• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

NĂ„n hĂ€r som vet hur lĂ€nge Seyia-San ska resa? Varit borta ett tag nu 😟

 
BA69F4F8-73E2-40ED-A060-CAD9FA06CE51.jpeg

Speedtimer
 
Ser ut som det Àr att böja upp flÀrparna med lÀmpligt verktyg, ta av det du behöver och sedan fÀsta igen genom att böja tillbaka över anslutande stift. Som gamla Rolex jubilee-lÀnkar.
MÄnga av dom hÀr kan man slita isÀr sprintarna pÄ ocksÄ. Ena Ànden ihÄlig, och den andra intryckt i hÄligheten liksom.

Behöver nÄn vettig tÄng eller tvÄ dock!
 
Ångrade att jag sĂ„lde min SBDX017, sĂ„ panikköpte tre nya klockor. TvĂ„ stycken MM300 (Grön & blĂ„) och en Tuna. SĂ„hĂ€r i efterhand inser jag att tvĂ„ stycken MM300 blir för mycket, frĂ„gan Ă€r bara vilken jag ska behĂ„lla. 😅

829B2080-CEDC-4AC1-865A-82B39AF1006D.jpeg
 
1708615180686.png

Jag hittade en Seiko Kinetic (4N8258 urverk 5M23-6850) som har legat i en lÄda i 25 Är och dÀr skall den ju inte ligga. Finns det ett vÀrde i den, dvs gÄr den att sÀlja och i sÄ fall för vad?

En komplett service kostar annars tydligen 1500 kr och jag blev lite nostalgisk nÀr jag hittade den och funderar pÄ att anvÀnda den sjÀlv.
 
Tillbaka
Topp