lÀngre. Man kan dÄ mÀta upp och köpa liknande frÄn tex Cousins.uk.

Sök i den hÀr databasen efter delnummer: http://cgi.julesborel.com/

Hej!
Har inte förrÀn nu varit sÄ sugen pÄ Seiko men av nÄgon outgrundlig anledning blivit smÄtt besatt av Seiko monster som Àr riktigt robust och nÀstan som namnet sÀger lÀtt grotesk men pÄ ett coolt sÀtt, dÄ sommaren Àr över tÀnkte jag till nÀsta Är försöka införskaffa en orange och dÄ helst av 3:dje generationen för att den endast har datum. NÄgon av referenserna:
SBDC023 eller SBDC075 (6R15-02X0).
Verkar sjukt svÄrt att fÄ tag pÄ, sÄ nu till min frÄga! NÄgon som vet var de gÄr att hitta?

Har kollar runt och dom kom 2014 och tror inte det var i nĂ„gon begrĂ€nsad upplaga. Har kollat Chrono 24 och Uret.se, men gĂ€rna tips pĂ„ vart de kan finnas om nu ingen har en gömmorna😉

Tidigare versioner dÄ gen. 1 verkar lÀttare att fÄ tag pÄ, kan vara intressanta men som sagt helst
gen. 3
Mvh Sage

Bilagor

• IMG_3445.png
    IMG_3445.png
    579.7 KB · Visningar: 23
Senast Àndrad:
JÀkla snygg den blev pÄ gummi! Blir den topptung pÄ gummi?
Nej den funkar förvÄnansvÀrt bra, inte som en MM300. Gummit Àr frÄn Uncle Seiko och Àr ganska tunt dessutom. Har ett 19mm waffle frÄn Strapcode som Àr mycket tjockare, tÀnkte bestÀlla ett i 20mm och testa det med. Var inte beredd pÄ att Uncle Seikos waffle skulle vara sÄ tunt och jag föredrar lite tjockare. Men igen, den blir inte för topp-tung trots det.

Tillbaka
Topp