• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Otroooligt nöjd.

IMG_2980.jpeg
Detta Ă€r en modell jag missat. BerĂ€tta mer đŸ”„
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Detta Ă€r en modell jag missat. BerĂ€tta mer đŸ”„
Ny dykare frÄn Seiko. 39,5 mm diameter, 12,3mm tunn. Första gÄngen de har glasbaksida pÄ en dykare. 6L37 med 4hz.

Sedan har de valt att kalla den för marinemaster. Personligen tycker jag att det Àr ett misstag i produktstrategi, jag ser det snarare en modern tolkning pÄ 62MAS Àn en toolwatch som utmanar vad en dykarklocka kan göra.

Den kom i tre varianter: en som Àr limiterad till 1000 ex, vit tavla med stÄlbezel (SJE097) och sen en blÄ och en svart (SJE099 respektive SJE101) med keramik-insert i bezeln.

IMG_2989.png IMG_2987.png IMG_2988.png
 
Senast Àndrad:

Ekberget

Cartier
Teaser alert!!

Efter en ensam hemmakvÀll utan fru men med whiskey blev resultatet att en grym Seiko Neovintage Àr pÄ vÀg hem.
Presenterar hÀr teser till intresserade dÄ jag skyller pÄ dÄligt omdöme.

SLT063 Seiko Great Blue 8F56 HAQ i uttalat nos skick. Galet najs mörkt blÄ tavla med nautilusich mönster, 8F56 pre GS HAQ 15sek/Är true gmt, perpetuell kalender dubbla kronor en för inte bezel och 3e tidzon. Seiko CroccolÀder. Landar i SE om ett par veckor. Bild 1-3 Àr min 3-5 webbens.
Vart en fet Sarb059 alpinist 6r15 skx case ocksĂ„ men den fĂ„r stanna😄 bild 6
IMG_0419.jpeg
IMG_0418.jpeg
IMG_0420.jpeg


IMG_0422.jpeg IMG_0421.jpeg
IMG_0423.jpeg
8f56 Àr sÄ jÀkla najs. 10 Ärs batteri Àr rÀtt bekvÀmt ocksÄ. StÀller alla mina andra klockor efter den :)
 

Horologen

Cartier
Senaste tillskottet i lĂ„dan fick bli denna SPB365, kan hĂ„lla med mĂ„nga om att urverksvalet kanske inte Ă€r det roligaste, men hey det Ă€r lĂ€ttbytt nĂ€r det ska in för service, och den tavlan ihop med boetten samt en lĂ€nk som faktiskt gĂ„r att sĂ€tta i granen gör en seikoentusiast riktigt lycklig âœŒđŸŒ
IMG_2484.jpeg
 

Ekberget

Cartier
Va tycker folk om sport 5? KÀnns det inte bara som en budgetversion av skx? Stör mig otroligt pÄ att man gör en diver med 100m.
Vad Àr budget mot skx? Snarare uppgradering. BÀttre verk, borrade luggar och bÀttre prislapp. HÄller för bad dessutom. En tjock skindiver typ.
Sen gÄr den ju modda ocksÄ. Tycker dom Àr riktigt kul o en perfekt första klocka
 

Stenholm13

Cartier
SÄvida du inte tÀnkt djupdyka med tuber förstÄr jag inte varför man stör sig pÄ 100m
För att ja gillar inte att bĂ€ra en klocka som ser ut som nĂ„got den inte Ă€r, det Ă€r ju ingen dykare, kronan Ă€r ju inte screw down heller, handlar om kĂ€nsla nĂ€r man bĂ€r nĂ„got, oavsett om man ska dyka med den eller inte😊 skx va för mig en true diver, och nu har man ersatt den med nĂ„got som inte Ă€r en dykare. SĂ„ tycker jag iallafall😊
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
För att ja gillar inte att bĂ€ra en klocka som ser ut som nĂ„got den inte Ă€r, det Ă€r ju ingen dykare, kronan Ă€r ju inte screw down heller, handlar om kĂ€nsla nĂ€r man bĂ€r nĂ„got, oavsett om man ska dyka med den eller inte😊 skx va för mig en true diver, och nu har man ersatt den med nĂ„got som inte Ă€r en dykare. SĂ„ tycker jag iallafall😊
Skruvad krona köper jag att man gillar. Tillhör den kategorin sjÀlv.

Sen om det stÄr 100m eller 2000m pÄ urtavlan bekommer mig inte alls.
 
Topp