• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

72148485139__09B7F3A7-53A5-4668-A3F0-8239ED816772.jpeg

Hello. I got a Seiko 5, and it is loosing from 20 to 25 seconds a day. IŽve read that if you regulate it, can get better, however I donŽt know where to take it in Göteborg. I know some watchmakers reject the idea of working with such a cheap watch, maybe there are soem that can get over that ego thing.
thanks!

VÀldigt nöjd med nya president-bandet frÄn Uncle Straps. Hade tidigare jubilee, men tyckte att det upplevdes som lite plottrigt. Det nya ger en lugnare och mer symmetriskt intryck, kÀnner jag.

IMG_8781.jpeg
JÀttesnyggt! Skulle du kunna tÀnka dig att ta nÄgon bild till? Funderar sjÀlv pÄ att skaffa nytt band.

Hej!
Ny pÄ forumet.
HÀromdagen pajade skyddet av plast/gummi/resin runt kronan pÄ min
Seiko SRP027K1.
Tror det heter Crown guard pÄ engelska.
Har nu sökt med ljus och lykta pÄ internet efter nÄgonstans dÀr jag kan skaffa en ny men inte hittat nÄgot.

NÄgon hÀr som kan ge mig tips med riktig lÀnk till var jag kan skaffa en ny antingen i plast eller metall??

Tack pÄ förhand!
IMG_0944.jpeg IMG_0945.jpeg

Hej!
Ny pÄ forumet.
HÀromdagen pajade skyddet av plast/gummi/resin runt kronan pÄ min
Seiko SRP027K1.
Tror det heter Crown guard pÄ engelska.
Har nu sökt med ljus och lykta pÄ internet efter nÄgonstans dÀr jag kan skaffa en ny men inte hittat nÄgot.

NÄgon hÀr som kan ge mig tips med riktig lÀnk till var jag kan skaffa en ny antingen i plast eller metall??

Tack pÄ förhand!
IMG_0944.jpeg IMG_0945.jpeg
Originaldelar blir nog svÄrt att fÄ tag i för dig som privatperson, Ätminstone nÀr det Àr en sÄ udda detalj.
VÀnd dig till en riktig ÄterförsÀljare som har Seiko i sitt utbud. T ex Klockmaster FÀltöversten.

Tillbaka
Topp