Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag har bevakat under en lĂ€ngre period âSeiko SNE057 Solarâ men verkar aldrig sĂ€ljas begagnad (bevakat eBay, Chrono24, Tradera, Klocksnack).
NÄgon som vet varför? Tillverkades den i sÄn liten produktion eller finns det tips pÄ andra stÀllen att söka/leta pÄ?
Cool modell. Inte sett förutNÀr man hitttat en 7t52-8000 SPEEDMASTER TITAN till salu och undrar om man ska hÄlla emot eller ej?! Vad sÀger den samlade eliten, köpa om möjligt eller Àr det bara en hÀgring och mera ett halvdant 7t52? Bild frÄn webben.
Den har lite av unobtanium status faktiskt, jag tycker den Àr skönt köttig och clean pÄ samma gÄng.Cool modell. Inte sett förut
Otroligt snygg. Det jag Ă€r mest imponerad över med klockan Ă€r nĂ€stan glaset, hur man ser urtavlan i nĂ€stan omöjliga vinklar. Ăger inte, men har klĂ€mt pĂ„ denna vid flertalet tillfĂ€llen.Jag har hĂ„llt utkik ett tag nu efter SLA057 pĂ„ köp och sĂ€lj. Det verkar ha flippats tvĂ„ stycken sedan modellen kom.
Till hyfsat pris dessutom (jÀmfört med nypris).
NÄgon som har en sÄdan och funderat pÄ att sÀlja/byta?
Desto mer jag kollar pÄ bilder och lÀser om den desto mer gillar jag den.
Det hÀr kan vara min exit-dykare
Generella synpukter om SLA057 Àr ocksÄ vÀlkomna.
Bild för referens.
Har Àgt den. Riktigt bra klocka, hÀstlÀngder bÀttre Àn Submariner och Seamaster enligt mig. Det enda negativa Àr att vridningen inte Àr keramisk.Jag har hÄllt utkik ett tag nu efter SLA057 pÄ köp och sÀlj. Det verkar ha flippats tvÄ stycken sedan modellen kom.
Till hyfsat pris dessutom (jÀmfört med nypris).
NÄgon som har en sÄdan och funderat pÄ att sÀlja/byta?
Desto mer jag kollar pÄ bilder och lÀser om den desto mer gillar jag den.
Det hÀr kan vara min exit-dykare
Generella synpukter om SLA057 Àr ocksÄ vÀlkomna.
Bild för referens.
Och datumplaceringen, fy för halvfemHar Àgt den. Riktigt bra klocka, hÀstlÀngder bÀttre Àn Submariner och Seamaster enligt mig. Det enda negativa Àr att vridningen inte Àr keramisk.
Och datumplaceringen, fy för halvfem
Inget jag tÀnkte pÄ, utan snarare uppskattade att ha datum utan att förstöra tavlans symmetri.Och datumplaceringen, fy för halvfem
HÄller med om datumet, som tur Àr sÄ Àr det sÄ diskret sÄ man tÀnker inte pÄ att klockan har den komplikationenOch datumplaceringen, fy för halvfem
Klockan Ă€r grym, men skulle föredra no dateâŠInget jag tĂ€nkte pĂ„, utan snarare uppskattade att ha datum utan att förstöra tavlans symmetri.
Fn mÄste handla en , ligger vÀl runt 3k?SRPG35K1
Fn mÄste handla en , ligger vÀl runt 3k?
Hur stor Àr skillnaden? Perfekt storlek pÄ SKX013 nÀr man vÀl vant sig vid mindre dykareGÄtt frÄn min gamla SKX399 till en SKX013. Första intrycken Àr att det Àr en trevlig storlek och kontrasten Àr stor mot min gamla storleksmÀssigt. Inte sÄ konstigt men trodde inte skillnaden skulle vara sÄ stor
Jag har haft en del runt 40 och nÄgra nere pÄ 38. Tror skillnaden mest handlar om att det Àr en SKX med all den kÀnsla som kommer med dem men den Àr my mer mindre. 4-5mm skillnad. Men jag gillar den skarptHur stor Àr skillnaden? Perfekt storlek pÄ SKX013 nÀr man vÀl vant sig vid mindre dykare