• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Seiko 5KX i 38mm Àr ÀndÄ rÀtt trevlig, lÀnken Àr lite rasslig men funderar pÄ ett Strapcode jubilee för att fÄ den rÀtta kÀnslan, dÀrav sÄ tycker jag att den Àr lite vÀl högt prissatt.
1000002031.jpg

Jag har bevakat under en lĂ€ngre period ”Seiko SNE057 Solar” men verkar aldrig sĂ€ljas begagnad (bevakat eBay, Chrono24, Tradera, Klocksnack).

NÄgon som vet varför? Tillverkades den i sÄn liten produktion eller finns det tips pÄ andra stÀllen att söka/leta pÄ?

Jag har bevakat under en lĂ€ngre period ”Seiko SNE057 Solar” men verkar aldrig sĂ€ljas begagnad (bevakat eBay, Chrono24, Tradera, Klocksnack).

NÄgon som vet varför? Tillverkades den i sÄn liten produktion eller finns det tips pÄ andra stÀllen att söka/leta pÄ?

Kanske köps frÀmst av normala mÀnniskor som bara har en klocka och köper en ny klocka först nÀr den Àr trasig?

NÀr man hitttat en 7t52-8000 SPEEDMASTER TITAN till salu och undrar om man ska hÄlla emot eller ej?! Vad sÀger den samlade eliten, köpa om möjligt eller Àr det bara en hÀgring och mera ett halvdant 7t52? Bild frÄn webben.

Bilagor

• IMG_0161.jpeg
    IMG_0161.jpeg
    228.9 KB · Visningar: 4
Jag har hÄllt utkik ett tag nu efter SLA057 pÄ köp och sÀlj. Det verkar ha flippats tvÄ stycken sedan modellen kom.
Till hyfsat pris dessutom (jÀmfört med nypris).
NÄgon som har en sÄdan och funderat pÄ att sÀlja/byta?
Desto mer jag kollar pÄ bilder och lÀser om den desto mer gillar jag den.
Det hÀr kan vara min exit-dykare :)
Generella synpukter om SLA057 Àr ocksÄ vÀlkomna.

Bild för referens.
SLA057J1_2.jpg

Jag har hÄllt utkik ett tag nu efter SLA057 pÄ köp och sÀlj. Det verkar ha flippats tvÄ stycken sedan modellen kom.

Bild för referens.
SLA057J1_2.jpg
Otroligt snygg. Det jag Ă€r mest imponerad över med klockan Ă€r nĂ€stan glaset, hur man ser urtavlan i nĂ€stan omöjliga vinklar. Äger inte, men har klĂ€mt pĂ„ denna vid flertalet tillfĂ€llen.

Bild för referens.
SLA057J1_2.jpg
Har Àgt den. Riktigt bra klocka, hÀstlÀngder bÀttre Àn Submariner och Seamaster enligt mig. Det enda negativa Àr att vridningen inte Àr keramisk.

Tillbaka
Topp